eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIle % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt dużą prędkością? :) › Re: Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt dużą prędkością? :)
  • Data: 2013-05-26 12:05:20
    Temat: Re: Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt dużą prędkością? :)
    Od: anacron <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.05.2013 10:22, J.F. pisze:
    > Jest jedna roznica - z powodu duzej ilosci FR byc moze u nich juz
    > rzadko przekraczaja rozsadna predkosc.

    Z tego co wiem, to tam wycofują się z FR teraz. :)

    > A nadmierna predkosc to u nas oficjalna przyczyna 28% wypadkow i 42%
    > zgonow.

    No właśnie, główną przyczyną według ze skutkiem śmiertelnym według
    naszej policji jest niedostosowanie prędkości do warunków ruchu. Problem
    polega na tym, że tą przyczynę wpisują za każdym razem, kiedy inna nie
    jest oczywistą. Osobiście myślę, że spora część z tych zakwalifikowanych
    jako nadmierna prędkość to stan techniczny pojazdu czy zmęczenie
    kierowcy. Ja wiem, wszystko da się podpiąć pod tą nadmierną prędkość,
    ale ma to sens jedynie, by uzasadniać masowe polowania na kierowców zza
    krzaków.

    > A ile z tych "nieprawidlowe wyprzedzanie" to tak naprawde nadmierna
    > predkosc (jakby jechal wolniej, to by nie wyprzedzal :-)

    Złe myślenie. Nadmierna prędkość jest tylko wtedy, gdy z jej powodu
    kierowca nie zdąży zahamować/utrzymać się na drodze w sytuacji
    kryzysowej. I tu dochodzimy do sedna, prędkość ta jest względną, inna
    będzie dla 30-tonowej ciężarówki, inna dla małego auta, inna dla
    Poloneza i inna dla nowoczesnego w pełni sprawnego samochód. W końcu
    inna dla dobrego kierowcy posiadającego predyspozycje do prowadzenia
    pojazdów i inna dla p. Kazia, który ma np. problemy z oceną odległości,
    prędkości etc.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza