  • 81. Data: 2012-03-09 12:30:46
    Temat: Re: Ile warte jest życie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    grup
    >No właśnie, ale chyba się domyślasz, że nie bardzo się wysila w domu?
    >A obowiązują go te same zasady i te same 18 h pensum.

    Klasowek nie sprawdza, ale czy nie ma jakis kart ocen ucznia do
    wypelnienia, protokolow postepow, wynikow sprawdzianow - to nie wiem.

    >Jasne.
    >Myślisz że średnia krajowa to skąd się bierze?
    >Bo to są właśnie jej okolice.
    >Co oznacza, że jednak większość narodu pracuje za mniej.

    http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/gus-nowa-srednia-kr
    ajowa-wynosi-4000-z-kto-tyle-zarabia_223127.html

    Ale weryfikowal SE nie bede.

    > No nie wiem, bo z roznych zrodel slychac jakby podobne zarobki.
    >Ale za cały etat z nadgodzinami, a nie za pół.
    >Czyli faktycznie zarabiają dwa razy gorzej.
    >Skromna różnica prawda?

    Zalezy od punktu siedzenia. Czasem co z tego ze pracujesz srednio 6h
    dziennie, jesli na nowy samochod nie zarobisz, nawet jesli to ma byc
    najtansza kia :-)

    J.

  • 82. Data: 2012-03-09 12:46:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" <j...@b...ceti.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jjcp85$28s2$...@a...ceti.pl...

    > A czemu demagogia?

    Bo w taki właśnie celu stosowałeś ten przykład.

    > Tu masz racje, nie przygotowuja sie, ale nie wszyscy nauczyciele prowadza
    > zajecia wuef'u.

    Za to wszyscy mają pensum 18 h.
    Zresztą jak tak dużo czasu im zajmują zajęcia pozaklasowe, to może z ich
    wydajnością jest coś nie tak?
    Ktoś to w ogóle mierzy?
    Względnie sprawdza jakie wyniki osiągają uczniowie uczeni przez danego
    nauczyciela?

    Co w efekcie powinno skutkować pogonieniem ze szkoły najmniej wydajnych?

    Nie musisz odpowiadać, pytanie było retoryczne - karta nauczyciela nie
    pozwala na gonienie do roboty.

    > Zebrania 4 razy w roku, dzien otwarty 4 razy w roku.

    Raz w roku.

    >Dyskoteki sa czesciej niz Ci sie wydaje ;P

    Takie po lekcjach?
    Obstawiam że jeszcze rzadziej.

    > Na prawde staralem sie policzyc uczciwie na podstawie posiadanych danych
    > oraz obserwacji, ktore moge przeprowadzic na codzien w domu.

    Ja również.

    > Co to jest normalna praca?

    8h dziennie, 5 dni w tygodniu, tak stanowi kodeks pracy.

    > Ja na przyklad pracuje moze 100-120h/mc.

    Na całym etacie?

    > demagogie uprawiasz poslugujac sie wlasnie stwierdzeniami "poletatowa",
    > "nie wymagajaca predyspozycji" etc...

    Fakty tak bardzo Cię uwierają?
    100-120 h/m-c to NIE JEST praca na pełen etat, niezależnie od tego jak
    bardzo będziesz tupał, i upierał się, że jest inaczej.

    > Porownywanie do plac w przedsiebiorstwach prywatnych nie ma sensu - to
    > jest sprawa miedzy pracownikiem i pracodawca.

    No i z nauczycielami powinno być tak samo.
    Inaczej zawsze znajdzie się ktoś, komu istnienie takich świętych krów nie
    będzie się podobało.

    > Ja, Cavallino, uwazam, ze nauczyciel powinien otrzymywac netto, za godzine
    > pracy kwote ......

    Uzależnioną od wyników pracy.
    Jeśli pracujesz w najlepszej szkole, a uczeni przez Ciebie uczniowie w 100%
    zdają egzaminy z Twojego przedmiotu na najwyższą ocenę, to powinieneś
    zarabiać kilka razy więcej od abnegata, który produkuje samych niedouczonych
    przyszłych bezrobotnych, co to nie są w stanie zdać żadnego egzaminu, a
    jeszcze chętniej wcale na lekcje nie przychodzi (miałem kilku takich
    nauczycieli, zazwyczaj pozatrudnianych na jakichś dyrektorskich posadach).
    Pewnie warto by to jeszcze zmodyfikować o miejsce w którym się pracuje, tak
    żeby nie byli poszkodowani dobrzy nauczyciele, ale funkcjonujący w mniej
    zdolnych rejonach - warto oceniać faktyczne postępy uczniów uwzględniając
    próg startowy.

