  • 11. Data: 2011-11-02 20:11:54
    Temat: Re: Ile kosztuje korzystanie z A-GPS ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 2 Nov 2011 07:13:58 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Czy w Waszych telefonach GPSa się wyłącza ręcznie aby oszczędzać baterię?
    > Bo w moim iPhone4 robią to za mnie aplikacje które korzystają z lokalizacji.

    Raczej telefon. Pewnie jak nie ma zadnej aplikacji chcacej odbierac dane z
    gps, to ten jues wylaczany.

    > Ręcznie GPSem nie muszę sterować ani go ręcznie wyłączać/włączać.

    My tez nie, tym niemniej aplikacje trzeba zamknac.

    > Właśnie po to aby nie było takich dylematów AT&T zmusza klientów
    > do zakupu pakietu danych razem z zakupem smartfonów...
    > Masz wtedy 200 megabajtów za jakieś grosze miesięcznie i te 4kb
    > żeby nawet co godzinę łykał A-GPS Cię nie martwią więcej :-)

    Zalezy od rozliczen, jak sie okaze ze te 4kB to sie liczy jak 200kB, to juz
    nie jest tak wesolo.

    J.

  • 12. Data: 2011-11-07 08:36:49
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 31 Paź, 19:10, "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> wrote:
    > Witam
    > Ile ciagnie A-GPS ? Czy jest to jakas stala (przyblizona) ilosc danych w
    > ciagu okreslonego czasu czy jak ?
    > Co musze wykupic (plus lub tmobile), aby moc z tego korzystac jak najtaniej
    > ?
    >
    > Fantom

    http://strony.aster.pl/janeo/GPS_Java/koszt%20gps%20
    w%20telefonie%20na%20Jave.htm

  • 13. Data: 2011-11-07 14:25:18
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    2011-11-07 09:36, Janeo wysłał(a) wiadomość:
    > http://strony.aster.pl/janeo/GPS_Java/koszt%20gps%20
    w%20telefonie%20na%20Jave.htm

    Uruchomiłem Ovi Maps w swojej Nokii. Załadowała się mapa z pamięci (w
    trybie offline z karty) i pokazała pozycja na mapie z GPS-a. Chciałem
    sprawdzić ile danych pobierze aplikacja, gdy ją przestawię w tryb
    online. Po włączeniu w ciągu pół minuty na wyświetlaczu w aplikacji Ovi
    (tam obok kresek z sygnałem satelitów GPS) pokazało 530 kB. Czym prędzej
    więc to wyłączyłem (pakietu transmisji danych nie posiadam). Bo jeśli
    działa, to po co przepłacać...

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 14. Data: 2011-11-07 14:36:41
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Mon, 07 Nov 2011 15:25:18 +0100, Krystek napisał(a):

> [...]
    > (tam obok kresek z sygnałem satelitów GPS) pokazało 530 kB. Czym prędzej
    > więc to wyłączyłem (pakietu transmisji danych nie posiadam). Bo jeśli

    Ale oczywiście najpierw te mapy na tą kartę wgrałeś, prawda? Oraz
    sprawdziłeś, że telefon niczego innego nie pobiera, np. aktualizacji w tle?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla

  • 15. Data: 2011-11-07 15:01:10
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu Pn 7 11 2011 15:25, Krystek pisze:

> [...]
    > (tam obok kresek z sygnałem satelitów GPS) pokazało 530 kB. Czym prędzej
    > więc to wyłączyłem (pakietu transmisji danych nie posiadam). Bo jeśli

    Możesz mieć włączone ściąganie informacji o korkach, remontach na
    drogach, czy zmianie organizacji ruchu itp "atrakcjach".

    --
    ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę
    rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 16. Data: 2011-11-11 07:31:06
    Od: " " <q...@g...pl>

    Tylko że A-GPS to nie jest to samo co nawigacja online - ta rzeczywiście
    potrafi spore ilości danych pobrać.

  • 17. Data: 2011-11-12 08:10:42
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 11 Lis, 08:31, " " <q...@g...pl> wrote:
    > Tylko że A-GPS to nie jest to samo co nawigacja online - ta rzeczywiście
    > potrafi spore ilości danych pobrać.
    >
    > --

    Raczej nie, z jednym wyjatkiem. Była kiedyś b.popularna nawigacja
    amAze dopóki była darmowa, tylko ona bardzo żarła MB. Oczywiście
    mówimy o rzeczywistym nawigowaniu, a nie zabawy nawigacją w domowym
    fotelu.

  • 18. Data: 2011-11-20 19:55:15
    Od: " " <q...@g...pl>

    Fantom <s...@s...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Rozumim - zalezy od warunkow i moze sie to smialo zdazyc kilka razy
    > dziennie.

    Zainspirowany dyskusją zrobiłem dziś praktyczny test, OVI w trybie offline,
    z włączonym AGPS, i na trasie długości ok. 120km (z Jury Krakowsko-
    Częstochowskiej w okolice Łodzi) ściągnęło dokładnie 33KB.

    pozdrawiam

  • 19. Data: 2011-11-20 20:52:04
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    <q...@g...pl> napisał:

> [...]
    > z włączonym AGPS, i na trasie długości ok. 120km (z Jury Krakowsko-
    > Częstochowskiej w okolice Łodzi) ściągnęło dokładnie 33KB.

    W ilu "paczkach"? Bo to jest bardziej istotne, niż sumaryczna liczba
    kilobajtów.

    JoteR

  • 20. Data: 2011-11-21 17:31:22
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    JoteR (j...@p...pl)
    in news:jabp9t$lr4$1@inews.gazeta.pl

    > W ilu "paczkach"? Bo to jest bardziej istotne, niż sumaryczna liczba
    > kilobajtów.

    Ale operator i tak pobrał 50 albo 100KB na raz. Kilobajtowe naliczanie
    zostało już tylko chyba w mBanku.

    A jeśli każda "paczka" wiązała się z nowym połączeniem, to pobrał
    wielokrotność tych 50 lub 100KB...

    Pozdrawiam,
    Marcin Sz.