    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 30 Oct 2019 02:52:01 -0700 (PDT)
    <qp9tam$2iquc$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <qp9v60$117h$1@gioia.aioe.org>
    <qpacab$2sh$2@news.icm.edu.pl> <qpbf9m$1mun$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: Idzie dobre :-)
    From: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, October 30, 2019 at 8:49:12 AM UTC+1, Poldek wrote:

    > Tak jest, też uważam, że nie powinno być prawa jazdy, egzaminów, bo to
    > jest opresja autorytarna i prewencyjna.

    Widac, ze lata komuny nie nauczyly, ze posiadanie "kawalka papieru" raczej niczego
    nie zmienia, no, moze daje satysfakcjie z posiadania uprawnien ;)

    Zniesli karty plywackie, jakos statystycznie nie topi sie wiecej ludzi niz wczesniej
    Zniesli karty rowerowe/motorowerowe dla doroslych, jw
    Dopuscili jazde motocyklami 125 na B, bez "super szkolenia" na A jakos sobie radza...
    W USA (nie wiem jak teraz) ale przez dlugi czas egzamin na PJ to bylo ruszenie,
    przejechanie z cwierc mili i zahamowanie (wlasnym samochodem)
    W wielu krajach mozna jezdzic bez PJ uczas sie z koms doroslym, kto PJ posiada...
    Praktyka pokazuje, ze lamanie przepisow nie wynika z braku edukacj, niewiedzy, tylko
    najzwyklejszego ich olewania, przy braku sensownych dzialan drogowki -
    prawdopodobienstwo wpadki (mandatu+punktow) jezdzac w miare ostroznie 20-40km/h ponad
    limit, bez buractwa nadajacego sie z automatu na youtuby (zeby ktos sie nie wpieprzyl
    i nie wrzucil filmiku) jest praktycznie zerowe...