  • 1. Data: 2006-10-21 20:25:52
    Temat: Ile trwa propagacja delegacji domeny?
    Od: Tomek Jarzynka <t...@Z...tlen.net>

    Hej,

    mam takie pytanko: ile czasu mniej-więcej upływa od momentu
    zarejestrowania domeny .pl do pojawienia się wpisów w niektórych/
    większości/wszystkich DNSów typu dns.tpsa.pl, ns1.atman.pl itp?

    --
    tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee(a-t)kadu(d-o-t)net

  • 2. Data: 2006-10-21 21:57:31
    Temat: Re: Ile trwa propagacja delegacji domeny?
    Od: "Awex" <a...@d...tnijto.pl>

    W artykule news:19047968.MBv6Hyls4e@arista.4mind.pl
    niejaki(a): Tomek Jarzynka z adresu t...@Z...tlen.net
    napisał(a):

    > mam takie pytanko: ile czasu mniej-więcej upływa od momentu
    > zarejestrowania domeny .pl do pojawienia się wpisów w niektórych/
    > większości/wszystkich DNSów typu dns.tpsa.pl, ns1.atman.pl itp?

    24/32 h

    --
    L.G.

  • 3. Data: 2006-10-21 22:41:54
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Dnia Sat, 21 Oct 2006 22:25:52 +0200, Tomek Jarzynka napisał(a):

    > mam takie pytanko: ile czasu mniej-więcej upływa od momentu
    > zarejestrowania domeny .pl do pojawienia się wpisów w niektórych/
    > większości/wszystkich DNSów typu dns.tpsa.pl, ns1.atman.pl itp?

    NASK restartuje swoje DNSy codziennie ok godziny 17-18. Czasem robi to
    dodatkowo rano, ale tylko czasem. Tak wiec domena powinna zaczac Ci dzialac
    ok godziny 18-19.
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz

  • 4. Data: 2006-10-22 14:09:25
    Od: wer <b...@n...pl>

    Adam Szendzielorz napisał(a):

    > NASK restartuje swoje DNSy codziennie ok godziny 17-18. Czasem robi to
    > dodatkowo rano, ale tylko czasem. Tak wiec domena powinna zaczac Ci dzialac
    > ok godziny 18-19.

    NASK robi restarty rowniez miedzy 12:00, a 13:00. Nie ma nigdy pewnosci
    o ktorej dokladnie. Samo rozgloszenie bedzie szybkie. Nie 24 godziny, bo
    to nowa domena i serwer providera odpyta sie o strefe, ktorej nie zna. W
    przypadku zmian w strefie zmiany moga sie dlugo propagowac. Niestety
    TPSA, Aster i jeszcze kilka innych firm ignoruje zapisane ttl dla
    strefy. Strefa z TTL 3600 jest odswiezana po 24 godzinach.

    wer

  • 5. Data: 2006-10-22 15:23:48
    Od: Tomek Jarzynka <t...@Z...tlen.net>

    Nudna wrotka - wer napisal w <ehfts1$1ni$1@news.supermedia.pl>:

> [...]
    > TPSA, Aster i jeszcze kilka innych firm ignoruje zapisane ttl dla
    > strefy. Strefa z TTL 3600 jest odswiezana po 24 godzinach.

    Dzieki za odpowiedzi, strefa sie juz wydelegowala ;)
    Pozwole sobie tez przekleic pytanie, ktore zadalem na pl.comp.sieci, bo
    moze to miejsce jest odpowiedniejsze:
    #v+
    mam takie pytanie: jest sobie strefa S, której primary SOA i
    NS jest host X, a secondary NS host Y.
    Co stanie sie, jesli host X nie bedzie odpowiadal, od jakich
    wartosci zalezy, jak dlugo host Y bedzie udzielal informacji
    o strefie?
    Oraz od jakich wartosci zalezy czestotliwosc odpytywania
    serwera X przez inne serwery o strefe, czyli czas w jakim
    odpowiadaja tym, co maja w cache zamiast pytac serwera X?
    #v-

    --
    tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee(a-t)kadu(d-o-t)net

    "Dzięki crontab możemy spowodować, aby codziennie o północy budziły się
    demony
    -- Konrad R. Wągrowski"

  • 6. Data: 2006-10-22 17:19:12
    Od: wer <b...@n...pl>

    Tomek Jarzynka napisał(a):

> [...]
    > serwera X przez inne serwery o strefe, czyli czas w jakim
    > odpowiadaja tym, co maja w cache zamiast pytac serwera X?

    To jest pytanie na grupe pl.comp.sieci :)

    odpowiedz na twoje pytanie jest w dokumentacji binda :)

    wer

  • 7. Data: 2006-10-23 07:24:30
    Od: arekmx <a...@g...pl>

    wer wrote:

    > NASK robi restarty rowniez miedzy 12:00, a 13:00. Nie ma nigdy pewnosci
    > o ktorej dokladnie.

    Ostatnio się nieco zmieniło w temacie.

    Przeładowania całości:
    pon-pt ~ 9:00 13:00 17:00
    weekend ~ 10:00 17:00

    Aktualizacje stref w których nastąpiły zmiany (niestety nie wiem czy nowa
    strefa kwalifikuje się do tego punktu, raczej nie):
    pon-pt ~ 4:00 9:00 10:00 11:00 13:00 14:00 15:00 20:00 24:00
    weekend ~ 4:00 12:00 20:00 24:00

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 8. Data: 2006-10-23 08:10:45
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    Tomek Jarzynka napisał(a):
    > Dzieki za odpowiedzi, strefa sie juz wydelegowala ;)
    > Pozwole sobie tez przekleic pytanie, ktore zadalem na pl.comp.sieci, bo
    > moze to miejsce jest odpowiedniejsze:

    pl.internet.polip
    Opis grupy: Problemy Internetu polskiego i swiatowego.

    Rzeczywiście odpowiedniejsze miejsce.

    --
    ,,,
    (o o)