  • 1. Data: 2010-05-25 20:15:28
    Temat: Falcon 500 mm 5,6 a Pentax K-x ?
    Od: "Janusz W." <a...@a...net.pl>

    Testowałem dzisiaj obiektyw Falcon 500 mm f 5,6 z moim Pentaxem K-x
    Jest to obiektyw ze stałą przysłoną i bez styków
    Okazało się, że wszystkie próbne fotki były znacznie niedoświetlone
    praktycznie "dobre naświetlenie" było po ustawieniu maksymalnej korekty na
    +3

    Potem próbowałem innego Falcona lustrzanego 800 mm f 8 i efekty były
    identyczne

    Czy ktokolwiek może mi wytłumaczyć skąd taki problem i czy można jakoś temu
    zaradzić ?

  • 2. Data: 2010-05-26 07:49:32
    Temat: Re: Falcon 500 mm 5,6 a Pentax K-x ?
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Janusz W. napisał(a):
> [...]
    > identyczne
    >
    > Czy ktokolwiek może mi wytłumaczyć skąd taki problem i czy można jakoś temu

    W Pentaxach pomiar światła działa prawidłowo z obcymi obiektywami pood
    warunkiem zwarcia wszystkich styków.

    To wcale nie jest proste. Można:
    - zeskrobać farbę, jeśli mocowanie obiektywu jest metalowe,
    - użyć farby przewodzącej,
    - nakleić cienką folię metalową na tył obiektywu,
    - wpychać cienką blaszkę między obiektyw a styki.

    Wybierz, co uważasz za najmniej uciążliwe.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 3. Data: 2010-05-27 14:49:28
    Od: "Janusz W." <a...@a...net.pl>

    Użytkownik "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > - nakleić cienką folię metalową na tył obiektywu,
    > - wpychać cienką blaszkę między obiektyw a styki.
    >
    > Wybierz, co uważasz za najmniej uciążliwe.

    Czy takie "zwarcie wszystkich styków" jast na pewno bezpieczne dla body ?
    Janusz W

  • 4. Data: 2010-05-27 15:09:03
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <4bfe8679$0$19167$65785112@news.neostrada.pl>,
    Janusz W. nabazgrał:

    > Czy takie "zwarcie wszystkich styków" jast na pewno bezpieczne dla body ?
    > Janusz W

    Tak, jest to przewidziane w projekcie. Stare obiektywy Pentaksa mają
    niepomalowany metalowy pierścień z tyłu, przez co zwierają styki. W ten
    sposób aparat stwierdza, że ma do czynienia z obiektywem bez styków
    i uruchamia odpowiedni tryb AE.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Takie słowa od polityka? W Polsce?!