    Płacenie każdego po równo wg tabelki, do tego chroniąc delikwenta przez
    gospodarką rynkową - to jest pomysł rodem z głębokiego PRL.
    Nikomu normalnemu z zewnątrz podobać się nie może.

  • 83. Data: 2012-03-09 12:49:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    >
    > http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/gus-nowa-srednia-kr
    ajowa-wynosi-4000-z-kto-tyle-zarabia_223127.html

    I słusznie, a przede wszystkim to jest płaca brutto.

    > Zalezy od punktu siedzenia.

    Nie, różnica pozostaje zawsze.

    >Czasem co z tego ze pracujesz srednio 6h dziennie, jesli na nowy samochod
    >nie zarobisz, nawet jesli to ma byc najtansza kia :-)

    Ale czyj to problem co robisz z pozostałymi 18 h dziennie?
    Nikt Ci nie zabrania dorabiać.
    Myślisz, że np. ktoś prowadzący własną firmę po 6 h idzie do domu i to
    dlatego ma więcej?

  • 84. Data: 2012-03-09 13:11:04
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-03-09 11:55, Cavallino pisze:

    > Hłe, hłe, demagogia na całego....
    >
    > Wuefista na ten przykład też poprawia codziennie sprawdziany przez 3 h i
    > przygotowuje się do lekcji przez godzinę?

    No i mały skromy wuefista rozwalił nam cały system edukacji.

    A.

  • 85. Data: 2012-03-09 13:16:28
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2012-03-09 12:46, Cavallino pisze:

    > Bo w taki właśnie celu stosowałeś ten przykład.

    Czyli przedstawienie rzeczywistosci innej niz ta, ktora sobie wymysliles
    to demagogia? Prosze powiedz na jakiej podstawie opierasz swoje teorie?
    Bo ja na konkretnym przykladzie konkretnego nauczyciela.

> [...]
    >
    > Co w efekcie powinno skutkować pogonieniem ze szkoły najmniej wydajnych?
    >
    > Nie musisz odpowiadać, pytanie było retoryczne - karta nauczyciela nie

    Tu sie zgadzam. To jest zonk. Powinien byc jakis wskaznik "skutecznosci"
    nauczycieli.
    W szkole, w ktorej pracuje moja zona przeprowadzane sa z kazdego
    przedmiotu egzaminy probne takie jak koncowy egzamin gimnazjalny. W
    kazdym roku szkolnym dwa. Robione sa raporty z egzaminow i widac postepy
    dzieci. Np. 25% we wrzesniu w pierwszej klasie i 78% w styczniu w klasie
    trzeciej (wyniki cke krajowej i krakowskiej odpowiednio 63% i 69% czyli
    w szkole dzieci "wyskoczyly" ponad srednia krajowa i krakowska) -
    zakladam, ze przyznasz, ze to jest dobre osiagniecie.

    > Raz w roku.

    dzien otwarty jest mniej wiecej 2 razy w semestrze
    konferencje akurat u aski sa czesto bo szkola jest specyficzna. Srednio
    1 na miesiac ale nie pisalem o tym bo to nie jest "standard".

    > Takie po lekcjach?
    > Obstawiam że jeszcze rzadziej.

    Glupia miales szkole. W okresie karnawalu byly 4 :)
    To chyba pamietasz tylko dyskoteki w klasie 1-3. W gimnazjum tak sie
    sklada, ze sa od 17-21 na przyklad.

    > Ja również.

    Jestes nauczycielem czy masz zone/corke/syna/brata etc. nauczyciela i na
    tej podstawie mozesz przeprowadzic obserwacje w domu?

    > 8h dziennie, 5 dni w tygodniu, tak stanowi kodeks pracy.
    > Na całym etacie?

