  • 1. Data: 2009-11-05 08:06:59
    Temat: Ile motogodzin bez remontu w KTM EXC 450 R
    Od: Nakiel <a...@g...com>

    Witam Wszystkich.
    Pytanko dotyczy KTM z roku 2007.
    Sprzęcik ma przelatane 102 motogodziny, a przebieg niespełna 2 tyś km.
    i jeszcze nic nie było robione w silniku.
    Czy długo taki stan się utrzyma przy dalszej eksploatacji?
    Podkreślić trzeba, że nie jeździł nim amator.
    Pytam dlatego, że nie wiem na co sie nastawiać kupując w/w maszynę.

    Pozdrawiam

    Nakiel

  • 2. Data: 2009-11-05 08:34:10
    Temat: Re: Ile motogodzin bez remontu w KTM EXC 450 R
    Od: "makak" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Nakiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    Witam Wszystkich.
    Pytanko dotyczy KTM z roku 2007.
    Sprzęcik ma przelatane 102 motogodziny,

    ???? to jaki agregat?? czy cuś?

  • 3. Data: 2009-11-05 08:48:30
    Od: Nakiel <a...@g...com>

    Użytkownik makak napisał:

    > ???? to jaki agregat?? czy cuś?

    Tak to agregat do generowania adrenaliny...

  • 4. Data: 2009-11-05 08:58:38
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 5 Lis, 09:06, Nakiel <a...@g...com> wrote:
    > Witam Wszystkich.
    > Pytanko dotyczy KTM z roku 2007.
    2007 jest chyba jeszcze na RFS, rajt?

    > Sprzęcik ma przelatane 102 motogodziny, a przebieg niespełna 2 tyś km.
    > i jeszcze nic  nie było robione w silniku.
    Jezeli byl serwisowany zgodnie z zaleceniami i uzywany raczej
    amatorsko to powinien jeszcze sporo polatac. Ale de facto liczyc sie
    mozesz ze wszystkim.

    > Pytam dlatego, że nie wiem na co sie nastawiać kupując w/w maszynę.
    Zalecam przede wszystkim wizyte u fachowca od tych silnikow i
    weryfikacje kilku podstawowych elementow. To sa wysilone silniki i
    niewlasciwy poziom serwisu moze skutkowac przyspieszonym zuzyciem.

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 5. Data: 2009-11-05 09:28:08
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-05 09:06:59 +0100, Nakiel <a...@g...com> said:

> [...]
    > i jeszcze nic nie było robione w silniku.
    > Czy długo taki stan się utrzyma przy dalszej eksploatacji?
    > Podkreślić trzeba, że nie jeździł nim amator.

    Przy użytkowaniu zgodnym z przeznaczeniem, czyli rejsingowo, KTM (jak i
    inni) wymianę tłoka zaleca co jakieś 80 mth. W praktyce wielu amatorom
    udaje się polatać i ponad 200 mth bez zaglądania. Koszty zrobienia
    bywaja różne, niektórzy wiele rzeczy wymieniają na wszelki wypadek,
    inni lecą programem minimum, można robić samemu, można w warsztacie -
    przyjmij że 1500-5000 zł. Ale nie da się nic na pewno powiedzieć przez
    internet, musi sprzęta zobaczyć ktoś, kto się na tym dobrze zna, pewnie
    nawet trochę go porozkręcać.

    de Fresz

  • 6. Data: 2009-11-05 09:32:17
    Od: robertbig <r...@w...pl>

> [...]
    > Podkreślić trzeba, że nie jeździł nim amator.
    > Pytam dlatego, że nie wiem na co sie nastawiać kupując w/w maszynę.

    Kilka rzeczy jak np udokumentowane naprawy. Częśći pozostałe po
    rozbiórce . Rzeczowe informacje od kupującego na jakim etapie życia
    jest silnik np.która selekcja tłoka . I czy jest jeszcze nicasil w
    cylindrze ? Ale na to raczej trudno liczyć . Powoduja ze taki zakup
    staje sie mniej ryzykowny.

    Tak czy siak , jeśli nawet ładnie chodzi ,to trzeba zainwestować w
    rozbiórkę silnika i weryfikacje elementów. Jesli jest ok składasz .
    Jak coś nie teges to wiesz ile możesz na tym jeszcze polatać do
    ewnentualnej wymiany. A co kwlifikuje sie do wymiany od ręki to
    wymieniasz i finał.
    Tylko wtedy ci silnik nie wybychnie na pewno. I nie utoniesz w
    kilkutysieczych kosztach remontu.
    To jedyne rozsądne podejście do tego typu sprzetów.

    --
    Big

  • 7. Data: 2009-11-05 09:50:07
    Od: Nakiel <a...@g...com>

    On 5 Lis, 10:32, robertbig <r...@w...pl> napisał:

> [...]
    > jest silnik np.która selekcja tłoka . I czy jest jeszcze nicasil w
    > cylindrze ? Ale na to raczej trudno  liczyć .

    Od nowości nic nie było w silniku wymieniane to na pewno.

    Nakiel

  • 8. Data: 2009-11-05 10:04:43
    Od: robertbig <r...@w...pl>

    On 5 Lis, 10:50, Nakiel <a...@g...com> wrote:

    > Od nowości nic nie było w silniku wymieniane to na pewno.

    To na pewno na 200% warto rozkręcić. Obyś sie nie zdziwł...
    Radze jesli nawet nicasil ocalał pomierzyc go bardzo dokładnie na
    okolicznośc owalizacji cylindra Jeśli tłok ma 15 setek luzu to nawet
    mierzyc nie warto.
    Owalny cylinder to złom, ale jeśli nie jest zerwany Ni-Ca-Sil to
    przynajmiej ew. regeneracja jest ok 250 pln tańsza (600 gówniana ,
    800 dobra ,1000 b.dobra )
    O nowym raczej zapomnij - to wydatek 2kpln.

    Pisałem niedawo o kosztach remontów . Znajdz sobie.
    Da ci to do myslenia.
    --
    Big

  • 9. Data: 2009-11-05 10:11:45
    Od: "zonda" <z...@n...pl>

    Użytkownik "Nakiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    Użytkownik makak napisał:

    > ???? to jaki agregat?? czy cuś?

    > Tak to agregat do generowania adrenaliny...

    nie przejmuj sie.
    .. nie sieją

  • 10. Data: 2009-11-05 10:36:18
    Od: robertbig <r...@w...pl>

    wiadomościnews:9928933a-f9a8-4c44-8559-29607f6863c1@
    d10g2000yqh.googlegroups.com...

    > nie przejmuj sie.
    > .. nie si

    Masz cos do mnie cioto? To sie ujawnij.
    Tchórzu zza monitorka.
    I co cie tak ugryzło pało ?
    Mnie to wcele nie boli co on kupi .
    Nawet ty mozezsz ,że swoja "wiedza " mu pomóc w zakupie"
    --
    Big