  • Data: 2013-07-30 21:19:26
    Temat: Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan A.L napisał:

    > No to bedziemy te lampki zasilac z baterii?...

    Jakie lampki, z jakiej baterii?! Jeszcze raz, powoli. Za parę groszy
    można kupić lampę LED sterowaną pilotem. Lampę wkręca się w oprawkę,
    tak jak żarówkę. Lampa zasilana jest prądem z elektrowni. Włącza się
    ją pilotem. Pilot ma w środku małą bateryjkę. Ta bateryjka nie zasila
    żarówki, energia nie jest do niej transmitowana w cudowny sposób.
    Bateryjka zasila nadajnik radiowy, który działa tylko przez chwilę,
    gdy się nadusza przycisk włączania albo wyłączania. To tak jak ten
    pilot, co się nim otwiera drzwi w samochodzie.

    > Ja mam takie wylaczniki do X-10. Bateria nie starcza na 10 lat.

    W samochodach starcza nawet na dwadzieścia. Częściej otwieram drzwi auta,
    niż zapalam światło w pokoju. X-10, to technologia dobra, ale dość stara.
    I nie taka znowu powszechna. Przy umasowieniu takiego systemu, odbiornik
    będzie niewiele większy od kostki połączeniowej przy żyrandolu, bateria
    w nadajniku żyć będzie dłużej niż cała instalacja, a komplet będzie
    kosztował tyle, co metr kabla miedzianego.

    --
    Jarek