    To nie ma znaczenia. Interesuje nas tylko to ile za godzine swojej pracy
    ktos dostaje wynagrodzenia. Jesli dostawalbym np. 500zl/h to bym
    pracowal np. 30h/mc i bys marudzil, ze nie pracuje a caly etat?
    W portfelu nie masz etatu. Masz pieniadze wypracowane godzinami swojej
    pracy.

    > Fakty tak bardzo Cię uwierają?

    Ale jakie fakty? Ja na przyklad nie nadawalbym sie na nauczyciela - wiem
    to bo oczekuje od kazdego, ze natychmiast zrozumie co do niego mowie bo
    przeciez to jest proste... Nie mam predyspozycji.

    > 100-120 h/m-c to NIE JEST praca na pełen etat, niezależnie od tego jak
    > bardzo będziesz tupał, i upierał się, że jest inaczej.

    Ale my nie rozmawiamy o tym ile ten "etat" wynosi godzin tylko o tym
    jakie jest za niego wynagrodzenie. Czemu sie tak przyczepiasz do slowa
    "etat"? Gdyby to byl caly etat (160h) to wowczas wynagrodzenie mojej
    zony wynosiloby:

    1900zl/mc * 12mc / 1440h (przy 9mc pracy) = 18,3zl netto - tyle bys
    zaakceptowal?

    > No i z nauczycielami powinno być tak samo.
    Ale tak jest. Pracodawca jest hmm gmina? I na podstawie karty jest
    jakies wynagrodzenie - nie mowie, ze sluszne/niesluszne ani ze karta
    jest dobra.

    > Uzależnioną od wyników pracy.

    Racja

> [...]

    > gospodarką rynkową - to jest pomysł rodem z głębokiego PRL.
    > Nikomu normalnemu z zewnątrz podobać się nie może.

    Tak, z powyzszym sie zgadzam. Tez jestem za wynagradzaniem na podstawie
    wynikow pracy etc. Oceniac mozna tak jak napisalem wczesniej, chocby
    takie egzaminy od pierwszej klasy do konca bo bedzie "rowny" start.

    Jak widzisz to nie jest tak, ze ja sie calkowicie z toba nie zgadzam -
    probuje tylko wykazac, ze uogolniasz a ja podalem konkretny przyklad.

    Niestety musze rowniez dodac, ze w owej szkole sa zatrudnieni
    nauczyciele, ktorzy nadaja sie do wylotu bo:

    1. maja w nosie prace
    2. nie przygotowuja sie do zajec przez co zajecia sa nudne, a uczniowie
    wkurzeni
    3. dzieci ich nie lubia

    Problem w tym, ze sa w zwiazkach zawodowych typu ZNP, Solidarnosc i
    zwiazki ciagle ich bronia. Nie bedzie zwiazkow, nie bedzie problemu.

    I tak, karta nauczyciela jest do modyfikacji - zdecydowanie ale nie
    czepialbym sie wymiaru czasu pracy bo to jest specyficzna i ciezsza niz
    ci sie wydaje praca. Natomiast na pewno nalezaloby zmienic zasady
    wynagradzania i obsadzania "etatow".

    tyle ode mnie,

    --
    jarek

  • 86. Data: 2012-03-09 13:17:29
    Od: Arek <a...@a...pl>

> [...]
    > wydajnością jest coś nie tak?
    > Ktoś to w ogóle mierzy?
    > Względnie sprawdza jakie wyniki osiągają uczniowie uczeni przez danego

    Moja żona jakiś czas pracowała w szkole. Wyglądało tak ja wracam z pracy
    mam czas wolny. Ona wracała z pracy wcale nie wcześniej, bo co chwile
    rady nauczycieli, rozmaite dyżury, jednym słowem mnóstwo dodatkowych
    zajęć pozalekcyjnych. I zabiera się za robotę. Sprawdzanie klasówek,
    przygotowanie materiałów do lekcji. Oczywiście drukowanie dodatkowych
    materiałów na domowej drukarce, bo szkoła nie ma papieru itp.

    > Nie musisz odpowiadać, pytanie było retoryczne - karta nauczyciela nie
    > pozwala na gonienie do roboty.

    Widzisz Cavallinio ty przez większość czasu pierdolisz farmazony na
    usenecie. I jeszcze masz czelność oceniać czyjąś wydajność. Walnij
    PLONK'a sam sobie, zwróć państwu za swoją edukację i wyjedź z tego kraju
    i bądź w końcu szczęśliwy.

