  • 11. Data: 2010-01-29 16:44:27
    Temat: Re: Ile kosztują przeglądy gwarancyjne w ASO ...
    Od: " " <d...@g...pl>

    Katanka <k...@i...pl> napisał(a):

    > nie mam i dzięki za wyprowadzenie z błędu.

    Z Mondeo też jest problem. W tej chwili jest to największy gabarytowo
    model w klasie D porównywalny (wymiarami) np. z A6 (klasa E).

    Pozdrawiam,
    e^x/dx

  • 12. Data: 2010-01-29 17:12:23
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > No dobra, a co określa, że auto jest kompaktem albo autem
    > klasy średniej ?

    Bo jeśli sąsiad ma np. octavie to jest to kompakt, a jak ja
    ją mam to jest limuzyna ;-))). Podobnie jak w sporcie.
    Przeciwnik zajął słabe trzecie miejsce, ale nasi mocne
    piętnaste ;-))).
    Oczywiście żartuję, mam octavie-kompakta i dobrze mi z tym
    ;-))). A przegląd w ASO ok. 300-350 plus części. I wbrew
    pozorom części (typu filtry, olej itp) kosztują
    porównywalnie do innych sklepów, a nawet czasem taniej.
    Dlatego poza ASO zrobiłem przez ponad 4 lata tylko jeden
    przegląd ;-))).

  • 13. Data: 2010-01-29 18:59:47
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > pozorom części (typu filtry, olej itp) kosztują porównywalnie do innych
    > sklepów, a nawet czasem taniej.

    miałem skodę, teraz mam hyundaia,
    dokładnie tak samo - duperele w ASO kosztują te same pieniądze (jak np.
    filtry Filtron),
    olej tylko kupowałem sam, bo do siebie mam większe zaufanie,

    jeden wyjątek tylko ze świecami - w ASO oferowali jakieś platynowe czy coś
    za masakryczne pieniądze,
    zwykłe świece NGK za 12,50 sztuka wytrzymają zadane 45 lub 60 tys.,
    nie mam zamiaru fabką lub hyundaiem lecieć w kosmos
    P.

  • 14. Data: 2010-01-29 20:32:28
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    [...] Pytam o auta średniej klasy

    To ja troche obok tematu, bo nie napisze o przegladzie gwarancyjnym, tylko
    pozniejszym.
    Czas ok. 1,5 r. temu. Pacjent Volvo V70 D5 kupiony niedlugo po uplywie
    gwarancji (3 letniej; chyba jakas rozszerzona byla). Przeglad przy 180 000.
    Poniewaz auto jest nieco skomplikowane technicznie (CR turbo, elektornika,
    komputery itp.) i bylo wczesniej caly czas serwisowane w ASO rozwazalem
    dalsze serwisowanie w ASO. Ale przeglad wg zalecen serwisowych przy 180 000
    w ASO wyceniono mi na ok. 1300-1400 zl + to co wyjdzie dodatkowo ponad norme
    (jak znam zycie napewno by cos wyszlo :-). A w zaprzyjaznionym warsztacie
    (taki powazniejszy, a nie garaz pana Jozka) zrobilem dokladnie to samo
    (olej - M1 0W40TD, wszystkie filtry łacznie z f. paliwa, kontrola
    zawieszenia, hamulcow i ogolna kontrola calosci) za 450 zl (z czego polowa
    to koszt oleju...). Czyli ok. 3 razy taniej... A dodatkowo moglem byc caly
    czas przy robocie i w calkiem milej atmosferze wymieniac uwagi i rozwiewac
    swoje watpliwosci dotyczace auta.
    Widze tylko 4 przypadki kiedy warto korzystac z ASO: 1. gwarancja (jezeli
    nie da sie inaczej) 2. przypadki skomplikowane technicznie, z ktorymi inni
    nie moga sobie poradzic (brak dokumentacji, urzedzen itp). 3. ASO prowadzi
    ojciec lub stryjek. 4. naprawiamy bezgotowkowo szkode z OC sprawcy...

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
    Aktualnie 12 533 zdjęcia z 19 krajów.

