eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIle wytrzymuje akumulator? › Re: Ile wytrzymuje akumulator?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!feed.new
    s.qwest.net!mpls-nntp-03.inet.qwest.net!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.
    com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostr
    ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <kmfo70$p86$1@news.agh.edu.pl> <kmft47$lkk$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <d...@g...com>
    <kmg1cr$n4n$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <2...@g...com>
    In-Reply-To: <2...@g...com>
    Subject: Re: Ile wytrzymuje akumulator?
    Date: Thu, 9 May 2013 14:04:20 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    Lines: 39
    Message-ID: <518b90c8$0$26683$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.133.227
    X-Trace: 1368101064 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26683 83.30.133.227:51727
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2491494
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik napisał w wiadomości
    >Bardziej chodzi o to że rzeczywista pojemność akumulatora
    >samochodowego nie jest znana.
    >Można ją wyznaczyć ale jest to na tyle upierdliwe że nikomu się nie
    >będzie tego chciało zrobić.
    >Widzisz się w sytuacji że jedziesz 500 kilometrów bez przerwy. Potem
    >wyciągasz akumulator
    >i podłączasz mu znane obciążenie i mierzysz czas rozładowania. Czas
    >by wypadało zmierzyć
    >dla jakiegoś konkretnego obciążenia. Bo jak byś chciał zmierzyć dla
    >1/10 C to najpierw musisz
    >wyznaczyć pojemność, czyli jeden raz rozładować. Potem znowu zrobić
    >500 kilometrów

    Cos ty za bardzo kombinujesz. Wyciagasz aku (albo i nie), ladujesz
    prostownikiem do pelna,
    podlaczasz zarowke, rozladowujesz do zgasniecia, i juz wiesz.
    Problem w tym ze to niszczy akumulator ... wiec tego nie robie. Albo
    np ograniczam sie do 5h (*4A), i wiem ze akumulator jest jeszcze
    calkiem dobry.


    >i przy znanej pojemności podłączyć obciążenie takie jak daje auto
    >alarm i czekać dni albo tygodnie żeby wyznaczyć czas. Fikcja. Ktoś
    >może powiedzieć że jak jest znana pojemność dziesięcio godzinna >to
    >wystarczy ją podzielić przez prąd i będzie wiadomo ile czasu
    >uciągnie. Ale to nieprawda. Przy prądzie 1/1000 C ta pojemność może
    >być dwa razy większa.

    Mysle ze nie. I raczej mniejsza - samorozladowanie.

    >W rozruchowym pojemność spadnie do 10% i jest dobry bo auto zapala.

    Ale nie zawsze. Bo wystarczy swiatel nie zgasic na 15 minut i klapa
    :-)

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: