    From: Tomek Jarzynka <t...@Z...tlen.net>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Ile trwa propagacja delegacji domeny?
    Date: Sun, 22 Oct 2006 17:23:48 +0200

    Nudna wrotka - wer napisal w <ehfts1$1ni$1@news.supermedia.pl>:

    > NASK robi restarty rowniez miedzy 12:00, a 13:00. Nie ma nigdy pewnosci
    > o ktorej dokladnie. Samo rozgloszenie bedzie szybkie. Nie 24 godziny, bo
    > to nowa domena i serwer providera odpyta sie o strefe, ktorej nie zna. W
    > przypadku zmian w strefie zmiany moga sie dlugo propagowac. Niestety
    > TPSA, Aster i jeszcze kilka innych firm ignoruje zapisane ttl dla
    > strefy. Strefa z TTL 3600 jest odswiezana po 24 godzinach.

    Dzieki za odpowiedzi, strefa sie juz wydelegowala ;)
    Pozwole sobie tez przekleic pytanie, ktore zadalem na pl.comp.sieci, bo
    moze to miejsce jest odpowiedniejsze:
    #v+
    mam takie pytanie: jest sobie strefa S, której primary SOA i
    NS jest host X, a secondary NS host Y.
    Co stanie sie, jesli host X nie bedzie odpowiadal, od jakich
    wartosci zalezy, jak dlugo host Y bedzie udzielal informacji
    o strefie?
    Oraz od jakich wartosci zalezy czestotliwosc odpytywania
    serwera X przez inne serwery o strefe, czyli czas w jakim
    odpowiadaja tym, co maja w cache zamiast pytac serwera X?
    #v-

    --
    tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee(a-t)kadu(d-o-t)net

    "Dzięki crontab możemy spowodować, aby codziennie o północy budziły się
    demony
    -- Konrad R. Wągrowski"