eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIle prądu powinien jeść Seicento?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 64

  • 21. Data: 2012-04-10 15:58:41
    Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:51:03 +0200, Potocki Passion & Adventure
    napisał(a):

    > Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby.

    No to zrób to choć raz :) I zebyś się nie zdziwił :)
    Dopóki aku mają odkręcane korki, lepiej tam czasem zajrzeć.
    --
    Jacek


  • 22. Data: 2012-04-10 15:59:56
    Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    Tuesday, April 10, 2012, 3:50:27 PM, you wrote:

    >> To nie
    >> Centra z PRLu. ;)
    > Centra czy Bosh, wszystko jedno. Te same reakcje chemiczne. Jak ten
    > podejrzany Seicento ma ustawiony zbyt duży prąd ładowania (powodów może być

    A od kiedy to we współczesnych samochodach ustawia się prąd ladowania?

    > tysiąc) to mu się woda ewakuuje w pół roku, a na samym kwasie aku nie
    > pociągnie, zwłaszcza zimą :)



    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 23. Data: 2012-04-10 16:10:43
    Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    W dniu 2012-04-10 15:58, Jacek Maciejewski pisze:
    > Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:51:03 +0200, Potocki Passion& Adventure
    > napisał(a):
    >
    >> Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby.
    > No to zrób to choć raz :) I zebyś się nie zdziwił :)
    > Dopóki aku mają odkręcane korki, lepiej tam czasem zajrzeć.

    Ok, dziś pomierzę napięcia, prądy i sprawdzę poziom elektrolitu. Czekam
    tylko aż żona wróci z pracy. Wszystkie wyniki podam i będziemy dalej się
    zastanawiać co jest grane.

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl
    www.DogsPassion.pl
    GG: 3121891


  • 24. Data: 2012-04-10 16:17:53
    Temat: Odp: Ile prądu powinien jeść Seicento?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" <s...@d...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4f843565$0$26685$6...@n...neostrad
    a.pl...
    > W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze:
    >>
    >> Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" <s...@d...pl> napisał w
    >> wiadomości news:4f840ae0$0$1306$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> Podpiąłem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy
    >>> nie jest to za dużo? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u żony
    >>> wytrzymuje rok :( Kupiłem akumulator tym razem ze wskaźnikiem poziomu
    >>> naładowania. Lampka zielona- naładowany, lampka biała - doładować, a u
    >>> mnie po roku używania pokazała się lampka czarna - uszkodzony :(
    >>
    >> Masz alarm? Jeżeli tak, to mierzysz pobór prądu przy włączonym alarmie?
    >> Co znaczy, że akumulator wytrzymuje rok? Ile razy już go zmieniałeś?
    >>
    >> Pozdrawiam
    >> X
    >>
    > Nie mam alarmu. Co oznacza? Ano to, że co roku w zimę pada akumulator. Po
    > naładowaniu do pełna wytrzymuje góra dwa tygodnie i znowu pada. Po
    > kolejnym naładowaniu wytrzymuje tydzień i znowu pada. Kolejne naładowanie
    > nie daje prawie nic. Auto ma już 10 lat i praktycznie co roku muszę
    > kupować nowy akumulator. Zawsze to się dzieje zimą i do kolejnej zimy jest
    > wszystko ok. Wkurza mnie to i muszę się dowiedzieć dlaczego tak się
    > dzieje.

    A ładowanie do pełna z jakiego powodu się odbywa?
    Czy jakieś próby odpalania na rozładowanym aku się zdarzają?
    Jeśli tak, to masz odpowiedź co go zabija.


  • 25. Data: 2012-04-10 17:32:19
    Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:59:56 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > A od kiedy to we współczesnych samochodach ustawia się prąd ladowania?

    Sam się mógł ustawić :) jak się regulator popsuł. Jakiś majsterklepka -
    poprzedni użyszkodnik mógł coś namieszać... itd.
    --
    Jacek


  • 26. Data: 2012-04-10 18:06:43
    Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    Tuesday, April 10, 2012, 5:32:19 PM, you wrote:

    >> A od kiedy to we współczesnych samochodach ustawia się prąd ladowania?
    > Sam się mógł ustawić :) jak się regulator popsuł. Jakiś majsterklepka -
    > poprzedni użyszkodnik mógł coś namieszać... itd.

