    From: Paweł <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak archiwizować, żeby nie zwariować
    Date: Sun, 20 Dec 2009 09:57:40 +0100

    > Mnie kusi oznaczanie 'wielowymiarowe', tzn zdjęcie może jednocześnie
    > należeć do grup, kategorii: woda, wiosna, las, słońce. (Na zasadzie
    > szukam potem po latach zdjęć pod ideą 'słońce' )

    Odpowiednie mechanizmy wymyślono już wiele lat temu.
    Zdjęcia i dowolne opisy można zapisywać do bazy danych. Wszelkie
    wyszukiwania, sortowania, dodawania i usuwania indeksów są banalnie
    proste. Interfejs można dostosować do własnych potrzeb itd.

    Stosuję bazy danych do przechowywania zdjęć automatycznie robionych
    przez kamery. Dodatkowo pamiętane są różne inne informacje np.
    współrzędne z GPS. Mogę w ciągu około sekundy znaleźć np. wszystkie
    zdjęcia zrobione np. w piątki w godzinach 14:15-17:16 w Warszawie na
    obszarze określonym granicami administracyjnymi Wilanowa.
    W moim przypadku dostęp do obrazu jest zrealizowany przez WWW
    jednocześnie dla wielu osób. Do archiwizacji wykorzystałem darmową bazę
    MySQL uruchomioną na zdalnym serwerze. Każda klatka obrazu natychmiast
    po wykonaniu jest automatycznie przesyłana przez GSM na ten serwer.
    Co prawda zdjęcia u mnie są dość małe ale jest ich bardzo dużo (ponad
    milion).

    Paweł