eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIle u was kosztuje serwis klimy?Re: Ile u was kosztuje serwis klimy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.
    news.xs4all.nl!news2.euro.net!feeder.news-service.com!feeder1.cambriumusenet.nl
    !feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosti
    ng.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neo
    strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "P_ablo" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <i1peih$nub$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@c...googlegroups.com>
    <4c407ef2$0$17101$65785112@news.neostrada.pl>
    <i...@p...onet.pl>
    <4c417589$0$17097$65785112@news.neostrada.pl>
    <i...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Ile u was kosztuje serwis klimy?
    Date: Sat, 17 Jul 2010 21:34:51 +0200
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Lines: 79
    Message-ID: <4c4205df$0$17092$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.12.2.83
    X-Trace: 1279395295 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 17092 83.12.2.83:42375
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2297929
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    news:i1rp4e.1js.0@poczta.onet.pl...
    >
    >> Sam mam klimatyzator okienny ktory ma 20kilka lat i nie wymagal zadnego
    >> uzupelniania czy serwisu.
    > No widzisz... I oleju też nie trzeba było zmieniać? No popatrz...

    Ba... widzialem nawet pracujace bez serwisu 30letnie lodowki... ale nadal to
    nie sa samochody.


    >> Samochodowe klimatyzacje jak chodza 5 lat bez zagladania to jest huk.
    > Gdzie ten huk? Bo ja mam 2004 hondę gdzie bez zaglądania klima chodzi
    > jak ta lala już 7 rok i huku nie słyszę nigdzie. To jest norma.


    Mialem przez 8 lat E39 i nic nie robilem przy klimatyzacji - dzialala do
    konca. 20 lat temu bylem zdziwiony, kiedy znajomy zapytal mi sie co ile olej
    w silniku wymieniam... i o niczym to nie swiadczy. Mialem wiele samochodow i
    wiecej mialo uzupelniana/serwisowana klime bo w pewnym momencie przestawala
    chlodzic jak nalezy



    > Czy możesz mi podać wiarygodne źródło tej rewelacji?
    > O ile nie wyssałeś sobie tego z palca...
    > Osuszacza NIE WYMIENIA SIĘ.
    > Nie ma takiej potrzeby BO SYSTEM JEST SZCZELNY, kropka.
    > Jeśli system jest nieszczelny to się go naprawia i wtedy się
    > wymienia osuszacz na nowy, aby usunąć resztki wilgoci po naprawie.

    Poczytaj instrukcje do Fiata Multipli... lub poszperaj po sieci:

    "- Dlaczego trzeba wymieniać filtr-osuszacz?

    .. Filtr-osuszacz usuwa z układu klimatyzacji wilgoć oraz cząsteczki stałe,
    zabezpieczając sprężarkę i zawór rozprężny przed zniszczeniem i gwarantując
    optymalną wydajność chłodzenia.
    Część wilgoci z układu klimatyzacji jest wychwytywana przez filtr-osuszacz,
    który w systemach z dyszą rozprężną zamiast zaworu jest nazywany
    "akumulatorem". Element ten osiąga "punkt saturacji" po ok. dwóch latach
    działania. Jeśli filtr-osuszacz nie jest wymieniany regularnie, rosnąca
    zawartość wody w układzie doprowadzi do korozji wszystkich jego elementów. W
    następstwie tego procesu może dojść do znacznie zwiększonego zużycia układu
    i jego elementów. Może też dojść do zalodzenia zaworu rozprężnego, czego
    konsekwencją będzie uszkodzenie skraplacza i sprężarki.

    - W jaki sposób wilgoć może dostać się do układu klimatyzacji?

    .. Przewody przepuszczają parę wodną.
    .. Większość starszych, mineralnych olejów służących do smarowania sprężarek
    ma właściwości higroskopijne (wchłaniają wodę).
    Materiał, z którego wykonane są przewody elastyczne, wzmacniana włóknem
    syntetycznym mieszanka gumowa, nie ma jednorodnej gęstości. Przez miejsca o
    mniejszej gęstości czynnik chłodniczy absorbuje parę wodną z powietrza i
    jednocześnie sam wyparowuje. Większość starszych, mineralnych olejów
    służących do smarowania sprężarek to preparaty higroskopijne, które
    wzmacniają efekt wchłaniania wody poprzez niejednorodności struktury
    materiału przewodów elastycznych. "

    Mysle, ze spokojnie obalisz te argumenty przytaczajac wielkosc czasteczek z
    ktorych sa owe przewody wykonane itp ... :)

    Nie twierdze tez, ze "nabijanie" klimatyzacji nalezy robic co roku, jesli
    chlodzi to olac temat i jezdzic. Gorzej jak sie rozlozy kompresor i zasyfi
    caly uklad a nie daj aby byl to uklad podwojny - ja kiedys walczylem z
    zesrana klima w Chryslerze Town&Country. Zaczelo sie od nieszczelnosci na
    przednim parowniku, pozniej - jesienia kiedy klimatronic sam uzywal
    klimatyzacji podczas osuszania powietrza przy nawiewie na przednia szybe -
    zesral sie kompresor a pozniej to juz mialem dosc tego samochodu z tego
    powodu...

    Z jakiego powodu uklad rozszczelnil sie po 10 latach eksploatacji samochodu
    moge sie tylko domyslac...

    --
    Picasso


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: