  • 31. Data: 2012-04-10 22:12:40
    Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-04-10 21:24, Potocki Passion & Adventure pisze:

    > Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
    > Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
    > Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
    > Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania -
    > 12,2v
    > Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v

    Że alternator nie ładuje - albo się szczotki skończyły, albo siadł układ
    prostowniczy.

    BTW - przy takim napięciu powinna się zapalać kontrolka akumulatora,
    ty/żona nie zwróciliście uwagi?

    Sprawdź też, czy zapala się po przekręceniu na "zapłon" ale przed
    rozruchem, jak nie to jest spalona i trzeba wymienić.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 32. Data: 2012-04-10 22:20:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Potocki,

> [...]
    > Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z "zieloną" lampką. Jest
    > to jakaś Centra. Obecnie "lampka" jest czarna.

    Obecnie masz półmartwy akumulator. Do sprawdzenia alternator - być
    może to tylko regulator napięcia ale na pewno nie działa poprawnie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 33. Data: 2012-04-10 22:22:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grejon,

> [...]
    > Sprawdź też, czy zapala się po przekręceniu na "zapłon" ale przed
    > rozruchem, jak nie to jest spalona i trzeba wymienić.

    Słuszna uwaga - cos tak banalnego może powodować brak ładowania.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 34. Data: 2012-04-11 00:58:37
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Grejon <g...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Sprawdź też, czy zapala się po przekręceniu na "zapłon" ale przed
    > rozruchem, jak nie to jest spalona i trzeba wymienić.

    Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończy jedna
    to faktycznie zapala się kontrolka. Ale jak się kończy ta druga to się nie
    zapala. Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekręceniu kluczyka nie zapala
    się kontrolka ładowania. Prawdopodobieństwo spalenia żarówki chociaż istnieje
    to jest niewielkie.

  • 35. Data: 2012-04-11 01:09:56
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):

    > Słuszna uwaga - cos tak banalnego może powodować brak ładowania.

    Może ale nie musi. jak alternator ma mostek pomocniczy zasilany przez żarówkę
    kontrolki ładowania. To w zależności od typu alternatora po przekroczeniu
    pewnej granicznej prędkości. Tak ok 3 3,5 tyś obrotów / minute. Alternator
    wzbudzi się i do wyłączenia silnika będzie działał poprawnie. Obstawiam albo
    szczotki albo spalone dwie fazy w alternatorze. Do elektryka trzeba jechać on
    będzie wiedział co zrobić.

  • 36. Data: 2012-04-11 10:09:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Apr 2012 21:24:37 +0200, Potocki Passion & Adventure
    napisał(a):

    > Co z tego wynika?

    Marsz do elektryka :)
    --
    Jacek

  • 37. Data: 2012-04-11 12:02:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania -
    >12,4v
    >Co z tego wynika?

    Niby tylko seicento, a Bedziesz Mial Wydatki :-)

    Alternator do naprawy.

    J.

  • 38. Data: 2012-04-11 12:04:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości
> [...]
    >kończy jedna
    >to faktycznie zapala się kontrolka. Ale jak się kończy ta druga to

    Alez Kogutku, co Kogutek p* ?

    >Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekręceniu kluczyka nie zapala
    >się kontrolka ładowania. Prawdopodobieństwo spalenia żarówki chociaż
    >istnieje
    >to jest niewielkie.

    Az takie male nie jest.

    J.

  • 39. Data: 2012-04-11 12:06:13
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    kogutek <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > zapala. Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekręceniu kluczyka nie zapala
    > się kontrolka ładowania. Prawdopodobieństwo spalenia żarówki chociaż

    Głupoty wypisujesz (przez grzeczność nie powiem "jak zwykle").
    Szczotki połączone są szeregowo z uzwojeniem wzbudzenia i już po zużyciu
    jednej z nich nie ma innej drogi dla prądu wzbudzenia alternatora - uzwojenie
    ną wirniku jest odizolowane od masy i ma połączenie wyłącznie przez szczotki.

  • 40. Data: 2012-04-11 12:07:41
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Alez Kogutku, co Kogutek p* ?