  • 21. Data: 2011-10-09 09:32:36
    Temat: Re: Ja nikogo nie wyprzedzałem
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-10-09, ToMasz <twitek4@> wrote:

> [...]
    > kolejnych będzie korek na 2 pasach, bez względu na fakt ze tylko prawy
    > jest "fizycznie" zatkany.
    >
    > ToMasz
    >
    > PS na pewnej imprezie z udziałem policji we wczesnych latach 90siątych
    > pytaliśmy o to jaki jest sens tego przepisu. oczywiście ratowanie życia
    > pieszych. pieszych których czasami widać (a właściwie ich brak)
    > doskolane, pieszych którzy też powinni mieć oczy i mózg. tak czy siak
    > odpowiedz była taka że żaden policjant tak restrykcyjnie i bezsensownie
    > nikogo nie ukarze. Teraz w świecie kamer i aparatów wcale nie jestem

    Blokowanie tirem lewego pasa w korku zyskuje nowy sens i przekształca
    się w niemal wzorową postawę w tym świetle ;-)

    --
    WildS

  • 22. Data: 2011-10-09 09:37:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 09 Oct 2011 09:24:19 +0200, ToMasz napisał(a):
> [...]
    > pieszych i....? co ma zrobić? stop! skoro ten po prawej stoi, to co
    > policjanta obchodzi ze tam jest korek? na fotografii go nie będzie! i

    Jesli korek stoi, to zabrania sie omijania pojazdu na przejsciu, ale tylko
    tego ktory zatrzymal sie celem przepuszczenia pieszego.

> [...]
    > pas ruszył. jakiś wypadek był, auta jadą ale 5km/h. następne przejście
    > dla pieszych i....? zakaz wyprzedzania. tzn mogło by być 50km/h ale jest

    Ale teraz pomysl - korek jest na prawym pasie, stoi autobus czy tir
    kulturalnie przed przejsciem, pieszy wchodzi ... i na lewym pasie ma byc
    50km/h ?

> [...]
    > pytaliśmy o to jaki jest sens tego przepisu. oczywiście ratowanie życia
    > pieszych. pieszych których czasami widać (a właściwie ich brak)

    A czesto nie widac.

    > pieszych którzy też powinni mieć oczy i mózg.

    Ale im sie czasem do tramwaju czy do szkoly spieszy. I choc nie namawiam do
    ograniczenia predkosci z tego powodu do 5km/h ... to czy miasto jest dobrym
    miejscem do jezdzenia 100 ?

    > tak czy siak
    > odpowiedz była taka że żaden policjant tak restrykcyjnie i bezsensownie
    > nikogo nie ukarze. Teraz w świecie kamer i aparatów wcale nie jestem
    > taki pewien.

    A teraz to z automatu bedzie taryfikator :-)

    Niestety - ale taki przepis jest potrzebny. Moze tylko mandat moglby byc
    mniejszy, a policjanci czesciej go wystawiac, lub tak jak w Krakowie -
    prowokowac sytuacje .. i pouczac.

    J.

  • 23. Data: 2011-10-09 09:55:08
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Jesli korek stoi, to zabrania sie omijania pojazdu na przejsciu, ale tylko
    > tego ktory zatrzymal sie celem przepuszczenia pieszego.
    al tak naprawdę niewiesz z jakiego powodu stoi ten przed przejsciem..

    > Ale im sie czasem do tramwaju czy do szkoly spieszy. I choc nie namawiam do
    > ograniczenia predkosci z tego powodu do 5km/h ... to czy miasto jest dobrym
    > miejscem do jezdzenia 100 ?
    Wszystko prawda, ale mandaty powinny być dawane za "zagrożenie" a nie
    przepis..

    > Niestety - ale taki przepis jest potrzebny. Moze tylko mandat moglby byc
    > mniejszy, a policjanci czesciej go wystawiac, lub tak jak w Krakowie -
    > prowokowac sytuacje .. i pouczac.

    właśnie. bo _jedna_ z sytuacji na filmie zagrożenia nie stwarzała.
    Natomiast kierowca przepisy złamał

    ToMasz

  • 24. Data: 2011-10-09 13:41:42
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 09 Oct 2011 09:55:08 +0200, ToMasz napisał(a):

    > al tak naprawdę niewiesz z jakiego powodu stoi ten przed przejsciem..
    Dlatego zwalniasz i w razie potrzeby się zatrzymujesz, żeby ocenić
    sytuację.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 25. Data: 2011-10-09 13:52:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    No dobra, a co powinien zrobić policjant z eLką, gdyby gościu przed
    przejściem nieco zwolnił i dał się wyprzedzić tej eLce?

  • 26. Data: 2011-10-09 21:39:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > al tak naprawdę niewiesz z jakiego powodu stoi ten przed przejsciem..

    Nie wiem, ale dlatego wlasnie powinienem podjechac wolno, zatrzymac nawet,
    rozejrzec - i pisac ze tam swiatla powinny byc, a nie ze ruch to zablokuje.

    > Wszystko prawda, ale mandaty powinny być dawane za "zagrożenie" a nie
    > przepis..

    No i zagrozenie jest jesli przejezdzasz szybko przez przejscie nie majac
    wczesniejszej widocznosci.

    > właśnie. bo _jedna_ z sytuacji na filmie zagrożenia nie stwarzała.
    > Natomiast kierowca przepisy złamał

    By go pouczyli, to nastepnym razem by bardziej uwazal.

    J.

  • 27. Data: 2011-10-10 08:03:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 8 Oct 2011 20:28:41 +0000 (UTC), Michał

    > Nic takiego nie widzę na tym filmie, nie trzeba się zatrzymywać,
    > jest 100% bezpiecznie

    Kto pisał o zatrzymywaniu się? Wystarczyło zwolnić. Bezpiecznie na 100% nie
    było, choćby dlatego, że do przejścia zbliżało się dziecko -- a dziecko z
    zasady jest dosyć nieprzewidywalne -- i nie ma tutaj znaczenia, że za
    dziecko odpowiada jego opiekun.

    > - chyba jednak jeździmy inaczej

    Niewątpliwie, co z jednej strony mnie cieszy, a z drugiej martwi.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 28. Data: 2011-10-10 13:24:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 8 Oct 2011 21:16:09 +0000 (UTC), Michał

    > zobacz jego reakcje na 9pkt - kosmos jakiś dla niego

    Jakże mi przykro. Co nie zmienia faktu, że dla mnie, to on jest
    potencjalnym mordercą, jak tu:
    http://www.wykop.pl/link/905943/matka-z-coreczka-pot
    racone-na-przejsciu-dla-pieszych-18/
    :((

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 29. Data: 2011-10-10 14:06:38
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 10-10-2011 13:24, Myjk pisze:

    > http://www.wykop.pl/link/905943/matka-z-coreczka-pot
    racone-na-przejsciu-dla-pieszych-18/
    > :((

    Fajna droga hamowania...

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 30. Data: 2011-10-12 18:55:15
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    DoQ w <news:j6un4u$r2a$1@mx1.internetia.pl>:

    racone-na-przejsciu-dla-pieszych-18/

    > Fajna droga hamowania...

    Lepsza jest przemiana czarnych nieprześwitujących getrów w prześwitujące
    rajstopy

    --
    Tomasz Nycz