  • 15. Data: 2010-01-29 20:38:42
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    [...] zrobilem dokladnie to samo
    > (olej - M1 0W40TD, wszystkie filtry łacznie z f. paliwa, kontrola
    > zawieszenia, hamulcow i ogolna kontrola calosci) za 450 zl [...]

    sorki poprawka - zaplacilem 540 zl
    (czeski blad)

    pozdr.
    Jacek Bronowski

  • 16. Data: 2010-01-29 21:05:59
    Temat: Re: Ile kosztuj? przegl?dy gwarancyjne w ASO ...
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie moga sobie poradzic (brak dokumentacji, urzedzen itp). 3. ASO prowadzi
    > ojciec lub stryjek. 4. naprawiamy bezgotowkowo szkode z OC sprawcy...

    w 1) to oczywiste, niestety zdarza się, że więcej zepsują niż naprawią,
    nawet w czasie montażu alarmu czy czujników cofania. Wiem, bo "przerabiałem
    temat" ;-)
    w 2) dziś bez trudu można znaleźć wyspecjalizowany warsztat bez akredytacji
    i licencji, który zrobi to lepiej od ASO, praktycznie w wypadku każdej
    marki. Są oczywiście dobre ASO (patrz ASO renaulta w Lubinie na Dolnym
    Śląsku)
    w 3) i to tylko ze względu na związaną z tym zniżkę ;-)
    w 4) albo naszego AC. Ale i wtedy warto poszukać *sprawdzonego* ASO.

    --
    Yogi(n)

  • 17. Data: 2010-01-29 23:15:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "GlennBp" <l...@o...pl> wrote in message
    > Warto podac co konkretnie wymieniono...
    > Tak czy siak
    > laguna 3 2.0dci bez fapu, przegląd 90 tkm
    > 1174,52 brutto.
    > Zmieniono, wszystkie filtry, olej(elf lsxr 5w40), oliwe w skrzyni biegów.

    Wszystkie filtry? To znaczy które?
    Rozumiem że filtr oleju wymieniono przy wymianie oleju...
    Pewnie zmieniono też filtr powietrza.

    Jakie masz jeszcze filtry?

    Filtr powietrza do klimy w kabinie? Wymieniono go?
    Filtr paliwa, którego się praktycznie nie wymienia w aucie?
    Wymieniono go? Żadne więcej filtry mi do głowy nie wpadają...

    > Dolano równiez 2l plynu do układu chlodzenia.

    Co to znaczy "dolano"? Wyparowało 2 litry???

  • 18. Data: 2010-01-29 23:15:29
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jan 2010 14:33:08 +0100, "GlennBp" <l...@o...pl>
    wrote:

    >Warto podac co konkretnie wymieniono...

    Master - 240 tys. km.
    - kompletny rozrząd
    - pompa płynu chłodzącego + płyn
    - sworznie wachaczy - 4 szt.
    - filtry (powietrze, paliwo, olej), oleje (8 litrów silnik + 4 litry
    skrzynia biegów)
    - tarcze + klocki tył

    4100 zł - nieASO, w ASO za sam przegląd + rozrząd + pompa płynu
    krzyknęli wstępnie 3900 zł po rabacie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 19. Data: 2010-01-29 23:19:48
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jan 2010 16:15:02 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >Filtr paliwa, którego się praktycznie nie wymienia w aucie?

    Chyba w USA.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 20. Data: 2010-01-29 23:24:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Pan Piskorz" <p...@b...pl> wrote in message
> [...]
    > zwykłe świece NGK za 12,50 sztuka wytrzymają zadane 45 lub 60 tys.,
    > nie mam zamiaru fabką lub hyundaiem lecieć w kosmos

    Standardowe platynowe wytrzymałyby tak minimum 150 tysięcy km.
    Nie wiem jakiego masz tego hyundai (czy 4 cylindry czy 6) ale często
    koszt świec jest niczym przy koszcie/czasie koniecznym na ich wymianę
    w niektórych silnikach 6-cylindrowych gdzie 3 świece są z tyłu i jest do
    nich trudny dostęp... Wtedy jeśli możesz dać świece z dwa razy większą
    żywotnością to warto na nie wydać więcej bo oszczędzasz na
    czasie/robociźnie.