  • Data: 2013-07-25 00:18:56
    Temat: Re: Jak_czesto_miga migacz - Absurdalne_pytania_na_prawo_jazdy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Osobnik posiadający mail a...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Bo jak nie będziesz wiedział, że taka norma jest i wiedział, ze tych
    > mrugnięć nie powinno być więcej jak 2 na sekundę to od razu skojarzysz,
    > że coś jest nie tak jezeli zacznie mrugać szybciej.
    > Nie wiedząc, że norma precyzuje z jaką częstotliwością miga
    > kierunkowskaz, każde miganie będziesz traktował za prawidłowe.

    Powtórze jeszcze raz: apropuje fakt, ze "niestandardowe" mruganie coś
    oznacza.
    wiec nie bedzie tak, ze kazde miganie uznam za prawidłowe.
    Nie pytam, po co komu wiedza, ze szybsze mruganie coś oznacza.
    Pytam, po co dokładna znajomośc normy.

    > Ale jest jeszcze "druga strona medalu". Zapierd.... z prędkością nie
    > 50km/h lecz 150km/h nie dając szansy skręcającemu na uniknięcie takiej
    > kolizji dla przykładu skręcający skręca w posesję zaraz za zakrętem. Ma
    > do tego pełne prawo i upewnił się, ze manewr ten nikomu nie zagraża. Ty
    > jednak nie stosujesz się do prawa i jedziesz zbyt szybko, odbierając
    > skręcającemu jakiekolwiek możliwości uniknięcia wypadku.

    No i co ma do tego kierunkowskaz?
    Jak jechał za szybko i sie nawzajem nie widzieli, to kierunkowskazu tez by
    nie zauwazył...

    > Gdybyś jednak zaobaczył kierunkowskaz to albo od razu będziesz próbował
    > wyprzedzić z prawej strony o ile jest to możliwe, albo zaczniesz
    > hamować. Nie widząc kierunkowskazu po prostu będziesz chciał wyprzedzić
    > z lewej.
    > Niestety to są dość częste scenariusze, któe się rozgrywają na drogach,
    > bo ktoś zapierd... jak wariat, a ktoś zbyt późno włączył kierunkowskaz
    > lub w ogóle go nie włączył.

    Wybacz, ale za duzo jezdze, zeby w takie bajki wierzyc.
    Skrecanie w lewo to jest cała sekwencja ruchów:
    - kierunkowskaz
    - upewniasz sie co za toba jedzie
    - przyhamowujesz i patrzysz, czy ten z tyłu cie widzi
    nie zdarzaja mi sie przypadki ktore próbujesz tutaj zmitologizować.

    > P.S.
    > Nawet dzisiaj miałem taką sytuację, gdzie gość zajechał mi drogę na
    > lewym pasie, chcąc skręcić w lewo w bramę z prawego pasa. Włączył
    > kierunkowskaz dopiero jak wcisnąłem "do dechy" hamulce oraz klakson. O
    > mało bym go nie rozwalił.

    No patrz, norma mu nie pomogła w prawidłowym wykonaniu manewru...

    > Przypuszczam, że się zagapił szukając adresu. Gdyby nie to, że "miałem
    > na niego oko", bo miał obcą rejestrację (z innego województwa) to
    > prawdopodobnie doszłoby do wypadku.

    A moze liczył mrugniecia?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.