    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak_czesto_miga migacz - Absurdalne_pytania_na_prawo_jazdy
    Date: Wed, 24 Jul 2013 22:54:08 +0200

    wiadomości

    > Własnie zdałem sobie z czegos sprawe.
    > Kilkaset tysiecy km przejechanych, kilkanasciep rzeglądów
    > dianostycznych,
    > kilkanascie kontroli drogowych.
    > Nikt nigdy nie sprawdzał częstotliwości pracy kierunkowskazów...
    > Hmmm, zdrowy rozsądek?

    Od kilku lat jestem u diagnostów 5 razy w roku z 5 samochodami.
    Samochody w różnej liczbie mam od ok. 20 lat. Przejechałem ok. milona
    km.
    Nie przypominam sobie, aby którykolwiek z przeglądów odbył się bez
    sprawdzenia kierunkowskazów.
    Wiele lat temu diagnosta kazał mi wymienić przerywacz, bo wg niego migał
    zbyt szybko. Czy mierzył częstotliwość? Nie wiem, ale musiał się do
    czegoś odnieść, a nie twierdzić na zasadzie widzimisię.
    Ten przerywacz to był jeszcze starego typu elektromechaniczny z drutem
    oporowym. Kiedy przestał działać, sam go naprawiłem, wymieniając ten
    drut oporowy. Nie przyszło mi wtedy do głowy, że częstotliwość migania
    jest ważna.
    Gość mnię odesłał do mechanika, żebym to zrobił. Musiałem kupić nowy
    przerywacz, wymienić i ponownie się pofatygować drugi raz do diagnosty,
    aby mi podbił przegląd. Od tego czasu wiem, że jest taki wymóg i zwracam
    na to uwagę.
    Przerywacz wymieniłem na elektroniczny, z którym już nie było problemów.
    Te z drutem oporowym co jakiś czas się psuły.