  • 11. Data: 2011-12-20 11:23:17
    Temat: Re: Identyfikacja elementu
    Od: Adam Dziadosz <d...@p...edu.pl>

    > Ale tam. Ten drut był nawinięty na jakiś wałek ceramiczny? Ile mniej więcej
    > zwojów? Jakiś fragment drutu na pewno da się zmierzyć, mackami delikatnie
    > dotknąć. W końcu chodzi tylko o szacunkowy pomiar. Mi to wygląda na typowy
    > opornik ograniczający szczytowy prąd prostownika w chwili załączenia.
    > Zapewne kilka - kilkanaście omów.

    Udało się pomierzyć fragment o dł. ok. 3mm i rezystancja wyniosła 45
    ohm, cały element miał dł ok. 15mm, czyli wychodzi coś koło 220 ohm.
    Narysowałem też na szybko kawałek schematu z miejscem w którym się on
    znajduje. Możliwy jest tam rezystor o takiej wartości?

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a1f29be6ea208f9e
    .html

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 12. Data: 2011-12-20 14:24:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 20 Dec 2011 12:23:17 +0100, Adam Dziadosz napisał(a):

    > Narysowałem też na szybko kawałek schematu z miejscem w którym się on
    > znajduje. Możliwy jest tam rezystor o takiej wartości?

    Sorry, mi to niewiele mówi. Na pierwszy rzut oka wartość do przyjęcia ale
    powinien się wypowiedzieć ktoś kto rozpoznaje ten fragment schematu.
    --
    Jacek

  • 13. Data: 2011-12-20 17:16:51
    Od: mbut <m...@w...pl>

    W dniu 11-12-20 12:23, Adam Dziadosz pisze:

> [...]
    > Narysowałem też na szybko kawałek schematu z miejscem w którym się on
    > znajduje. Możliwy jest tam rezystor o takiej wartości?

    ten schemat jest źle przerysowany. Transformator jest wrysowany w układ
    prądu stałego mostka prostowniczego a nie zmiennego. Ten rezystor mógł
    by być wstawiony w kład między trznsformator a mostek prostowniczy celem
    obniżenia napięcia stałego na wyjściu prostownika. Może się mylę to
    trudno ustalić teraz jak powinno być. Wstaw na próbę ten 220oHm i
    zobaczysz co się bedzie działo.

  • 14. Data: 2011-12-20 17:44:10
    Od: Krenauer <K...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Dec 2011 16:35:13 +0100, Adam Dziadosz <d...@p...edu.pl>
    wrote:

    >Poratuje ktoś?

    Kiedyś zdarzyło mi się naprawiać Tebechopa 48V/50A z centrali AT&T Definity -
    tam był podobnie uszkodzony opornik w obwodzie wstępnego, powolnego ładowania
    kondensatorów filtrujących. Wstawiony 47 Ohm /10 W chodzi już kilka(naście?)
    lat. Powodem uszkodzenia opornika był niesprawny kondesator filtra - po kilku
    sekundach napięcie na filtrze powinno wzrosnąć na tyle, aby wyzwolić przekaźnik
    zwierający opornik.

  • 15. Data: 2011-12-21 08:17:32
    Od: Adam Dziadosz <d...@p...edu.pl>

    W dniu 2011-12-20 18:16, mbut pisze:

> [...]
    > obniżenia napięcia stałego na wyjściu prostownika. Może się mylę to
    > trudno ustalić teraz jak powinno być. Wstaw na próbę ten 220oHm i

    Fakt, źle narysowałem bo to nie transformator tylko cewka w obudowie z
    transformatora :) Włączona jest między mostek (+) z jednej strony a
    rezystor i przekaźnik z drugiej. Dzisiaj testowo wstawię tam rezystor
    22R 10W i zobaczę czy pojawią się jakieś efekty specjalne.

    Pozdrawiam,
    Adam