eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIle % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt dużą prędkością? :) › Re: Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt dużą prędkością? :)
  • Data: 2013-05-26 10:22:54
    Temat: Re: Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt dużą prędkością? :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 26 May 2013 00:35:27 +0200, anacron napisał(a):
    > Tylko trochę ponad 4% wypadków poza obszarem zabudowanym spowodowanym
    > jest nadmierna prędkością. Taką informację odnajdziemy w 6 odcinku 10
    > serii Top Gear. Jakoś te dane wydają mi się bardziej wiarygodne, niż to
    > co od lat próbuje nam wmówić polska Policja.
    >
    > http://www.streetfire.net/video/top-gear-season-10-e
    pisode-6-all-rightsbbc-uk_part-1_2204233.htm

    Jest jedna roznica - z powodu duzej ilosci FR byc moze u nich juz
    rzadko przekraczaja rozsadna predkosc.
    A i siec autostrad temu pomaga.

    Bo jak patrze w nasze dane - 6% wypadkow i 13.8% zabitych to
    najechanie na drzewo, 1.9/2.2% najechanie na slup, 7.9/6.3% wywrocenie
    pojazdu, to jakos nie wydaje mi sie aby policja istotnie klamala.
    A ilu z nich po wyleceniu z zakretu trafilo w kategorie "zderzenie
    pojazdow w ruchu" ?
    A nadmierna predkosc to u nas oficjalna przyczyna 28% wypadkow i 42%
    zgonow.

    A ile z tych "nieprawidlowe wyprzedzanie" to tak naprawde nadmierna
    predkosc (jakby jechal wolniej, to by nie wyprzedzal :-)

    Jest jeszcze "najechanie na unieruchomiony pojazd" 1.0/1.1%.
    Ciekawe ... brak oswietlenia, nadmierna predkosc czy niedomierny
    odstep.

    J.