  • Data: 2009-09-26 21:17:40
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: "KILu" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    CSM wrote:
    > Witam wszystkich,
    >
    > Ostatnio coś mnię wzięło do robienia RAWów. Ale to co dzisiaj
    > zobaczyłem, po protsy przeszło moje najczarniejsze oczekiwania.
    >
    > 1. JPEG wprost z aparatu... trochę podkręcone kolory i ostrość...
    > Popatrzcie na niebo! Coś widzicie? http://members.chello.pl/xt/dr1.jpg

    Noo... a Ty nie widzisz? Fakt, mozna bylo naswietlac je nieco krocej (ale
    to juz nie wina aparatu), ale nie jest zle - nie przepalilo za wiele.
    Przewaga RAW polega m.in. na tym, ze to, co w JPEG masz dawno przepalone,
    w przypadku RAW czesto da sie odzyskac przesuwajac w lewo suwak korekcji
    ekspozycji. Masz tez wieksze pole do popisu w kwestii korekcji balansu
    bieli.

    > 2. RAW wprost z aparaty. Konwerter Google Picasa 3.x.
    > http://members.chello.pl/xt/dr2.jpg
    > Widzę niebo!!

    Picasa nie jest dobra wywolywarka. W zasadzie mam watpliwosci, czy ona
    faktycznie operuje na pliku RAW - starenki raw shooter daje w moim
    przypadku o niebo lepsze efekty i pozwala na wyciagniecie znacznie
    wiekszej ilosci informacji.

    > To są najbardziej skrajne przypadki. Jeżeli tak jest częściej no na jaki
    > ch*j jest w tym aparacie JPG, który po prostu niszczy rozpiętość
    > tonalną i jak również kontrastowe detale (niebo/cienie)... ?

    Zebys nie musial bawic sie wywolywarka po zrobieniu zdjeci u cioci na
    grillu...?

    k,