  • 51. Data: 2012-11-16 20:01:47
    Temat: Re: Idiotyzmy na Puławskiej
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-11-15 08:36:06 +0100, "Chris" <c...@s...pl> said:

    > Artur Maśląg nabazgrał(a):

    > Dziś rano od Poledczki do Karczunkowskiej stałem dwa razy na światłach,
    > prędkość 60-100, na pewno przy McDonalds nie ma różnicy czy jedzie się
    > 60 czy 100 to i tak stanie się na światłach.,

    Napisałem - nocami.
    I zwalnienie do przepisowych niczego nie daje, bo fala idzie szybciej.
    (człowiek zmęczony całym dniem, to nie chce mu się sprawdać jak wolno
    (poniżej znaków) trzebaby, by się ponownie zsynchronizować z zielonym)

    --
    Bydlę

  • 52. Data: 2012-11-16 22:20:11
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-16 20:01, Bydlę pisze:

    > Napisałem - nocami.
    > I zwalnienie do przepisowych niczego nie daje, bo fala idzie szybciej.

    Ciekawe. Znaczy jak masz falę przy 100km/h to nie masz jest przy 50km/h?

    > (człowiek zmęczony całym dniem, to nie chce mu się sprawdać jak wolno
    > (poniżej znaków) trzebaby, by się ponownie zsynchronizować z zielonym)

    Poniżej? 50km/h to nie jest poniżej znaków, a jak ktoś jest zmęczony to
    raczej setką po Puławskiej jeździć nie powinien.

  • 53. Data: 2012-11-16 23:15:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Nov 2012 22:20:11 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Ciekawe. Znaczy jak masz falę przy 100km/h to nie masz jest przy 50km/h?

    A bardzo mozliwe.

    > Poniżej? 50km/h to nie jest poniżej znaków, a jak ktoś jest zmęczony to
    > raczej setką po Puławskiej jeździć nie powinien.

    I dlatego fala powinna byc ustawiona na 70 :-)

    J.

  • 54. Data: 2012-11-16 23:49:19
    Od: tÎż

    Artur Maśląg wrote:

    > Ciekawe. Znaczy jak masz falę przy 100km/h to nie masz jest przy 50km/h?

    Pomyśl przez chwilę. To nie boli.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 55. Data: 2012-11-17 09:59:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Nov 2012, DoQ wrote:

    > No zaraz, poprawa ergonomii poprzez zamontowanie windy dla niepełnosprawnych,
    > nie ułatwi życia mniej sprawnemu fizycznie emerytowi?

    A na końcu awantura "ale to jest winda dla mnie a jeździ nią byle kto"?
    http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,11698977,
    Wypowiadam_wojne_zdrowym_leniuchom.html?bo=1

    [...]
    > Windy na kładce zawsze mają sens, OIDW są takie wymogi obecnie.

    Prawdę mówiąc, nie spodziewam się wind przy wszystkich znanych mi
    kładkach. Jeśli takie są wymogi to może zarządzający miastami
    będą hm... "jeszcze rozważniej" stawiać kładki.
    I nie mówię że wymóg jest zły.

    pzdr, Gotfryd

  • 56. Data: 2012-11-17 10:02:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Nov 2012, tÎż wrote:

    > Pomyśl przez chwilę. To nie boli.

    Tyle, że to nie on powiniem myśleć.
    To było pytanie retoryczne, co trudno przeoczyć.

    pzdr, Gotfryd

  • 57. Data: 2012-11-17 21:33:35
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-16 23:15, J.F. pisze:

    > A bardzo mozliwe.

    Zdaje się, że niespecjalnie. Co ciekawe, opowieści było o 100km/h,
    o 60-100km/h. Ciekawe czemu nikt nie sprawdził jak to wygląda przy
    prędkościach z ograniczenia. Z opowieści wynika wiele, ale nie to,
    na ile jest fala gdziekolwiek ustawiona. Wiadomo natomiast jedno
    - osoby opowiadające o braku fali, o ciągłym zatrzymywaniu się na
    światłach itd. nie trzymają się przepisów, czy też faktów, które
    wynikają z korków na przeładowanej trasie.

    > I dlatego fala powinna byc ustawiona na 70 :-)

    Zależy gdzie - na sporej części Puławskiej nie i tak naprawdę nie
    trzeba podnosić poprzeczki prędkościowej. Możesz mi wierzyć (bądź nie
    oczywiście), ale w luźniejszych porach (jak np. dziś rano) jadąc
    leniwie w granicach ograniczeń, trasę Piaseczno (Puławska/Okulickiego)
    - Bobrowiecka (DC) robi się w granicach 20 minut (16 kilometrów) -
    średnia pow. 50km/h jak najbardziej możliwa (i zgodna z przepisami).
    Większość ograniczenie do 50, na części 60 i na niewielkim odcinku
    70km/h. To jakby stoi w sprzeczności z opowieściami o braku zielonych
    fal, staniu na światłach co 100 metrów itd. Sytuacja podobna występuje
    np. przy jeździe z Piaseczna, Puławską do Woronicza w okolicach 17.
    Owszem, trochę gorszy wynik, ale bez stresów - kolejnych parę lat
    doświadczeń. Gdyby NE pozwalało na zrzut śladu, to pewnie mógłbym dać
    materiał, który by to potwierdził, ale niestety tego nie robi.
    Próbowałem do tego zaprząc Yanosika (tylko do tego celu, reszta mi
    niepotrzebna), ale póki co to crap - kmz jakieś z powietrza, potrafi
    się wywalić jak podjadę pod dom i zobaczy wifi :> Tak, ostatnio
    gadał "VECTRA 3km" i pokazywał 1,5km to kontroli, która była w lewo
    w tył. Do unikania kontroli to może się nadaje.

    PS - AM czy Garmina mógłbym pewnie do tego użyć, ale naprawdę nie czuję
    potrzeby na marnowanie czasu, by navi wziąć z domu itd. Na dłuższe
    trasy tak, ale nie do codziennej jazdy, kiedy mi to nie jest potrzebne.
    W samochodzie nie mam wbudowanej navi :)

  • 58. Data: 2012-11-18 00:11:53
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-11-17 09:02:49 +0000, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Tyle, że to nie on powiniem myśleć.
    > To było pytanie retoryczne, co trudno przeoczyć.

    Retorycznie, to 60.

    --
    Bydlę

  • 59. Data: 2012-11-18 13:24:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Nov 2012 21:33:35 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Zdaje się, że niespecjalnie.

    A jak czesto masz tam skrzyzowania ? 1km przy tej predkosci przejezszasz w
    36s, wiec na nastepnym skrzyzowaniu zielone powinno, tzn nie powinno, ale
    sie zapala 36s pozniej. A cykl swiatel ma np 90s, wiec nastepne zielone
    bedzie za 126s .. a to jest 28km/h.

    To ma dalsze reperkusje, ale to temat na inny post :-)

    > Co ciekawe, opowieści było o 100km/h,
    > o 60-100km/h. Ciekawe czemu nikt nie sprawdził jak to wygląda przy
    > prędkościach z ograniczenia.

    Moze organizacja zniecheca ?
    Ostatnio mi napisali o zielonej fali u mnie ... i faktycznie - jak sie
    jedzie 40-50 to jest. Tylko nie wiem - ostatnio zrobili, czy zawsze taka
    byla, bo jakos nigdy tak wolno nie jechalem, a bijace w oczy zielone nie
    zacheca do zwalniania :-)

> [...]
    > światłach itd. nie trzymają się przepisów, czy też faktów, które
    > wynikają z korków na przeładowanej trasie.

    Wiesz - jest sobie we wroclawiu ulica Karkonoska. I jak w calym miescie
    ludzie jezdza jak chca, tam juz miesiac po szerokim remoncie mozna bylo
    zobaczyc jak 99% jezdzie przepisowo, no, prawie przepisowo :-)
    I nie byl to skutek zamontowania FR, tylko wlasnie dobrej organizacji ruchu
    - zielonej fali i paru sprzyjajacych warunkow. I miesiac wystarczyl zeby
    sie wszyscy nauczyli ze przyspieszac sie nie oplaca.

    J.

  • 60. Data: 2012-11-18 14:06:53
    Od: tÎż

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > To było pytanie retoryczne, co trudno przeoczyć.

    Chyba przeceniasz naszego Fuczaka. :>

    --
    ss??q s? ??u??ou??