    Oczywiście, że tego nie zrobisz bo jesteś zwykłym społecznym
    szkodnikiem, który specjalizuje się w negatywnym ocenianiu innych,
    zwłaszcza tych o których nic nie wiesz.

    A.

  • 87. Data: 2012-03-09 13:38:59
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 09.03.2012 Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl> napisał/a:

> [...]
    > zony wynosiloby:
    >
    > 1900zl/mc * 12mc / 1440h (przy 9mc pracy) = 18,3zl netto - tyle bys

    Teraz Twoja małżonka zarabia 23zł/h. Jakby pracowała na pełny etat
    zarobiłaby 160x23=3680 netto, czyli 5600zł brutto, co przy średniej
    krajowej w okolicach 3800zł kiepską pensją nie jest.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 88. Data: 2012-03-09 13:43:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" <j...@b...ceti.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Czyli przedstawienie rzeczywistosci innej niz ta, ktora sobie wymysliles
    > to demagogia?

    Nie, przedstawienie jednego przykładu jako argumentu, że inne się nie
    zdarzają to demagogia.
    To tak jakbyś usiłował udowodnić, że koleje w Polsce są bezpieczne, bo ani
    razu Ty osobiście nie widziałeś żadnej katastrofy na żywo. ;-)

    >Prosze powiedz na jakiej podstawie opierasz swoje teorie?

    To nie żadne teorie, tylko proste stwierdzenie faktu.
    A fakt jest taki, że karta nauczyciela zawiera konkretne zapisy, które nie
    przystają do rynkowej gospodarki, zwłaszcza w czasie kryzysu.

> [...]
    > dzieci "wyskoczyly" ponad srednia krajowa i krakowska) - zakladam, ze
    > przyznasz, ze to jest dobre osiagniecie.

    Nie jestem nauczycielem, więc nie mam pojęcia co te procenty oznaczają.
    Średnią bym się nie sugerował, bo wg prasy średnie wyniki ostatnio są
    fatalne.

    > dzien otwarty jest mniej wiecej 2 razy w semestrze
    > konferencje akurat u aski sa czesto bo szkola jest specyficzna.

    No właśnie, przypadek szczególny.
    Szkoła moich dzieciaków też jest grubo ponad średnią, ale tak często nie ma
    tam tego typu spędów.
    A widzę to dokładnie po zakorkowanych ulicach w okolicy. ;-)

    > Glupia miales szkole.

    LOL !!!!
    Jeśli cokolwiek porównuję to obecną szkołę w której uczą sie moje dzieciaki,
    a nie swoje szkoły, które słabo nawet pamiętam.
    No i wtedy przywileje dla grup zawodowych były na porządku dziennym, teraz
    to paranoja i tyle.

    > Jestes nauczycielem czy masz zone/corke/syna/brata etc.

    Dzieciaki uczące się w szkole.

    > To nie ma znaczenia.

    Jasne.
    Ustawowy wymiar etatu nie ma znaczenia do oceny czy coś jest całym etatem
    czy nie.
    Twoje widzimisie to lepsze kryterium?

    >Interesuje nas tylko to ile za godzine swojej pracy ktos dostaje
    >wynagrodzenia.

    Bzdura, to nie ma dokładnie żadnego znaczenia dla oceny ile kto pracuje (a o
    tym dyskutujemy jakbyś nie wiedział).

    > Racja

    > Tak, z powyzszym sie zgadzam. Tez jestem za wynagradzaniem na podstawie
    > wynikow pracy etc.

    No właśnie.
    Najlepszym karta nauczyciela nie jest do niczego potrzebna.
    Tego typu bariery chronią właśnie najgorszych, których nikt inaczej by nie
    zatrudniał.

> [...]
    >
    > Problem w tym, ze sa w zwiazkach zawodowych typu ZNP, Solidarnosc i
    > zwiazki ciagle ich bronia. Nie bedzie zwiazkow, nie bedzie problemu.

    Widzę, że chcesz iść jeszcze dalej niż ja.
    Ja tylko chcę zabrać świętym krowom ZBĘDNE przywileje, a Ty również związki?

    > I tak, karta nauczyciela jest do modyfikacji - zdecydowanie ale nie
    > czepialbym sie wymiaru czasu pracy bo to jest specyficzna i ciezsza niz ci
    > sie wydaje praca.

