eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIle u was kosztuje serwis klimy?Re: Ile u was kosztuje serwis klimy?
  • Data: 2010-07-18 11:39:45
    Temat: Re: Ile u was kosztuje serwis klimy?
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    news:i1sjlj.68g.0@poczta.onet.pl...
    >
    > I czym się Twoim zdaniem różnią od samochodu pod względem
    > potrzeby wymiany oleju?

    Nie ma potrzeby pisania o wymianie oleju, w samochodzach nikt o takiej
    potrzebie nie pisze bo wymiana nastepuje przy wymianie osuszacza... Czy ty
    tez wyraznie zaznaczasz w warsztacie zeby wymienili olej w silniku I
    FILTR... ? Dla mnie jest oczywiste, ze przy wymianie oleju wymienia sie
    rowniez filtr.

    >> Mialem przez 8 lat E39 i nic nie robilem przy klimatyzacji - dzialala do
    >> konca.
    > I nie było huku? :-)

    To sa wyjatki potwierdzajace regule...

    > No ale nikt nie twierdzi inaczej. Jeśli klima utraciła szczelność to
    > wymaga ona serwisu. I teraz jeśli klient sobie da wmówić że
    > wyciek gazu na poziomie 10% rocznie jest "normalny" to potem
    > co roku "serwisuje" klimę, zamiast raz i porządnie ją uszczelnić
    > i mieć spokój na następne 10-20 lat.

    Ta... nikt nie twierdzi, ze taki ubytek to norma ale ze wzgledu na to w
    jakich warunkach taki uklad pracuje usterki/nieszczelnosci zdarzaja sie
    znacznie czesciej i rutynowy przeglad przed sezonem powienien zostac
    wykonany. Przynajmniej wlozenie sondy w parownik i zmierzenie czy
    temperatura jest taka sama jak przed rokiem.


    >> Poczytaj instrukcje do Fiata Multipli...
    > Zacytowałbyś mi oryginalną instrukcję Fiata?
    > Bardzo ciekaw jestem co Fiat napisał o swoim samochodzie.


    Nie zacytuje, bo sprzedalem ten odkitirowy wozek :)


    > Ten tekst brzmi jakbyś skopiował go z jakiejś witryny warsztatu
    > robiącego przeglądy klimy... Wciskają klientowi kit nabijając sobie
    > kiebzę.

    Bo jest skopiowany z takiej wlasnie strony...


    > układu pod wysokim ciśnieniem na zewnątrz to jednak przenikanie pary
    > wodnej "pod prąd" olbrzymiego ciśnienia brzmi dla mnie jak bajka dla
    > naiwnych klientów obliczona na otwieranie ich portfeli...


    No to teraz negujesz dzialanie osmozy i odwroconej osmozy...

    > Obawiam się że takie teorie biorą się z niedokładnego zrozumienia do
    > czego tak naprawdę służy osuszacz w układzie klimatyzacji i stąd te
    > bajki o przenikaniu wody do wnętrza ogólnie szczelnej klimy...


    Oswiec minie po co jest ten osuszacz ktorego nie ma wogole w ukladach
    klimatyzatorow stacjonarnych i lodowkach.


    > Zaniedbanie nabijania klimy NIE ZAGRAŻA kompresorowi!

    Oczywiscie... wyciek oleju wraz z czynnikiem niczym nie grozi. Zacieranie
    sie kompresorow i caly przemysl z tym zwiazany to jakies bajki ze strefy
    51...

    Czy interesowałeś się kiedyś tym jak działa i jak zabezpieczona
    > jest na wypadek awarii klima samochodowa? Pewnie nie, bo wiedziałbyś
    > że kompresor jest bardzo dokładnie zabezpieczony na okoliczność
    > rozszczelnienia klimy jak również na okoliczność nadmiernego jej nabicia.
    > W systemie jest podwójny czujnik odłączający sprzęgło kompresora
    > gdy ciśnienie jest za małe lub za duże i istnieje ryzyko jego uszkodzenia.
    > Jak w klimie będzie za mało gazu to kompresor będzie się włączał
    > na chwilkę po czym wyłączał. Gdy ubędzie jeszcze więcej gazu to
    > się kompresor już nie włączy wcale. Nie ma ryzyka "rozłożenia się".

    Ten czujnik nazywa sie presostatem, moga byc w ukladzie zamontowane 2
    presostaty podwojne. Jeden na wysokim a drugi na niskim cisnieniu. Taki
    podwojny presostat ma 2 pary zestykow wlaczajace sie przy odpowiednim
    zakresie cisnien.

    Na temat cisnien mam pewne doswiadczenie biorac pod uwage, ze przerobilem
    niejedna sprezarke nurkowa do tankowania gazu ziemnego i dorobilem
    odpowiednia automatyke na sterownikach PLC...


    > Czy masz jakieś wyraźne powody aby łączyć te dwie awarie związkiem
    > skutkowo przyczynowym?

    > Bo był bity? :-)

    To jest pijak i zlodziej bo kazdy pijak to zlodziej...

    Ja to widze jako korozje ktora przezarla wymiennik w najcienszym miejscu.
    Byc moze dlatego, ze w procesie produkcyjnym ktos akurat zagadal spawarke i
    dala mniej spawu/lutu w tym miejscu...

    Oczywiscie wedlug Ciebie byl tak bity, ze parownik pod konsola ulegl
    rozszczelnieniu...


    Podpowiedz mi jeszcze dlaczego w 99% stacje do serwisowania klimy proforma
    wlewaja stary olej "do smieci" wazac go a czynnik jest wazony i
    odseparowywany od oleju a pozniej wtlaczany spowrotem...

    --
    Picasso



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: