  • 1. Data: 2010-05-26 09:42:53
    Temat: Ile diabłów zmieści się w kościele gotyckim? ( Slow Photography)
    Od: " Slow Photography" <s...@N...gazeta.pl>

    Filozoficzne rozważania Jacka Zalewskiego, sprowokowane wystawą Marcina
    Szwaczko (znanego również jako "czarnobiały kwadrat") pt. "Architektura
    gotycka czyli diabeł tkwi w szczegółach"

    http://slowphotography.pl

  • 2. Data: 2010-05-26 10:18:39
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

> [...]
    > Szwaczko (znanego również jako "czarnobiały kwadrat") pt. "Architektura
    > gotycka czyli diabeł tkwi w szczegółach"

    trudno odpowiedzieć. gdyby było coć jedno zdjęcie diabła i koscioła byłoby
    łatwiej ......

  • 3. Data: 2010-05-27 06:44:51
    Od: "J." <n...@p...com>

    TheGuru wrote:

> [...]
    Dobre. Podobny temat (o niemożności sfotografowania niewidzialnego na
    przykładzie architektury gotyckiej) podjął kiedyś Andrzej Mroczek
    w kultowej niegdyś książce "O fotografowaniu" (nie mylić z późniejszą
    "Książką o fotografowaniu" tego samego Autora). W rozdziale bodaj
    "Problemat gotyckiej katedry". Może nie w sposób tak strzelisty
    i odlotowy jak Jacek Zalewski, za to bardziej łopatologicznie.
    Mieliśmy zresztą tutaj (na pl.rec.foto - innej wówczas nie było)
    jakąś dekadę temu podobną dyskusję, w której obficie tegoż Mroczka
    cytowałem. Z powyższego linku najwyraźniej wynika, że Marcin Szwaczko
    tej książki i tego rozdziału nie czytał ;-).

    > trudno odpowiedzieć. gdyby było coć jedno zdjęcie diabła i koscioła byłoby
    > łatwiej ......

    Nie wszystko da się sfotografować...

    (A ta osławiona średniowieczna dyskusja /strawestowana w tytule
    artykułu i tego wątku/, robiąca dzisiaj za jeden z najbardziej znanych
    dowodów ciemnoty Średniowiecza, to podobno było szkolne ćwiczenie
    na umiejętność posługiwania się logiką i retoryką w dowolnej dyskusji,
    a nie poważne rozważania).

    J.
    --
    |\ _,,,---,,_ \___ | __ _ ___ ___| | __ \___ |
    /,`.-'`' -. ;-;;,_ _ | |/ _` |/ __/ _ \ |/ / _ | |
    |,4- ) )-,_..;\ ( `'-' | |_| | (_| | (_| __/ < | |_| | _
    '---''(_/--' `-'\_) fL \___/ \__,_|\___\___|_|\_\ \___/ (_)

  • 4. Data: 2010-05-27 07:39:54
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Czarus sie przepoczwarzyl?

  • 5. Data: 2010-05-27 08:55:54
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

> [...]
    > dowodów ciemnoty Średniowiecza, to podobno było szkolne ćwiczenie
    > na umiejętność posługiwania się logiką i retoryką w dowolnej dyskusji,

    Wiem,
    hindusi z kolei wierzą, że na czubki szpilki zmieści się 100 ludzkich dusz.
    Taka ogromna skomasowana energia jest w jednej, że ciałem i wolą kieruje a
    zważyć jej nie mozna.

  • 6. Data: 2010-05-27 08:56:45
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Czarus sie przepoczwarzyl?

    forma przejściowa między imago a jewułą

  • 7. Data: 2010-05-27 09:24:39
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > Szwaczko (znanego również jako "czarnobiały kwadrat") pt. "Architektura
    > gotycka czyli diabeł tkwi w szczegółach"

    nawet przyzwoity tekst
    Gdyby jedbak jego autor chciał ukazać nie porażkę konkretnego dązenia, a
    również swojej "pokornej pychy"...;)

    marek