    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?
    Date: Tue, 30 Jul 2013 13:50:24 -0500

    On 30 Jul 2013 17:55:19 GMT, Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl>
    wrote:

    >Czemu nie? To taki przykład był tylko, często tutaj podawany. Nie wiem,
    >czy zawsze prawdziwy, ale wiadomo o co chodzi.

    >No własnie nie. W domach strasznie upierdliwe bywa przesuwanie punktów
    >świetlnych i wyłączników o 20 centymetrów -- bo skąd projektant miał
    >wiedzieć, jak kto sobie chce urządzić pokój.

    No to bedziemy te lampki zasilac z baterii?... JA siedze w piwnicy,
    zaraz policze ile tu ja lamp mam...

    W samym suficie - 14 lamp. Siedze w nich zarowki fluorescencyjne o
    mocy swiatla 60 wat. Wpuszczone sa w sufit. Pytania: Po co mialbym je
    pzresuwac? Ile musialbym miec baterii i jak czesto wymienaic zeby nei
    dyly podlaczone do sieci?

    Owszem, lampy przenoscne wygodne sa jezeli je mozna, wlasnie,
    pzrenosic. Ale 50 watowy halogen to troche za duzo na bateryjke. Moze
    LEDy beda bramy mniej. Ale ja mam alergie na kolor swiatla
    wydzielanego pzrez LEDy

    >Tak jak do tej pory -- z wyłącznika na ścianie. Tyle że przyklejonego.
    >W tym miejscu, które wyda się najbardziej wygodne już po ustawieniu
    >mebli w pokoju. Wyłącznik zasilany oczywiście z baterii, która kosztuje
    >2 złote i starcz na 10 lat.

    Ja mam takie wylaczniki do X-10. Bateria nie starcza na 10 lat.

    A.L.