  • Data: 2009-02-03 01:26:59
    Temat: Re: InĹźynieria w kuchni :-)
    Od: "tornad" <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Poradźcie mi proszę, jak osadzić aluminiowy tłuczek
    > do mięsa na drewnianej rączce? Ciągle mi to spada...
    > Może jakiś klej epoksydowy? Ale nie wiem jaki?
    >
    > OtwĂłr w obuchu jest nieco stoĹźkowy. Z jednej strony
    > ma średnicę 15 mm a z drugiej 14 mm. Mierzyłem
    > suwmiarką. Rozumiem, że tak ma być?
    >
    > Pozdrowienia. Krzysztof z TychĂłw.
    > Nie kaĹźdy Ĺťywiec to piwo...

    Te sprawy wymagaja po pierwsze nasycenia tego konca trzonka, ktory bedziesz
    wkladal w te dziure, jakims bezbarwnym lakierem, ktory zabezpieczy go przed
    nieuchronnym wysychaniem i namakaniem, na ktore nie ma mocnych. Ja bym
    maksymalnie nagrzal ten trzonek przez 2 godziny do temp. ok 100 -120 stopni i
    zanurzyl w jakims poliuretanie czy innym penetrujacym lakierze na dalsze pol
    godziny. Uzyskasz substytut impregnacji cisnieniowej. Po wyschnieciu,
    najlepiej osadzic go na kleju. Za moich czasow byl to epidian 5 z wypelniaczem
    z koloidalnej krzemionki. Zywica ta ma bardzo dobre parametry wytrzymalosciowe
    i termiczne i jest stosowana do opraw nawet ciezkiego sprzetu typu kilofy,
    mlotki itp. Mysle, ze powinien on byc dostepny. Oczywiscie wkladasz kij do
    tluczka od strony tego cienszego otworu, zabezpieczasz np chlebem aby zywica
    nie wyciekala i stawiajac tluczek pionowo zalewasz szczeline zywica
    rozmieszana wczesniej z utwardzaczem oczywiscie. Epidian wiaze kilka godzin.
    Prostszym sposobem jest normalne zaklinowanie klinem, nawet metalowym, o
    bardzo malym kacie, nie wiekszym od 5 stopni; wtedy tarcie zabezpiedcza go
    przed wypadaniem. Jesli chcesz to zrobic porzadnie trzonek musisz naciac pilka
    wlosnicowa. Jesli sloje sa w miare proste to mozesz probowac rozciac go nozem
    pobijanym mlotkiem.
    W kazdym razie jest to praca wymagajaca maksymalnej uwagi, precyzji i
    poswiecenia za to bardzo kiepsko platna. Jak znam zycie, jakiejs szczegolnej
    pochwaly nie dostaniesz a jak sie kiedys znowu ruszac zacznie, zjebka pewna.
    Pzdr.