  • Data: 2017-06-28 21:23:46
    Temat: Re: Indukcyjność cewki długofalowej
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > A probowales zaekranowac komorke ?
    > To nie takie proste :-)

    Tak, wielokrotnie używałem modułów GSM w wesji OEM. Takie właśnie
    w metalowej puszce, z gniazdkiem do anteny. Jeśli nie wetknie się
    tam choćby kilkucentymetrowego kawałka drutu, to zero zasięgu.

    Tak przy okazji -- w Nokii sobie kiedyś wymyślili, że zrobią telefon
    6310i w wersji dla vipów. W obudowie z tytanu. Ktoś w tym genialnym
    projekcie zapomniał, że w środku jest antena. Potem wycięli z tyłu
    okienko zaślepione plastikiem.

    > Na UKF.

    > A to chyba na KF.

    Nie, na UKF. Symetryczne wejście 300 omów i wtyczka z płaskim kabelkiem
    rozchodzącym się wewnątrz skrzynki na kształt czegoś w rodzaju dipola.

    > Racjonalizator zaoszczedzil, czy jednak jest roznica miedzy zakresami?

    W instrukcjach do tych odbiorników zawsze pisali, że do odbioru najwyższej
    jakości potrzebna jest antena zewnętrzna. Ale oczywiście przeważnie grało
    dobrze po podłączeniu byleczego. Pasmo UKF miało wtedy opinię czegoś
    lepszego, nie wypadało tego profanować w fabryce jakimś druciarstwem.
    Dopiero współcześni Chińczycy przestali się obcyndalać i już we fabryce
    montują tego druta (albo dodają do kompletu razem z wtyczką).

    --
    Jarek