  • Data: 2017-06-28 15:35:42
    Temat: Re: Indukcyjność cewki długofalowej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:oj00c5$fpd$...@n...news.atman.pl...
    J.F. wrote:

    >Nie musisz, możesz zbudować dowolna hybrydę: na wejściu heterodyna
    >o dużej częstotliwości pośredniej, by odfiltrowanie sygnałów
    >lustrznaych
    >było łatwe, a dopiero potem kwadraturowo.

    No o tym wlasnie pisalem - wtedy musi byc odpowiednio duza.

    >Albo tak, jak piszesz.
    >Albo, co preferuję, jeżeli masz 2x szybszy ADC niż wymagany, to cały
    >wymieniony powyżej komplet pakujesz w DSP/FPGA i mieszach oraz
    >heterodyna kwadraturowa kończą jako kilkanaście przerzutników.
    >https://dspguru.com/dsp/tricks/complex-downconverte
    rs-at-fs-over-4/

    >Zadziwia mnie jednak, że we wskazanych przeze mnie radyjkach robią
    >to bardziej tradycyjnie, na analogowych mieszaczach i dwóch
    >przetwornikach.

    Mieszacze sa tanie, przetworniki sa tanie.

    >Zerowa p.cz. może być problemem, bo wtedy trzeba bardzo dbać o DC
    >i się pakujesz na grunt przetwarzania koherentnego. Niezerowa p.cz.
    >sporo tu upraszcza.

    Z tym, ze moze byc dosc niska, co ulatwia przetwarzanie (i potania).
    Tak calkiem zerowa chyba nigdy nie jest, bo by heterodyne trzeba
    precyzyjnie ustawiac i sledzic - pewnie latwiej to DSP odkrecic.

    J.