-
Data: 2013-07-24 22:27:44
Temat: Re: Jak_czesto_miga migacz - Absurdalne_pytania_na_prawo_jazdy
Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości
> Tak, tak, ale po pierwsze jak to sie ma do wiedzy o dokładnej ilości
> mrugniec? Rozumeim wiedza pt: przepaloana zarówka powoduje inne
> miganie
> (sam nei wiedziałem ze tak jest, chyba mi sie nigdy nie przepaliła...)
> ale
> pytanie jest: po co znać dokładną normę.
Bo jak nie będziesz wiedział, że taka norma jest i wiedział, ze tych
mrugnięć nie powinno być więcej jak 2 na sekundę to od razu skojarzysz,
że coś jest nie tak jezeli zacznie mrugać szybciej.
Nie wiedząc, że norma precyzuje z jaką częstotliwością miga
kierunkowskaz, każde miganie będziesz traktował za prawidłowe.
> Po drugie nie wiem, czy wiesz, ale przed skrętem (a juz zwłaszcza poza
> skrzyzowaniem) nalezy sie upewnić czy przypadkiem nie jestes
> wyprzedzanym.
> I jak widac - brak takiej wiedzy jest najwiekszym niebezpieczenstwoem.
> Wiemdzy a moze raczej - umiejetnosci.
Ale jest jeszcze "druga strona medalu". Zapierd.... z prędkością nie
50km/h lecz 150km/h nie dając szansy skręcającemu na uniknięcie takiej
kolizji dla przykładu skręcający skręca w posesję zaraz za zakrętem. Ma
do tego pełne prawo i upewnił się, ze manewr ten nikomu nie zagraża. Ty
jednak nie stosujesz się do prawa i jedziesz zbyt szybko, odbierając
skręcającemu jakiekolwiek możliwości uniknięcia wypadku.
Gdybyś jednak zaobaczył kierunkowskaz to albo od razu będziesz próbował
wyprzedzić z prawej strony o ile jest to możliwe, albo zaczniesz
hamować. Nie widząc kierunkowskazu po prostu będziesz chciał wyprzedzić
z lewej.
Niestety to są dość częste scenariusze, któe się rozgrywają na drogach,
bo ktoś zapierd... jak wariat, a ktoś zbyt późno włączył kierunkowskaz
lub w ogóle go nie włączył.
P.S.
Nawet dzisiaj miałem taką sytuację, gdzie gość zajechał mi drogę na
lewym pasie, chcąc skręcić w lewo w bramę z prawego pasa. Włączył
kierunkowskaz dopiero jak wcisnąłem "do dechy" hamulce oraz klakson. O
mało bym go nie rozwalił.
Przypuszczam, że się zagapił szukając adresu. Gdyby nie to, że "miałem
na niego oko", bo miał obcą rejestrację (z innego województwa) to
prawdopodobnie doszłoby do wypadku.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.07.13 22:54 uzytkownik
- 24.07.13 22:54 uzytkownik
- 24.07.13 23:07 J.F.
- 24.07.13 23:10 Gotfryd Smolik news
- 25.07.13 00:18 Budzik
- 25.07.13 00:18 Budzik
- 25.07.13 00:18 Budzik
- 25.07.13 00:18 Budzik
- 25.07.13 06:36 Artur Maśląg
- 25.07.13 06:37 Shrek
- 25.07.13 06:45 Artur Maśląg
- 25.07.13 07:09 Artur Maśląg
- 25.07.13 09:47 uzytkownik
- 25.07.13 09:49 RadoslawF
- 25.07.13 09:59 uzytkownik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-24 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-24 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-24 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-24 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-24 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-24 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-24 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-24 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=