  • 1. Data: 2011-12-18 23:10:35
    Temat: Zwykły kondensator elektrolityczny?
    Od: RobWan <r...@g...com>

    Czy to jest zwykły elektrolit?
    Wylutowałem z karty graficznej. Gdy próbowałem włączyć komp. z tą
    kartą nawet nie było bip-bip słychać.
    Żadnej reakcji kompa. Nawet RESET nie działa. Tylko przytrzymanie
    włącznika.

    Z inną kartą graf. komp działa.

    http://img824.imageshack.us/img824/8468/p1010079qr.j
    pg

    Kondensator był pod radiatorem. Karta ma pasywne chłodzenie. Górną
    powierzchnią dolegał do radiatora.

    Dużych nadziei sobie nie robię, ale może karta ruszy.
    To ta karta. Tu pytałem, bo spisałem ją na straty. Ale zauważyłem ten
    kond. i pomyślałem, że spróbuję.
    https://groups.google.com/group/pl.comp.pecet/browse
    _thread/thread/61c3a7c3bdbb306d?hl=pl&pli=1
    Skrócony
    http://tiny.pl/hjm43

    Robert

  • 2. Data: 2011-12-18 23:31:02
    Temat: Re: Zwykły kondensator elektrolityczny?
    Od: " nenik" <n...@N...gazeta.pl>

    RobWan <r...@g...com> napisał(a):

    > Czy to jest zwykly elektrolit?

    Wstaw 1500uF/10V na 105*C low esr to powinno pochodzic dluzej .
    W mojej k.graficznej padl po miesiacu, wstawilem pierwszy lepszy o podobnej
    pojemnosci i wyzszym napieciu, chodzi kilka lat.

  • 3. Data: 2011-12-18 23:34:21
    Od: RobWan <r...@g...com>

    Jak się zmieści wyższy to tak zrobię. Bo tam jak pisałem nie ma
    miejsca. Radiator opiera się o górę kondensatora.
    Tam jest coś koło 15 mm.
    Albo z drugiej strony go wlutuję. :-)

    Robert

  • 4. Data: 2011-12-19 09:21:51
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-12-19 00:34, RobWan pisze:
    > Jak się zmieści wyższy to tak zrobię. Bo tam jak pisałem nie ma
    > miejsca. Radiator opiera się o górę kondensatora.
> [...]
    To może problem jhest w tym opieraniu?

  • 5. Data: 2011-12-19 10:26:41
    Od: m...@o...eu

    On 19 Gru, 10:21, "Nex@pl"
    >   To może problem jhest w tym opieraniu?

    Czyżby radiator i puszka kondensatora na innych potencjałach były?
    Chyba nie.
    Karta działała chyba 4 lata.

    Robert

  • 6. Data: 2011-12-19 10:56:36
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik <m...@o...eu> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
    On 19 Gru, 10:21, "Nex@pl"
    > To może problem jhest w tym opieraniu?

    >Czyżby radiator i puszka kondensatora na innych potencjałach były?
    >Chyba nie.

    Nie. Chodzi o nagrzewanie. Kondensator sam z siebie się mocno nagrzewa przy
    silnych prądach impulsowych. Radiator dodaje mu swoją temperaturę i drastycznie
    zmniejsza jego trwałość.

    4 lata to to i tak nieźle. Ale może byłoby to 8, gdyby nie było w bespośrednim
    sąsiedztwie radiatora.
    EM

  • 7. Data: 2011-12-19 23:14:10
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    A nie wyjąłeś tego kondensatora razem z metalizacją otworów, bo zdięcie
    niewyraźne , a na końcach jakieś zgrubienia są ?

    G.B.

  • 8. Data: 2011-12-20 00:31:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brzęczyszczykiewicz"
    >A nie wyjąłeś tego kondensatora razem z metalizacją otworów, bo zdięcie
    >niewyraźne , a na końcach jakieś zgrubienia są ?

    Też zauważyłem na zdjęciu tę rurkę. :-)
    Ale nie. To cyna.
    Wymieniłem ten kond. i nie pomogło. Karta nadal blokuje komp.
    Trzeba jednak kupić nową.

    Miałem X1600 Pro była ok.
    Na pl.comp.pecet dostałem do wyboru Sapphire HD6670 lub HD4350

    Zobaczę co jest jutro w sklepie za rogiem. Bo od tygodnia jedna karta
    obsługuje dwa kompu. I przekładanie już mi obrzydło.

    Robert

  • 9. Data: 2011-12-21 10:08:57
    Od: jg <j...@f...pl>

    Dnia Tue, 20 Dec 2011 01:31:30 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Zobaczę co jest jutro w sklepie za rogiem. Bo od tygodnia jedna karta
    > obsługuje dwa kompu. I przekładanie już mi obrzydło.

    to musisz 50 razy na sekunde przekladac?

    --
    jg

  • 10. Data: 2011-12-21 13:40:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    jg napisało:

    > to musisz 50 razy na sekunde przekladac?

    Właściwie to ja też cały czas jedną kartą obsługuję dwa komputery.
    A czasem to nawet więcej niż dwa. Nie, nie muszę tak często
    przekładać -- mam X11.

    --
    Jarek