-
21. Data: 2012-04-10 15:58:41
Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:51:03 +0200, Potocki Passion & Adventure
napisał(a):
> Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby.
No to zrób to choć raz :) I zebyś się nie zdziwił :)
Dopóki aku mają odkręcane korki, lepiej tam czasem zajrzeć.
--
Jacek
-
22. Data: 2012-04-10 15:59:56
Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Jacek,
Tuesday, April 10, 2012, 3:50:27 PM, you wrote:
>> To nie
>> Centra z PRLu. ;)
> Centra czy Bosh, wszystko jedno. Te same reakcje chemiczne. Jak ten
> podejrzany Seicento ma ustawiony zbyt duży prąd ładowania (powodów może być
A od kiedy to we współczesnych samochodach ustawia się prąd ladowania?
> tysiąc) to mu się woda ewakuuje w pół roku, a na samym kwasie aku nie
> pociągnie, zwłaszcza zimą :)
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
23. Data: 2012-04-10 16:10:43
Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>
W dniu 2012-04-10 15:58, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:51:03 +0200, Potocki Passion& Adventure
> napisał(a):
>
>> Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby.
> No to zrób to choć raz :) I zebyś się nie zdziwił :)
> Dopóki aku mają odkręcane korki, lepiej tam czasem zajrzeć.
Ok, dziś pomierzę napięcia, prądy i sprawdzę poziom elektrolitu. Czekam
tylko aż żona wróci z pracy. Wszystkie wyniki podam i będziemy dalej się
zastanawiać co jest grane.
--
Kacper Potocki
s...@d...pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891
-
24. Data: 2012-04-10 16:17:53
Temat: Odp: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" <s...@d...pl> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:4f843565$0$26685$6...@n...neostrad
a.pl...
> W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze:
>>
>> Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" <s...@d...pl> napisał w
>> wiadomości news:4f840ae0$0$1306$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Podpiąłem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy
>>> nie jest to za dużo? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u żony
>>> wytrzymuje rok :( Kupiłem akumulator tym razem ze wskaźnikiem poziomu
>>> naładowania. Lampka zielona- naładowany, lampka biała - doładować, a u
>>> mnie po roku używania pokazała się lampka czarna - uszkodzony :(
>>
>> Masz alarm? Jeżeli tak, to mierzysz pobór prądu przy włączonym alarmie?
>> Co znaczy, że akumulator wytrzymuje rok? Ile razy już go zmieniałeś?
>>
>> Pozdrawiam
>> X
>>
> Nie mam alarmu. Co oznacza? Ano to, że co roku w zimę pada akumulator. Po
> naładowaniu do pełna wytrzymuje góra dwa tygodnie i znowu pada. Po
> kolejnym naładowaniu wytrzymuje tydzień i znowu pada. Kolejne naładowanie
> nie daje prawie nic. Auto ma już 10 lat i praktycznie co roku muszę
> kupować nowy akumulator. Zawsze to się dzieje zimą i do kolejnej zimy jest
> wszystko ok. Wkurza mnie to i muszę się dowiedzieć dlaczego tak się
> dzieje.
A ładowanie do pełna z jakiego powodu się odbywa?
Czy jakieś próby odpalania na rozładowanym aku się zdarzają?
Jeśli tak, to masz odpowiedź co go zabija.
-
25. Data: 2012-04-10 17:32:19
Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:59:56 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> A od kiedy to we współczesnych samochodach ustawia się prąd ladowania?
Sam się mógł ustawić :) jak się regulator popsuł. Jakiś majsterklepka -
poprzedni użyszkodnik mógł coś namieszać... itd.
--
Jacek
-
26. Data: 2012-04-10 18:06:43
Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Jacek,
Tuesday, April 10, 2012, 5:32:19 PM, you wrote:
>> A od kiedy to we współczesnych samochodach ustawia się prąd ladowania?
> Sam się mógł ustawić :) jak się regulator popsuł. Jakiś majsterklepka -
> poprzedni użyszkodnik mógł coś namieszać... itd.
