    Subject: Re: Izera
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <6037edc3$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <6037fdac$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <60381093$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <6038c080$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Fri, 26 Feb 2021 11:24:39 +0100

    W dniu 26.02.2021 o 10:33, J.F. pisze:

    > Tylko ze to moze byc cisnienie wewnatrz betonowego zbiornika

    Tego chyba nie da się wytrzymać z betonu. W środku jest stalowa obudowa
    reaktora, na zewnątrz beton. Jak ciśnienie za mocno wzrasta... to się
    upuszcza - trudno - lepiej trochę upuścić niż wybebać cały reaktor w
    powietrze. Zasadniczo tam beton ciśnienia nie "obsługuje".

    > W Fukishimie przegrzany reaktor musial wytrzymac bardzo duze cisnienie
    > ... i chyba wytrzymal, bo stalowy.

    No właśnie piszę.

    > Ale nadmiar uchodzi na zewnatrz - tam jest betonowa obudowa, ktora ma
    > utrzymac skazone wycieki.

    Wydaje mi się, że się mylisz. Reaktor ma obudowę stalową, na około niego
    jest beton i inne szuwaksy robiące za osłonę biologiczną. Jak w niej
    rośnie ciśnienie to się upuszcza na _zewnątrz_ osłony biologicznej do
    budynku reaktora, który jest mniej więcej szczelny - lepiej mieć skażony
    budynek, niż wywalony razem z reaktorem. Tylko w fukushimie wypuszczono
    wodór i zrobiło się bum. Zewnętrzne ściany bydynku reaktora nie są
    betonowe - co najwyżej słupy i regle
    https://www.nsenergybusiness.com/wp-content/uploads/
    sites/3/2018/08/Iamge-2-Fukushima-Daiichi-Nuclear-Po
    wer-Plant-1.jpg

    > No i potem rozliczyc :-)

    Eeee. Jakby ci to powiedzieć - sasin przepierdolił 70 baniek w blasku
    jupiterów i co? A zobaczysz, ze to nie jest jego ostatnie słowo. To
    myślisz, że za komuny gdzie była kontrola prasy i widowisk to jakiś
    problem?

    > A w silowni wstep darmowy tylko za okazaniem karty mieszkanca :-)

    Siłownie i tak w pisdu zamkną:P

    > Moze doslownie nie swiecil, ale jednak czerwony sie zrobil ...

    No i co z tego - przecież akurat w tym lesie mieszkać nie musisz. Co
    musieli to posprzątali. Łażąc po prypeci z dozymetrem cywilnym to trzeba
    wiedzieć gdzie przyłożyć, żeby tło przekroczyć. Z tą prypecią to w sumie
    głupia sprawa, bo okazało się, że w sumie można by tam spokojnie wrócić.
    Tylko w miedzyczasie zbudowano im na hura nowe miasto sławutycz - każda
    republika po jednej dzielnicy. No i... parafrazując seksmisję
    "promieniowanie nie okazało sie tak silne, ale skoro zdecydowali sie zyc
    w sławutyczu nie bylo sensu tego dementować" ;)

    > I widac wystarczylo ... aby pod dachem spokojnie pracowac ...

    Wydaje mi się, że w zamkniętych budynkach, gdzie ni powwpadały kawałki
    reaktora to cały czas gorąco nie było. Ale ciekawsze było utrzymanie
    rozdzielni wysokiego napięcia która jest na terenie otwartym 500 metrów
    na południe od reaktora.

    --
    Shrek