  • 1. Data: 2011-10-31 18:10:03
    Temat: Ile kosztuje korzystanie z A-GPS ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Ile ciagnie A-GPS ? Czy jest to jakas stala (przyblizona) ilosc danych w
    ciagu okreslonego czasu czy jak ?
    Co musze wykupic (plus lub tmobile), aby moc z tego korzystac jak najtaniej
    ?

    Fantom

  • 2. Data: 2011-10-31 19:27:05
    Temat: Re: Ile kosztuje korzystanie z A-GPS ?
    Od: " " <q...@g...pl>

    Fantom <s...@s...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Witam
    > Ile ciagnie A-GPS ? Czy jest to jakas stala (przyblizona) ilosc danych w
    > ciagu okreslonego czasu czy jak ?

    Doświadczalnie sprawdzając to ok. 4kB danych. Pobiera w pierwszym momencie
    do ustalenia pozycji, potem tylko gdy ewentualnie "zgubi" sygnał GPS.

  • 3. Data: 2011-11-01 10:52:56
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Doświadczalnie sprawdzając to ok. 4kB danych. Pobiera w pierwszym momencie
    > do ustalenia pozycji, potem tylko gdy ewentualnie "zgubi" sygnał GPS.

    Ale co znaczy ten 'pierwszy moment' ? Od wlaczenia telefonu ? Raz dziennie ?
    Od wlaczenie GPS (czyli moze byc zawsze wlaczony) ? Od 'kij go wie czego'
    I jak czesto w praktyce potem gubi sygnal ? Czy jest to raz na miesiac czy
    co minute. Wystarczy ze wejde w las i zgubi ? Albo za szybko bede jechal,
    itd

    Chcialbym wiedziec, jak to wyglada w praktyce.

    Fantom

  • 4. Data: 2011-11-01 11:53:08
    Od: " " <q...@g...pl>

  • 5. Data: 2011-11-01 12:27:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Nov 2011 11:52:56 +0100, Fantom napisał(a):

    > Ale co znaczy ten 'pierwszy moment' ? Od wlaczenia telefonu ? Raz dziennie ?
    > Od wlaczenie GPS (czyli moze byc zawsze wlaczony) ?

    od wlaczenia gps. A jak jest wlaczony to zre baterie, wiec czesto jest
    wylaczany. Chyba ze ci zawsze program do nawigacji chodzi.

    > Od 'kij go wie czego'
    > I jak czesto w praktyce potem gubi sygnal ? Czy jest to raz na miesiac czy

    pod dachem, pod wiaduktem, pod tunelem.

    > co minute. Wystarczy ze wejde w las i zgubi ? Albo za szybko bede jechal,

    Szybka jazda pomaga pod wiaduktem :-)

    J.

  • 6. Data: 2011-11-01 14:15:52
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > od wlaczenia gps. A jak jest wlaczony to zre baterie, wiec czesto jest
    > wylaczany. Chyba ze ci zawsze program do nawigacji chodzi.

    Aha - dzieki za info.

    > pod dachem, pod wiaduktem, pod tunelem.

    Rozumim - zalezy od warunkow i moze sie to smialo zdazyc kilka razy
    dziennie.

    Fantom

  • 7. Data: 2011-11-01 18:52:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Nov 2011 15:15:52 +0100, Fantom napisał(a):

    > Rozumim - zalezy od warunkow i moze sie to smialo zdazyc kilka razy
    > dziennie.

    Zalezy jak uzywasz. Nie przypuszczam zebys mial stale GPS wlaczonego,
    wiec raczej po prostu przy kazdym wlaczeniu programu do nawigacji ... no i
    po kazdej dluzszej przerwie spedzonej w budynku.

    J.

  • 8. Data: 2011-11-02 12:13:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Zalezy jak uzywasz. Nie przypuszczam zebys mial stale GPS wlaczonego,

    Czy w Waszych telefonach GPSa się wyłącza ręcznie aby oszczędzać baterię?
    Bo w moim iPhone4 robią to za mnie aplikacje które korzystają z lokalizacji.
    Ręcznie GPSem nie muszę sterować ani go ręcznie wyłączać/włączać.

    > wiec raczej po prostu przy kazdym wlaczeniu programu do nawigacji ...
    > no i po kazdej dluzszej przerwie spedzonej w budynku.

    Właśnie po to aby nie było takich dylematów AT&T zmusza klientów
    do zakupu pakietu danych razem z zakupem smartfonów...
    Masz wtedy 200 megabajtów za jakieś grosze miesięcznie i te 4kb
    żeby nawet co godzinę łykał A-GPS Cię nie martwią więcej :-)

  • 9. Data: 2011-11-02 13:20:22
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    2011-11-02 13:13, Pszemol wysłał(a) wiadomość:
> [...]
    > Bo w moim iPhone4 robią to za mnie aplikacje które korzystają z
    > lokalizacji. Ręcznie GPSem nie muszę sterować ani go ręcznie

    Nie. U mnie ręcznie można wyłączyć tylko dodatkowe opcje związane z
    GPS-em (łączenie się z internetowym serwerem lokalizacji, by
    przyspieszyć ustalenie pozycji oraz pobieranie lokalizacji z
    najbliższych BTS-ów dla fixa po A-GPS).

    Odbiornik GPS włącza sama aplikacja z niego korzystająca, gdy działa w
    tle to i GPS działa, gdy przestaje to odłącza odbiornik GPS.

> [...]
    > Masz wtedy 200 megabajtów za jakieś grosze miesięcznie i te 4kb
    > żeby nawet co godzinę łykał A-GPS Cię nie martwią więcej :-)

    No właśnie - AT&T zmusza. A może dlatego, że iPhone w dobrej cenie bez
    abo kupić się nie da, bo są na wyłączność w konkretnych ofertach?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 10. Data: 2011-11-02 13:40:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Krystek" <s...@k...art.pl> wrote in message

    > No właśnie - AT&T zmusza. A może dlatego, że iPhone w dobrej cenie
    > bez abo kupić się nie da, bo są na wyłączność w konkretnych ofertach?

    Od dawna już się to zmieniło i możesz kupić iPhone4 lub iPhone4S
    bez kontraktu, bez abonamentu czyli bez dotacji operatora...

    A posiadanie iPhone bez internetu, jakkolwiek wydawało mi się
    sensowne zanim go kupiłem i naprawdę poznałem, teraz wydaje
    mi się śmieszne :-) Ten telefon traci wiele bez internetu - nie warto.