    From: rs <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Internet w domu bez umowy?
    Date: Sun, 09 Sep 2012 13:24:02 -0400

    On Sun, 09 Sep 2012 12:51:49 +0200, Michal <u...@i...pl> wrote:

    >Ale to się też zmienia - np: wszystkie KFC jaki widziałem w zasięgu
    >ostatnio mają włączony hotspot, ale routing wyłaczony i obsługa
    >niezmiennie twierdzi "zepsuł się" niezależnie od lokalizacji.
    >Nie wiem czy właśnie powyższe nie miało na to wpływu.

    nie chodze do takich przybytkow jak KFC, ale pare miesiecy temu
    sprawdzalem w mojej okolicy dostepnosc wifi i wszystkie punkty takich
    sieci mialy, nawet jej nie reklamujac. wlasciwie tego juz sie nie
    reklamuje, bo to jest oczywiste, ze taki punkt oferuje taki dostep.
    moze moja wies jest wyjatkowa w tym, ale nie slyszalem, zeby ktos sie
    zkarzyl na brak wifi, tam gdzie, sadzi sie, ze on powinien byc. czy to
    co piszesz, dotyczy tylko KFC czy ogolenie punktow w sieciach
    fastfoodowych?
    sadze, ze jest to jakis tymczasowy myk/nieudolnosc bo wlasnie to jest
    jednym z punktow zachecajacych ludzi do przyjscia. dluzej beda
    siedziec, dziubiac w laptopy i sciagajac wideo z YT, wieksza szansa,
    ze zamowia kolejna porcje. te kilkadziesiac czy nawet kilkaset zloty
    miesiecznie, punktowi w sieci takiej jak KFC nie robi roznicy.
    z drugiej strony odchodzi sie juz powoli (albo i nie tak powoli) od
    wifi, wraz z dostepem do szybszego sygnalu telefonii cyfrowej. ale z
    innej strony, prowiderzy wprowadzaja limity na ilosc przekazywanych
    danych (nie wiadomo jeszcze czym sie to skonczy), wiec ludzie nawet
    majac jakies 4G beda chcieli ogladac wideo przy uzyciu wifi. moze
    wlasciciele tych przybytkow, o ktorych piszesz zareagowali troche zbyt
    szybko, na te zmiany?
    ciagnac dywagacje dalej, jestem jednak skonny przychylic sie do dego,
    ze byc moze faktycznie im sie cos sypnelo ze sprzetem. pewnie wszyskie
    punkty maja tego samego typu router/ap, ktorym we wszyskich puntkach
    zawiaduje pan Zenek, a on jest chory albo na wakacjach i jak wroci to
    naprawi. byc moze wlascicielom po prostu nie zalezy. to nie musi byc
    jakas konspiracja. <rs>