    Cięższa niż praca górnika czy maszynisty?
    Wybacz, ale pozostanę przy swoim zdaniu.

    Natomiast na pewno nalezaloby zmienic zasady
    > wynagradzania i obsadzania "etatow".

    To przeciwko czemu w mojej wypowiedzi protestowałeś?
    Bo się zgadzamy widzę co do większości.

  • 89. Data: 2012-03-09 13:49:02
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-03-09 13:16, Jarek Pudelko pisze:

    > Czyli przedstawienie rzeczywistosci innej niz ta, ktora sobie wymysliles
    > to demagogia? Prosze powiedz na jakiej podstawie opierasz swoje teorie?
    > Bo ja na konkretnym przykladzie konkretnego nauczyciela.

    Cavallinio nie musi podawać przykładów, on podaje fakty, które nie
    podlegają dyskusji. Tzn. nie podaje tych faktów ale się na nich opiera.
    Bowiem wszystko o czym pomyśli Cavallinio automatycznie staje się faktem.

    Jeżeli tego nie rozumiesz zaraz da Ci PLONK'a.

> [...]
    > pracowal np. 30h/mc i bys marudzil, ze nie pracuje a caly etat?
    > W portfelu nie masz etatu. Masz pieniadze wypracowane godzinami swojej

    No właśnie o tym się nie mówi. Żal im dupę ściska, że ktoś ma jakieś
    ferie, ale jak w praktyce te "ferie" wyglądają to go już nie interesuje.
    Nie interesuje go również jaki są rzeczywiste płace. Bo to by mu
    przeszkadzało głosić swoje teorie.

    > Ale jakie fakty? Ja na przyklad nie nadawalbym sie na nauczyciela - wiem
    > to bo oczekuje od kazdego, ze natychmiast zrozumie co do niego mowie bo
    > przeciez to jest proste... Nie mam predyspozycji.

    Nie bądź taki skromny piszesz już n-tego maila do Cavallinio, dzieci w
    przeciwieństwie do niego mają chłonny umysł i są otwarte. Więc jeżeli
    możesz z nim dyskutować to równie dobrze możesz być wychowawcą klasy
    specjalnej.

> [...]
    > zony wynosiloby:
    >
    > 1900zl/mc * 12mc / 1440h (przy 9mc pracy) = 18,3zl netto - tyle bys

    On nie, ale dla nauczyciela to i tak za dużo, przecież to tępaki, bo
    niczego go nie nauczyli.

    > Racja

    Zwłaszcza, że nie zawsze na ten wynik ma wpływ. Dzisiejsze dzieciaki i
    ich rodzice, a zwłaszcza rodzice to zupełnie inny świat.

> [...]
    >
    > Problem w tym, ze sa w zwiazkach zawodowych typu ZNP, Solidarnosc i
    > zwiazki ciagle ich bronia. Nie bedzie zwiazkow, nie bedzie problemu.

    Problem w tym, że dyrektor szkoły ma małe możliwości w doborze dobrej
    kadry. Za kasę którą dysponuje ciężko jest znaleźć zaangażowanego
    wykształconego i kompetentnego nauczyciela. A młodzi po studiach jak
    tylko zdobywają pierwszy stopień od razu się zwijają bo nie mają za co żyć.

    A.

  • 90. Data: 2012-03-09 14:00:18
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Teraz Twoja małżonka zarabia 23zł/h. Jakby pracowała na pełny etat
    > zarobiłaby 160x23=3680 netto, czyli 5600zł brutto, co przy średniej
    > krajowej w okolicach 3800zł kiepską pensją nie jest.

    To nie do końca tak działa, pensja jest praktycznie stała niezależnie
    ile godzin robisz. Moja żona jak kiedyś pracowała w szkole, to bardzo
    często zdarzało jej się wyrobić ponad etat. Czasem dyrektor dał 100
    dodatku, co jest kpiną samą w sobie. Zarobienie w tej szkole 2000 na
    rękę to był wyczyn zarezerwowany dla nauczycieli (bo nauczycielki
    ustawowo dostają mniejszą pensję) z ok 20 letnim stażem.

    A mowa o renomowanej szkole w centrum stolicy.

    A.