Nie ma czegoś takiego, jak regulacja PRĄDU ładowania. Dopóki NAPIĘCIE
na regulatorze nie osiągnie zakładanego progu, dopóty alternator pcha
w instalację ile może. PRĄD nie jest kontrolowany.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
27. Data: 2012-04-10 19:58:03
Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Od: " Wmak" <w...@g...pl>
Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl> napisał(a):
> Ok, dziś pomierzę napięcia, prądy i sprawdzę poziom elektrolitu. Czekam
> tylko aż żona wróci z pracy. Wszystkie wyniki podam i będziemy dalej się
> zastanawiać co jest grane.
>
Napięcie to powinieneś pomierzyć gdy padł ci pierwszy akumulator.
Alternator powinien dawać 14.0 - 14.4V
Przy takim napięciu akumulator "bierze tyle prądu, ile potrzebuje" i bez
potrzeby doładowywania żyje kilka lat i zim.
Ładować akumulator trzeba tylko w razie przypadkowego rozładowania przez
roztargnienie - zostawione światła, oświetlanie wnętrza.
Nie ma kontroli ani regulacji prądu ładowania.
Napięcia w instalacji pilnuje regulator napięcia przy alternatorze - czasem
może się zepsuć i dawać za małe albo za duże napięcie w stosunku do wyżej
podanego - obydwa przypadki szkodzą akumulatorowi.
Już w fabrycznie nowym samochodzie może się trafić felerny regulator napięcia.
Do 126P montowano fabrycznie regulatory o napięciu znamionowym 13.2V - bardzo
dobre napięcie na cieplutkie Włochy ale nie na Polskę.
Nowe Autko z takim napięciem w instalacji niezawodnie jeździło wiosnę, lato i
pół jesieni i znienacka nie dawało się uruchomić w pierwszy mroźny poranek.
Akumulator był "pusty".
Zdarzyło mi się w kilku fiatkach przerobić regulator tak, by dawał wyższe
napięcie, potem odpalić na pych i problem przez kilka lat nie wracał.
Może do twojego pojazdy też wsadzili regulator "na tropiki" /
Wystarczy sprawdzić napięcie w sposób na początku wątku opisany.
Co do poboru 47mA - to jest przyzwoicie.
W ciągu doby ucieka ok 1 Ah przez miesiąc 30 Ah - w nowym i prawidłowo
ładowanym (bez wyjmowania) akumulatorze 40 Ah (nie wiem, jakie wstawiasz)
wystarczy reszta ładunku na uruchomienie auta.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
28. Data: 2012-04-10 20:03:41
Temat: Odp: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik " Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
> Ładować akumulator trzeba tylko w razie przypadkowego rozładowania przez
> roztargnienie - zostawione światła,
W Seicento ( i innych włoskich produktach), w przeciwieństwie do
niemieckiego barachła, niełatwo o zostawione światła, trzeba się postarać
żeby je w ogóle włączyć bez kluczyka w stacyjce.
-
29. Data: 2012-04-10 21:24:37
Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>
W dniu 2012-04-10 13:07, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Po prostu zmierzyć napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku
> (po dłuższym postoju), na obrotach jałowych przy wyłączonych
> światłach, na obrotach jałowych przy włączonych światłach i na
> obrotach rzędu 3000 rpm przy włączonych światłach.
Pomierzyłem wszystko. Sprawdziłem poziom elektrolitu i jest ok
(akumulator ma zaledwie 4 miesiące).
Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania -
12,2v
Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v
Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z "zieloną" lampką. Jest
to jakaś Centra. Obecnie "lampka" jest czarna.
--
Kacper Potocki
s...@d...pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891
-
30. Data: 2012-04-10 21:57:53
Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Dnia 10-04-2012 o 21:24:37 Potocki Passion & Adventure
<s...@d...pl> napisał(a):
> W dniu 2012-04-10 13:07, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> Po prostu zmierzyć napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku
>> (po dłuższym postoju), na obrotach jałowych przy wyłączonych
>> światłach, na obrotach jałowych przy włączonych światłach i na
>> obrotach rzędu 3000 rpm przy włączonych światłach.
> Pomierzyłem wszystko. Sprawdziłem poziom elektrolitu i jest ok
> (akumulator ma zaledwie 4 miesiące).
>
> Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
> Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
> Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
> Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania -
> 12,2v
> Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania -
> 12,4v
>
> Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z "zieloną" lampką. Jest
> to jakaś Centra. Obecnie "lampka" jest czarna.
Do elektryka, nie masz ładowania, akumulator za chwilę znowu pójdzie na
złom.
Pzdr
TG