-
X-Received: by 10.49.104.209 with SMTP id gg17mr992829qeb.7.1368101686269; Thu, 09
May 2013 05:14:46 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.49.104.209 with SMTP id gg17mr992829qeb.7.1368101686269; Thu, 09
May 2013 05:14:46 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!m7no3862849qam.0!news-out.go
ogle.com!y6ni20871qax.0!nntp.google.com!m7no3862842qam.0!postnews.google.com!gl
egroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Thu, 9 May 2013 05:14:46 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <518b8b4c$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=46.113.169.118;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 46.113.169.118
References: <kmfo70$p86$1@news.agh.edu.pl> <kmft47$lkk$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<d...@g...com>
<518b8b4c$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <0...@g...com>
Subject: Re: Ile wytrzymuje akumulator?
From: k...@g...com
Injection-Date: Thu, 09 May 2013 12:14:46 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2491497
[ ukryj nagłówki ]W dniu czwartek, 9 maja 2013 13:40:57 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
> U�ytkownik napisa� w wiadomo�ci grup
>
> >Wiek nie ma nic wsp�lnego. Znajomemu umar� ojciec. Ale spoko, ze
>
> >staro�ci umar�. Znajomy robi� porz�dek w piwnicy bo mieszkanie sz�o
>
> >do sprzeda�y. Znalaz� w niej akumulator. Wyprodukowany w po�owie lat
>
> >siedemdziesi�tych. Sucho �adowany sztuka n�wka nie �migana.
>
>
>
> Sucholadowany, nie smigany. Nie pisz nie na temat.
>
>
>
> >Nieboszczyk by� nie pal�cy jak by kto� pyta�. W samochodzie mia�
>
> >cienki akumulator
>
>
>
> A dlaczego mial cienki akumulator ? A, ze starosci ..
>
>
>
> >Akumulator samochodowy to specyficzna konstrukcja. Nigdy nie powinien
>
> >by� na�adowany do pe�na bo to go niszczy.
>
>
>
> Cos na poparcie ? Odnosnie kwasowo-olowiowych.
>
>
>
> >Nie powinien by� roz�adowywany poni�ej jakiego� stopnia na�adowania
>
> >bo teďż˝ to go niszczy.
>
>
>
> Taki rozruchowy to najlpiej wcale.
>
>
>
> >Podejrzewam �e pojemno�� podana na akumulatorze jest pojemno�ci�
>
> >wynikaj�c� z powierzchni p�yt. I �e w czasie normalnej eksploatacji
>
> >pojemno�� u�ytkowa nie jest wi�ksza ni� 2/3 pojemno�ci z nalepki na
>
> >obudowie, dla akumulatora nowego.
>
>
>
> W sensie ze w przecietnym samochodzie (uzywany) akumulator ma srednio
>
> juz tylko 2/3 nominalnej pojemnosci ? Calkiem mozliwe.
>
>
>
> >Zu�yty mo�e mie� 10% pojemno�ci u�ytkowej i jeszcze b�dzie auto
>
> >zapala�o z rozrusznika.
>
>
>
> Bedzie. Z drugiej strony dwa ostatnie wyrzucilem gdzies przy ~50%, bo
>
> jedna cela zwarcia dostala.
>
>
>
> >Z akumulatorami jest jeszcze jedna prawid�owo��. Roz�adowywany bardzo
>
> >ma�ymi pr�dami w stosunku do pojemno�ci ma wi�ksz� pojemno�� ni�
by
>
> >to wynika�o z nalepki.
>
>
>
> Ale jak to "rozruchowy" to szkodzi mu to bardzo.
>
>
>
> J.
Po coś zrobili w samochodach napięcie w instalacji 14-14,5V. Zmierz gęstość
elektrolitu i porównaj z dostępnymi tabelkami w których napisali jakiemu stopniu
naładowania odpowiada konkretna gęstość. Na 100% pojemności potrzeba napięcia powyżej
16V. Rozruchowy tego nie przetrzyma przez dłuższy czas. Wynika to z konstrukcji płyt.
W rozruchowym struktura jest porowata żeby przy małej objętości była duża
powierzchnia. Powierzchnia daje możliwość pociągnięcia dużych prądów. Ale przy
ładowaniu za dużym napięciem gazowanie będzie występowało w całej objętości płyty i
gazy będą powodowały wyrywanie masy czynnej. Nazywa się to spłynięciem masy czynnej i
żaden producent nie uzna że akumulator miał wadę fabryczną i uzna gwarancję. W
trakcyjnych jest inna konstrukcja płyt. Płyty są lite, prasowane. Nazywają je
pancernymi. Gazowanie występuje na powierzchni płyty i wyrywanie masy czynnej jest
dużo mniejsze. Lubię jak się sam podstawiasz. Piszez że wyrzuciłeś dwa akumulatory co
miały 50% pojemności ale miały uszkodzenie mechaniczne. Pasuje to do tematu jak
kurwie majtki. Ciekawe jak zmierzyłeś że mają 50% skoro były uszkodzone. Możesz się
próbować wykręcić że bezpośrednio przed uszkodzeniem mierzyłeś na stanowisku do
badania akumulatorów i taki pech. Miej litość i nie pisz. Zajad mi się zrobił i
będzie mnie bolało jak bym się śmiał.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.13 14:19 k...@g...com
- 09.05.13 14:30 J.F
- 09.05.13 14:38 J.F
- 09.05.13 17:06 Ryszard G.
- 09.05.13 19:45 John Kołalsky
- 09.05.13 19:52 TW Dziobak
- 10.05.13 02:32 Daselki
- 10.05.13 02:39 k...@g...com
- 10.05.13 11:40 Daselki
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=