-
Data: 2010-07-17 21:34:51
Temat: Re: Ile u was kosztuje serwis klimy?
Od: "P_ablo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:i1rp4e.1js.0@poczta.onet.pl...
>
>> Sam mam klimatyzator okienny ktory ma 20kilka lat i nie wymagal zadnego
>> uzupelniania czy serwisu.
> No widzisz... I oleju też nie trzeba było zmieniać? No popatrz...
Ba... widzialem nawet pracujace bez serwisu 30letnie lodowki... ale nadal to
nie sa samochody.
>> Samochodowe klimatyzacje jak chodza 5 lat bez zagladania to jest huk.
> Gdzie ten huk? Bo ja mam 2004 hondę gdzie bez zaglądania klima chodzi
> jak ta lala już 7 rok i huku nie słyszę nigdzie. To jest norma.
Mialem przez 8 lat E39 i nic nie robilem przy klimatyzacji - dzialala do
konca. 20 lat temu bylem zdziwiony, kiedy znajomy zapytal mi sie co ile olej
w silniku wymieniam... i o niczym to nie swiadczy. Mialem wiele samochodow i
wiecej mialo uzupelniana/serwisowana klime bo w pewnym momencie przestawala
chlodzic jak nalezy
> Czy możesz mi podać wiarygodne źródło tej rewelacji?
> O ile nie wyssałeś sobie tego z palca...
> Osuszacza NIE WYMIENIA SIĘ.
> Nie ma takiej potrzeby BO SYSTEM JEST SZCZELNY, kropka.
> Jeśli system jest nieszczelny to się go naprawia i wtedy się
> wymienia osuszacz na nowy, aby usunąć resztki wilgoci po naprawie.
Poczytaj instrukcje do Fiata Multipli... lub poszperaj po sieci:
"- Dlaczego trzeba wymieniać filtr-osuszacz?
.. Filtr-osuszacz usuwa z układu klimatyzacji wilgoć oraz cząsteczki stałe,
zabezpieczając sprężarkę i zawór rozprężny przed zniszczeniem i gwarantując
optymalną wydajność chłodzenia.
Część wilgoci z układu klimatyzacji jest wychwytywana przez filtr-osuszacz,
który w systemach z dyszą rozprężną zamiast zaworu jest nazywany
"akumulatorem". Element ten osiąga "punkt saturacji" po ok. dwóch latach
działania. Jeśli filtr-osuszacz nie jest wymieniany regularnie, rosnąca
zawartość wody w układzie doprowadzi do korozji wszystkich jego elementów. W
następstwie tego procesu może dojść do znacznie zwiększonego zużycia układu
i jego elementów. Może też dojść do zalodzenia zaworu rozprężnego, czego
konsekwencją będzie uszkodzenie skraplacza i sprężarki.
- W jaki sposób wilgoć może dostać się do układu klimatyzacji?
.. Przewody przepuszczają parę wodną.
.. Większość starszych, mineralnych olejów służących do smarowania sprężarek
ma właściwości higroskopijne (wchłaniają wodę).
Materiał, z którego wykonane są przewody elastyczne, wzmacniana włóknem
syntetycznym mieszanka gumowa, nie ma jednorodnej gęstości. Przez miejsca o
mniejszej gęstości czynnik chłodniczy absorbuje parę wodną z powietrza i
jednocześnie sam wyparowuje. Większość starszych, mineralnych olejów
służących do smarowania sprężarek to preparaty higroskopijne, które
wzmacniają efekt wchłaniania wody poprzez niejednorodności struktury
materiału przewodów elastycznych. "
Mysle, ze spokojnie obalisz te argumenty przytaczajac wielkosc czasteczek z
ktorych sa owe przewody wykonane itp ... :)
Nie twierdze tez, ze "nabijanie" klimatyzacji nalezy robic co roku, jesli
chlodzi to olac temat i jezdzic. Gorzej jak sie rozlozy kompresor i zasyfi
caly uklad a nie daj aby byl to uklad podwojny - ja kiedys walczylem z
zesrana klima w Chryslerze Town&Country. Zaczelo sie od nieszczelnosci na
przednim parowniku, pozniej - jesienia kiedy klimatronic sam uzywal
klimatyzacji podczas osuszania powietrza przy nawiewie na przednia szybe -
zesral sie kompresor a pozniej to juz mialem dosc tego samochodu z tego
powodu...
Z jakiego powodu uklad rozszczelnil sie po 10 latach eksploatacji samochodu
moge sie tylko domyslac...
--
Picasso
Następne wpisy z tego wątku
- 17.07.10 21:40 P_ablo
- 17.07.10 22:13 Pszemol
- 17.07.10 22:53 Pszemol
- 17.07.10 23:28 Robert Rędziak
- 18.07.10 00:04 Michał Baszyński
- 18.07.10 01:02 Pszemol
- 18.07.10 01:01 Pszemol
- 18.07.10 11:39 P_ablo
- 18.07.10 11:51 Michał Baszyński
- 18.07.10 11:57 DoQ
- 18.07.10 17:02 news.mm.pl
- 18.07.10 17:06 news.mm.pl
- 18.07.10 17:53 Adam Adamaszek
- 18.07.10 20:07 J.F.
- 19.07.10 08:08 Mirek Ptak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=