  • 1. Data: 2010-07-17 11:06:07
    Temat: Identyfikacja IP komputera na Switchu
    Od: "news..pl" <p...@p...pl>

    Witam
    Jest sobie dość duża sieć na switchach 3-COM 4210 podpinana w sposób dość
    chaotyczny, teraz idzie do przeróbki i chciałem pogrupować kable w sensowny
    sposób by w razie awarii natychmiast identyfikować uszkodzony segment.
    Sieć pracuje praktycznie przez całą dobę i jest mało realne bu dopinać się
    testerem do setki kabli i szukać co do czego jest podpięte, zważywszy że
    switche są zarządzalne czy jest metoda by podglądnąć MAC lub IP podpiętego
    pod switcha ?
    Piotr

  • 2. Data: 2010-07-17 13:25:32
    Temat: Re: Identyfikacja IP komputera na Switchu
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 17 Jul 2010 13:06:07 +0200, "news..pl" <p...@p...pl> wrote:

    >zważywszy że
    >switche są zarządzalne czy jest metoda by podglądnąć MAC lub IP podpiętego
    >pod switcha ?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pami%C4%99%C4%87_CAM
    W zarządzaniu switchem powinieneś mieć podgląd na zawartość CAM -
    tablica zawierająca numer portu i odpowiadające mu adresy MAC.

    WAM

  • 3. Data: 2010-07-17 21:44:38
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    > W zarządzaniu switchem powinieneś mieć podgląd na zawartość CAM -
    > tablica zawierająca numer portu i odpowiadające mu adresy MAC.

    Dzięki za trop :)
    Nie w każdym switchu to widzę ale mam szansę przepina kable do tego który mi
    to pokazuje, dalej programik typu IP scaner i jestem w domu :)
    Piotr

  • 4. Data: 2010-07-18 17:31:39
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 17 Jul 2010 23:44:38 +0200, "PP" <p...@w...pl> wrote:

    >Dzięki za trop :)
    >Nie w każdym switchu to widzę
    To czym mozesz zarzadzac w tym zarzadzalnym switchu jak nie widac
    macow na poszczegolnych portach?

    WAM

  • 5. Data: 2010-07-19 06:55:09
    Od: "news..pl" <p...@p...pl>

    > To czym mozesz zarzadzac w tym zarzadzalnym switchu jak nie widac
    > macow na poszczegolnych portach?

    Nie wszystkie switche są takie piękne :) większość 3-COM 4210 ale są też
    takie w których nie podglądnę MACów, przepnę więc kabelki z interesujących
    mnie paneli do 4210 i będę miał jasność.
    Piotr

  • 6. Data: 2010-07-19 17:28:55
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 19 Jul 2010 08:55:09 +0200, "news..pl" <p...@p...pl> wrote:

    >Nie wszystkie switche są takie piękne :) większość 3-COM 4210 ale są też
    >takie w których nie podglądnę MACów, przepnę więc kabelki z interesujących
    >mnie paneli do 4210 i będę miał jasność.

    napisales "zważywszy że switche są zarządzalne" wiec tym sie
    sugerowalem i stad moje zdziwienie.

    WAM

  • 7. Data: 2010-07-20 07:04:10
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    > napisales "zważywszy że switche są zarządzalne" wiec tym sie
    > sugerowalem i stad moje zdziwienie.

    Jeszcze raz dzięki, już po identyfikacji :)
    Piotr