eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIle wytrzymuje akumulator?Re: Ile wytrzymuje akumulator?
  • X-Received: by 10.49.104.209 with SMTP id gg17mr992829qeb.7.1368101686269; Thu, 09
    May 2013 05:14:46 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.49.104.209 with SMTP id gg17mr992829qeb.7.1368101686269; Thu, 09
    May 2013 05:14:46 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!m7no3862849qam.0!news-out.go
    ogle.com!y6ni20871qax.0!nntp.google.com!m7no3862842qam.0!postnews.google.com!gl
    egroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 9 May 2013 05:14:46 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <518b8b4c$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=46.113.169.118;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 46.113.169.118
    References: <kmfo70$p86$1@news.agh.edu.pl> <kmft47$lkk$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <d...@g...com>
    <518b8b4c$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <0...@g...com>
    Subject: Re: Ile wytrzymuje akumulator?
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Thu, 09 May 2013 12:14:46 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2491497
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 13:40:57 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
    > U�ytkownik napisa� w wiadomo�ci grup
    >
    > >Wiek nie ma nic wsp�lnego. Znajomemu umar� ojciec. Ale spoko, ze
    >
    > >staro�ci umar�. Znajomy robi� porz�dek w piwnicy bo mieszkanie sz�o
    >
    > >do sprzeda�y. Znalaz� w niej akumulator. Wyprodukowany w po�owie lat
    >
    > >siedemdziesi�tych. Sucho �adowany sztuka n�wka nie �migana.
    >
    >
    >
    > Sucholadowany, nie smigany. Nie pisz nie na temat.
    >
    >
    >
    > >Nieboszczyk by� nie pal�cy jak by kto� pyta�. W samochodzie mia�
    >
    > >cienki akumulator
    >
    >
    >
    > A dlaczego mial cienki akumulator ? A, ze starosci ..
    >
    >
    >
    > >Akumulator samochodowy to specyficzna konstrukcja. Nigdy nie powinien
    >
    > >by� na�adowany do pe�na bo to go niszczy.
    >
    >
    >
    > Cos na poparcie ? Odnosnie kwasowo-olowiowych.
    >
    >
    >
    > >Nie powinien by� roz�adowywany poni�ej jakiego� stopnia na�adowania
    >
    > >bo teďż˝ to go niszczy.
    >
    >
    >
    > Taki rozruchowy to najlpiej wcale.
    >
    >
    >
    > >Podejrzewam �e pojemno�� podana na akumulatorze jest pojemno�ci�
    >
    > >wynikaj�c� z powierzchni p�yt. I �e w czasie normalnej eksploatacji
    >
    > >pojemno�� u�ytkowa nie jest wi�ksza ni� 2/3 pojemno�ci z nalepki na
    >
    > >obudowie, dla akumulatora nowego.
    >
    >
    >
    > W sensie ze w przecietnym samochodzie (uzywany) akumulator ma srednio
    >
    > juz tylko 2/3 nominalnej pojemnosci ? Calkiem mozliwe.
    >
    >
    >
    > >Zu�yty mo�e mie� 10% pojemno�ci u�ytkowej i jeszcze b�dzie auto
    >
    > >zapala�o z rozrusznika.
    >
    >
    >
    > Bedzie. Z drugiej strony dwa ostatnie wyrzucilem gdzies przy ~50%, bo
    >
    > jedna cela zwarcia dostala.
    >
    >
    >
    > >Z akumulatorami jest jeszcze jedna prawid�owo��. Roz�adowywany bardzo
    >
    > >ma�ymi pr�dami w stosunku do pojemno�ci ma wi�ksz� pojemno�� ni�
    by
    >
    > >to wynika�o z nalepki.
    >
    >
    >
    > Ale jak to "rozruchowy" to szkodzi mu to bardzo.
    >
    >
    >
    > J.

    Po coś zrobili w samochodach napięcie w instalacji 14-14,5V. Zmierz gęstość
    elektrolitu i porównaj z dostępnymi tabelkami w których napisali jakiemu stopniu
    naładowania odpowiada konkretna gęstość. Na 100% pojemności potrzeba napięcia powyżej
    16V. Rozruchowy tego nie przetrzyma przez dłuższy czas. Wynika to z konstrukcji płyt.
    W rozruchowym struktura jest porowata żeby przy małej objętości była duża
    powierzchnia. Powierzchnia daje możliwość pociągnięcia dużych prądów. Ale przy
    ładowaniu za dużym napięciem gazowanie będzie występowało w całej objętości płyty i
    gazy będą powodowały wyrywanie masy czynnej. Nazywa się to spłynięciem masy czynnej i
    żaden producent nie uzna że akumulator miał wadę fabryczną i uzna gwarancję. W
    trakcyjnych jest inna konstrukcja płyt. Płyty są lite, prasowane. Nazywają je
    pancernymi. Gazowanie występuje na powierzchni płyty i wyrywanie masy czynnej jest
    dużo mniejsze. Lubię jak się sam podstawiasz. Piszez że wyrzuciłeś dwa akumulatory co
    miały 50% pojemności ale miały uszkodzenie mechaniczne. Pasuje to do tematu jak
    kurwie majtki. Ciekawe jak zmierzyłeś że mają 50% skoro były uszkodzone. Możesz się
    próbować wykręcić że bezpośrednio przed uszkodzeniem mierzyłeś na stanowisku do
    badania akumulatorów i taki pech. Miej litość i nie pisz. Zajad mi się zrobił i
    będzie mnie bolało jak bym się śmiał.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: