  • 1. Data: 2011-12-19 15:35:13
    Temat: Identyfikacja elementu
    Od: Adam Dziadosz <d...@p...edu.pl>

    Witam!

    Mam problem z identyfikacją elementu:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/95e12722c6843ff8
    .html
    (element z oznaczeniami J NM)
    Ogólnie rzecz biorąc wygląda to jak rezystor ceramiczny, ale niestety
    nie mogę doszukać się nic o jego wartościach). Występuje on na jednej z
    płyt przetwornicy 230AC/48DC firmy Benning i przez niego zasilane jest
    jedno z uzwojeń transformatora
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/afbec9e70e059782
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8dbf86e6becb66c6
    .html
    Poratuje ktoś?

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 2. Data: 2011-12-19 16:13:55
    Temat: Re: Identyfikacja elementu
    Od: mbut <m...@w...pl>

    W dniu 11-12-19 16:35, Adam Dziadosz pisze:
> [...]
    > nie mogę doszukać się nic o jego wartościach). Występuje on na jednej z
    > płyt przetwornicy 230AC/48DC firmy Benning i przez niego zasilane jest

    Jest to na pewno rezystor większej mocy i małej rezystancji. Spotykałem
    się z takimi rezystorami ich moc wynosi ok 10W. Zobacz może wartość
    będzie przedstawiona z jego drugiej strony. Powinno być napisane np. R33
    10% D

  • 3. Data: 2011-12-20 06:44:14
    Od: Adam Dziadosz <d...@p...edu.pl>

    W dniu 2011-12-19 17:13, mbut pisze:

> [...]
    > się z takimi rezystorami ich moc wynosi ok 10W. Zobacz może wartość
    > będzie przedstawiona z jego drugiej strony. Powinno być napisane np. R33

    No niestety... Poza tymi napisami nie ma żadnych innych. Gdyby były to
    pewnie nie było by zagadki :) Jak by to coś pomogło to wymiary ma
    następujące: 6x6x25mm.

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 4. Data: 2011-12-20 07:18:50
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Dziadosz" <d...@p...edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >>

    > No niestety... Poza tymi napisami nie ma żadnych innych. Gdyby były to
    > pewnie nie było by zagadki :) Jak by to coś pomogło to wymiary ma

    Rozumiem, że ma przerwę (nie przewodzi wcale)?
    --
    Pozdr
    EM

  • 5. Data: 2011-12-20 07:33:06
    Od: Adam Dziadosz <d...@p...edu.pl>

    W dniu 2011-12-20 08:18, EM pisze:

    > Użytkownik "Adam Dziadosz" <d...@p...edu.pl> napisał w
    > wiadomości news:jcpaot$6qg$1@news.man.rzeszow.pl...

    > Rozumiem, że ma przerwę (nie przewodzi wcale)?

    Z jednej strony jest rozerwany i wysypało się z niego trochę piasku.
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d9e9d9c4f48f2e4b
    .html

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 6. Data: 2011-12-20 08:03:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 20 Dec 2011 08:33:06 +0100, Adam Dziadosz napisał(a):

    > Z jednej strony jest rozerwany i wysypało się z niego trochę piasku.
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d9e9d9c4f48f2e4b
    .html

    Wylutuj, rozbij młotkiem obudowę i pokaż co jest w środku. Póki co, mi
    wygląda na opornik.
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2011-12-20 08:32:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dziadosz napisał:

    > Z jednej strony jest rozerwany i wysypało się z niego trochę piasku.
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d9e9d9c4f48f2e4b
    .html

    Można go roztentegować do końca, wydłubać drucik i zmierzyć oporność.
    Najprawdopodobniej pęknięty jest w jednym miejscu. I od razu będzie
    wszystko wiadomo.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2011-12-20 09:41:52
    Od: Adam Dziadosz <d...@p...edu.pl>

    .html

    > Można go roztentegować do końca, wydłubać drucik i zmierzyć oporność.
    > Najprawdopodobniej pęknięty jest w jednym miejscu. I od razu będzie
    > wszystko wiadomo.

    Operacja nie udała się. Po delikatnym rozbiciu zewnętrznej warstwy
    ceramicznej wypadł popękany środek. Drut którym jest nawinięty ten
    rezystor ma grubość włosa i przy dotknięciu się kruszy więc z pomiarów
    nici. Jeżeli po oznaczeniach nie da się zidentyfikować jego parametrów
    to raczej nie widzę innych szans.

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 9. Data: 2011-12-20 09:48:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 20 Dec 2011 10:41:52 +0100, Adam Dziadosz napisał(a):

    > Drut którym jest nawinięty ten
    > rezystor ma grubość włosa i przy dotknięciu się kruszy więc z pomiarów
    > nici.

    Ale tam. Ten drut był nawinięty na jakiś wałek ceramiczny? Ile mniej więcej
    zwojów? Jakiś fragment drutu na pewno da się zmierzyć, mackami delikatnie
    dotknąć. W końcu chodzi tylko o szacunkowy pomiar. Mi to wygląda na typowy
    opornik ograniczający szczytowy prąd prostownika w chwili załączenia.
    Zapewne kilka - kilkanaście omów.
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2011-12-20 09:59:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dziadosz napisał:

> [...]
    > rezystor ma grubość włosa i przy dotknięciu się kruszy więc z pomiarów
    > nici. Jeżeli po oznaczeniach nie da się zidentyfikować jego parametrów

    Oszacować długość i grubość drutu, z tego wyliczyć oporność. A do tego
    wciąż próbować zmierzyć oporność krótszego odcinka.

    Jarek

    --
    Konstruktor Trurl sporządził raz maszynę, która umiała robić wszystko
    na literę n. Kiedy była gotowa, na próbę kazał jej zrobić nici, potem