  • Data: 2017-06-28 19:08:58
    Temat: Re: Indukcyjność cewki długofalowej
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Janusz napisał:

    > No widzisz misiu, jakby tak tylko było jak mówisz to strojona by była
    > tylko heterodyna a wejście wstępnie zestrojone na np środek pasma, le
    > jak pewnie zauważyłeś konstruktorzy radioodbiorników fabrycznych
    > utrudniali sobie życie i stosowali współbieżne obwody strojone,

    Czy jedno z drugim stoi w sprzeczności? Stroi się współbieżnie dwa
    kondensatory, ale po to, by ten od obwodu wejściowego mniej więcej
    trafiał w odbieraną częstotliwość. Im lepiej trafi, tym lepsza
    czułość. Przeważnie zresztą trafia dobrze, co nie ma nic wspólnego
    z selektywnością. Tak jest w typowej suerheterodynie odbierającej
    fale średniodługie. Natomiast w zakresie fal krótkich zdarzały się
    konstrukcje, w których bardzo wąskie pasma wybiera się przełącznikem,
    a dostrojenie do stacji odbywa się tylko przez zmanę częstotliwości
    generatora.

    --
    Jarek