  • Data: 2010-01-30 20:38:01
    Temat: Re: Ile kosztujšprzeglšdy gwarancyjne w ASO ...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:dul8m5hpbpgfu1jndtno6gigs5hevgcj4c@4ax.com...

    > Z drugiej strony taka wymiana groszowa moze byc.

    Jak samemu wymienisz filtry kupione tanio w supermarkecie - tak.
    Ale jak dasz serwisowi zarobic to bedzie drogo.

    > A wymiane oleju jak czesto zaleca ?
    > Bo wez pod uwage amerykanskie zwyczaje - skonczylo sie
    > juz wymienianie co 3k mil ? co 5k ?

    Widzisz - to jest kolejna sciema...
    3000 mil to dosyc dawne rekomendacje i to dla ciezkiego rezimu
    pracy samochodu (drogi polne, ciagniecie przyczepy, itp)...
    Przy "zwyklej" jezdzie zalecane bylo 5000. Wszyscy sie kusili na
    podpuche 3000 bo zmiana oleju jest zrobiona w Ameryce na
    bardzo latwa i szybka usluge ktora mozna zrobic na kazdym rogu
    ulicy w wielu miejscach (niezwiazanych z ASO, dealerem, itp).
    Ceny siegaja czesto pulapu $10-15 - ciezko czasem samemu
    przed soba uzasadnic robienie tego w domu - nie oplaca sie :-)
    Wlasciwie wiec nie ma na czym oszczedzac.

    Tak czy inaczej dzisiejsze samochody maja duzo wieksze interwaly
    zalecane do wymiany oleju w USA. Np. moja honda accord 2004
    w 4 cylindrowym silniku - lampka przypominajaca o zmianie
    oleju zapala sie na chwile po 8000 milach a zostaje na stale
    zapalona po 10000 od ostatniej wymiany oleju.

    > A potem swoja wiedze z instrukcji przenosisz na filtr marki Filtron
    > :-)

    A kto Ci kaze kupowac takie filtry do ktorych nie masz zaufania?

    > A honda podaje dobra liste przegladowa ? Czy strzelasz w ciemno?

    Oczywiscie. Mozesz tez zapytac co bedzie robione zanim sie
    zgodzisz na usluge w serwisie.

    > Ewentualnie potem uslyszysz "a to pan nie wie ze olej w automacie
    > sie wymienia co 50k mil ?"

    Lepiej pozno niz wcale sie nie dowiedziec :-)