  • Data: 2013-07-30 21:49:45
    Temat: Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hehehe... Akurat wlasnie wygodne... Czujnik ci sie wylaacza gdy
    > wlasnei sie pardon, podcierasz. Bo mysli ze juz wyszedles. W firmie
    > mam takie czujniki w kiblu. Na wszelki wypadek chodze z latarka

    jakieś kolega pisze, że tak powiem, głupotki.
    Jak sobie zrobisz "system" ze starej czujki od alarmu i peceta z
    piwnicy, to może i tak.
    Ale mając system z prawdziwego zdarzenia prędzej stracisz wzrok od
    nadmiernego wysiłku, niż ci zgaśnie światło.

    Oczywiście - to właśnie kosztuje.

    > No i wchodze do pokoju, siadam wygodnie w fotelu i czytam ksiazke. Po
    > 15 minutach czujnik ruchu sie wylacza. Wiec robie pzrerwe i wykonuje
    > dziki taniec.

    No to już napisałem...W tym celu stosuje się odpowiednie czujniki.
    Niekoniecznie PIR - bardzo dobrze się sprawdzają np. mikrofalowe lub
    ultardźwiękowe. Można jest ustawić tak, że poruszenie ręką powoduje
    uaktywnienie. A jeśli ktoś przez 15 minut siedzi i kompletnie się nie
    rusza, to znaczy że śpi, i światło można gasić.

    Oczywiście ktoś powie, że kot wejdzie do pokoju i zapali światło.
    Ano zapali. Kwestia wyboru. Oczywiście można i to obejść, tyle że koszty
    będą rosnąć.

    Natomiast z tego względu właśnie taka automatyka oświetleniowa częściej
    stosowana jest właśnie np. w firmach, bo jak ktoś wchodzi do biura, to
    raczej bez psa i kota, i zazwyczaj nie siedzi tam bez ruchu.

    > To jest wlasnei zwyciestwo techniki nad zdrowym rozsadkiem.

    Pogląd rodem z średniowiecza. Ale każdemu wolno woleć.

    > X-10 uzywam tylko w jednym celu: aby w pokoju o dosyc duzej
    > powierzchni, jednym wylacznikiem wlaczyc/wylaczyc swiatla we
    > wszystkich katach. Zreszta, nei wszedzie jest to potzrebne. Domy
    > drutuje sie tak, ze spora czesc gniazdek sieciowych jest podlaczona do
    > sciennego wylacznik swiatla. Wiec wiele swiatel mozna kontrolowac
    > jednym wylacznikiem sciennym. Klopot pojawia sie wtedy gdy tych
    > gniazdek jest za malo, albo sie chce wlaczac/wylaczac grupami.

    no i skoro tobie to wystarcza to super.
    Inni chcą o wiele więcej, i jeśli ich na to stać - proszę bardzo.