  • 1. Data: 2010-07-16 15:50:55
    Temat: Monitor S-IPS problem z kolorami
    Od: raviz <r...@v...pl>

    Witam
    Podlaczylem dzisiaj dwa HP LP2475w do laptopa (Vista Business) - chodza
    pieknie poza mocno przegrzanymi kolorami szczegolnie czerwonym.
    Pogooglalem troche w tym temacie jednak nie zlalazlem konkretnego
    remedium. Poki co obnizylem
    Digital Vibrance z poziomu sterownika Nvidii. Domyslam sie jednak, ze to
    ustawienie przeniesie sie rowniez na PS, ktory teoretycznie wyswietla
    poprawnie kolory... Bylbym wdzieczny za porady.
    Pozdrawiam.....Rafal

    PS
    Czy tak trudno byloby producentom stworzyc maly programik, ktory
    odpowiednio wyslwietlalbym kolory?

  • 2. Data: 2010-07-16 15:52:21
    Temat: Re: Monitor S-IPS problem z kolorami
    Od: "Lato" <n...@w...pl>

    pierwszy raz uzywasz tych monitorków? podpinane tylko do laptopa ?

  • 3. Data: 2010-07-16 16:08:30
    Od: raviz <r...@v...pl>

    Lato wrote:
    > pierwszy raz uzywasz tych monitorków? podpinane tylko do laptopa ?

    S_IPS? Tak, przed zakupem na ktoryms z forow wyczytalem, ze przeklamuje
    kolory pod winda. Choc nie spodziewalem sie, ze az tak bardzo.
    Laptop jest przejsciowo, jednak to nie zmienia faktu, ze takie kolory
    beda pod kazdym komputerem.

  • 4. Data: 2010-07-16 16:55:21
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    raviz wrote:

> [...]
    > Pozdrawiam.....Rafal
    >
    > PS
    > Czy tak trudno byloby producentom stworzyc maly programik, ktory

    Rozwiązaniem są profile ICC, i zarządzanie barwą ogólnie. Typ matrycy
    dla zasady nie ma nic do rzeczy.

    Grzegorz

  • 5. Data: 2010-07-16 17:35:57
    Od: "Lato" <n...@w...pl>

> [...]
    > kolory pod winda. Choc nie spodziewalem sie, ze az tak bardzo.
    > Laptop jest przejsciowo, jednak to nie zmienia faktu, ze takie kolory beda

    o to chodzi, to monitor z szerokim colorgamutem ilestam procent NTSC co sie
    objawia wlasnie nienaturalnie przesyconymi kolorami

  • 6. Data: 2010-07-16 18:25:12
    Od: raviz <r...@v...pl>

    =

    > o to chodzi, to monitor z szerokim colorgamutem ilestam procent NTSC co
    > sie objawia wlasnie nienaturalnie przesyconymi kolorami

    ok, pytanie za 100% czy da sie cos z tym zrobic zeby w typowych
    codziennych zastosowaniach zachowywal sie jak TN?

  • 7. Data: 2010-07-16 18:39:31
    Od: "Lato" <n...@w...pl>

    > ok, pytanie za 100% czy da sie cos z tym zrobic zeby w typowych
    > codziennych zastosowaniach zachowywal sie jak TN?

    wgrac profil jak ktos juz napisal...

  • 8. Data: 2010-07-16 18:49:13
    Od: z <z...@g...pl>

    raviz pisze:

    > ok, pytanie za 100% czy da sie cos z tym zrobic zeby w typowych
    > codziennych zastosowaniach zachowywal sie jak TN?
    Ty się ciesz że masz taką matrycę. Jak już skalibrujesz to będziesz z
    obrzydzeniem patrzył na te wszystkie TNy tfuu i do tego jeszcze błyszczące.
    Mój Geateway ma fajny sofcik do niby kalibracji. Poszukaj może na płycie
    coś znajdziesz. Oczywiście można to zrobić bardziej profesjonalnie ale
    do domu spoko wystarcza.

  • 9. Data: 2010-07-16 22:39:38
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "raviz" <r...@v...pl> wrote in message news:i1pv53$v37$2@news.onet.pl...
> [...]
    > ustawienie przeniesie sie rowniez na PS, ktory teoretycznie wyswietla
    > poprawnie kolory... Bylbym wdzieczny za porady.

    http://www.tftcentral.co.uk/icc_profiles/hp_lp2475w.
    icc

    brightness 17
    contrast 65
    r 251
    g 235
    b 242

    to byl starszy profil robiony chyba w okolicach fw GIG034 hw GIG053,
    ale warto zaczac od tego
    digital vibrance lepiej zostawic na zero (czy 50%, w zaleznosci od
    sterownika) zwlaszcza jezeli robisz cokolwiek z grafika, bo sie potem
    mozna zdziwic

  • 10. Data: 2010-07-17 12:35:31
    Od: vDon <v...@o...eu>

    raviz wrote:
> [...]
    > pieknie poza mocno przegrzanymi kolorami szczegolnie czerwonym.
    > Pogooglalem troche w tym temacie jednak nie zlalazlem konkretnego

    Słabo szukałeś. Najlepszym rozwiązaniem Twojego problemu jest
    najzwyklejsze w świecie oprofilowanie monitora za pomocą kolorymetru /
    spektrofotometru. Kombinacje "na oko" to kiepski pomysł w tym przypadku.
    Raz, że to wyjątkowo trudny do regulacji "wide gamut". Dwa to szkoda
    marnować potencjału niezłej przecież matrycy.