    Nie ma czegoś takiego, jak regulacja PRĄDU ładowania. Dopóki NAPIĘCIE
    na regulatorze nie osiągnie zakładanego progu, dopóty alternator pcha
    w instalację ile może. PRĄD nie jest kontrolowany.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 27. Data: 2012-04-10 19:58:03
    Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl> napisał(a):


    > Ok, dziś pomierzę napięcia, prądy i sprawdzę poziom elektrolitu. Czekam
    > tylko aż żona wróci z pracy. Wszystkie wyniki podam i będziemy dalej się
    > zastanawiać co jest grane.
    >
    Napięcie to powinieneś pomierzyć gdy padł ci pierwszy akumulator.
    Alternator powinien dawać 14.0 - 14.4V
    Przy takim napięciu akumulator "bierze tyle prądu, ile potrzebuje" i bez
    potrzeby doładowywania żyje kilka lat i zim.
    Ładować akumulator trzeba tylko w razie przypadkowego rozładowania przez
    roztargnienie - zostawione światła, oświetlanie wnętrza.
    Nie ma kontroli ani regulacji prądu ładowania.
    Napięcia w instalacji pilnuje regulator napięcia przy alternatorze - czasem
    może się zepsuć i dawać za małe albo za duże napięcie w stosunku do wyżej
    podanego - obydwa przypadki szkodzą akumulatorowi.
    Już w fabrycznie nowym samochodzie może się trafić felerny regulator napięcia.
    Do 126P montowano fabrycznie regulatory o napięciu znamionowym 13.2V - bardzo
    dobre napięcie na cieplutkie Włochy ale nie na Polskę.
    Nowe Autko z takim napięciem w instalacji niezawodnie jeździło wiosnę, lato i
    pół jesieni i znienacka nie dawało się uruchomić w pierwszy mroźny poranek.
    Akumulator był "pusty".
    Zdarzyło mi się w kilku fiatkach przerobić regulator tak, by dawał wyższe
    napięcie, potem odpalić na pych i problem przez kilka lat nie wracał.
    Może do twojego pojazdy też wsadzili regulator "na tropiki" /
    Wystarczy sprawdzić napięcie w sposób na początku wątku opisany.

    Co do poboru 47mA - to jest przyzwoicie.
    W ciągu doby ucieka ok 1 Ah przez miesiąc 30 Ah - w nowym i prawidłowo
    ładowanym (bez wyjmowania) akumulatorze 40 Ah (nie wiem, jakie wstawiasz)
    wystarczy reszta ładunku na uruchomienie auta.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 28. Data: 2012-04-10 20:03:41
    Temat: Odp: Ile prądu powinien jeść Seicento?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik " Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    > Ładować akumulator trzeba tylko w razie przypadkowego rozładowania przez
    > roztargnienie - zostawione światła,

    W Seicento ( i innych włoskich produktach), w przeciwieństwie do
    niemieckiego barachła, niełatwo o zostawione światła, trzeba się postarać
    żeby je w ogóle włączyć bez kluczyka w stacyjce.


  • 29. Data: 2012-04-10 21:24:37
    Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    W dniu 2012-04-10 13:07, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Po prostu zmierzyć napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku
    > (po dłuższym postoju), na obrotach jałowych przy wyłączonych
    > światłach, na obrotach jałowych przy włączonych światłach i na
    > obrotach rzędu 3000 rpm przy włączonych światłach.
    Pomierzyłem wszystko. Sprawdziłem poziom elektrolitu i jest ok
    (akumulator ma zaledwie 4 miesiące).

    Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
    Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
    Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
    Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania -
    12,2v
    Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v

    Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z "zieloną" lampką. Jest
    to jakaś Centra. Obecnie "lampka" jest czarna.

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl
    www.DogsPassion.pl
    GG: 3121891


  • 30. Data: 2012-04-10 21:57:53
    Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 10-04-2012 o 21:24:37 Potocki Passion & Adventure
    <s...@d...pl> napisał(a):

    > W dniu 2012-04-10 13:07, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >> Po prostu zmierzyć napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku
    >> (po dłuższym postoju), na obrotach jałowych przy wyłączonych
    >> światłach, na obrotach jałowych przy włączonych światłach i na
    >> obrotach rzędu 3000 rpm przy włączonych światłach.
    > Pomierzyłem wszystko. Sprawdziłem poziom elektrolitu i jest ok
    > (akumulator ma zaledwie 4 miesiące).
    >
    > Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
    > Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
    > Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
    > Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania -
    > 12,2v
    > Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania -
    > 12,4v
    >
    > Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z "zieloną" lampką. Jest
    > to jakaś Centra. Obecnie "lampka" jest czarna.

    Do elektryka, nie masz ładowania, akumulator za chwilę znowu pójdzie na
    złom.

    Pzdr
    TG


strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: