  • 1. Data: 2010-07-17 10:15:25
    Temat: przegrzewający się Athlon X2 4400+
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy to normalne, że przy oryginalnym wiatraku pracującym z 3000 obr/min
    Athlon X2 4400+ bardzo szybko sie przegrzewa jak zmuszam go do pakowania? co
    można zrobić?

  • 2. Data: 2010-07-17 10:51:40
    Temat: Re: przegrzewający się Athlon X2 4400+
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:i1s015$nir$1@mx1.internetia.pl...
    > czy to normalne, że przy oryginalnym wiatraku pracującym z 3000 obr/min
    > Athlon X2 4400+ bardzo szybko sie przegrzewa jak zmuszam go do pakowania?
    > co można zrobić?

    ja zauważyłem problem z przegrzewaniem na X2 6000+ w wersji 3.1GHz Brisbane.
    Windsory były zimne. Problemem może być oczywiście czujnik bo radiator nie
    jest nawet w połowie tak gorący jak pokazują czujniki a czasami to nawet
    89'C po czym następuje zwis. Coś AMD skopało w tej serii, pewnie dali
    kiepską pastę między rdzeń a heatspreader.

  • 3. Data: 2010-07-17 11:25:15
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > radiator nie jest nawet w połowie tak gorący jak pokazują czujniki a
    > czasami to nawet 89'C po czym następuje zwis.

    Problemem raczej jest zle zalozone chlodzenie.

  • 4. Data: 2010-07-17 11:31:44
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Problemem raczej jest zle zalozone chlodzenie.

    niemożliwe, oryginalny cooler i dobra srebrna pasta... po odpaleniu pakera,
    po 10 sekundach osiąga 70 stopni... to dość dziwne, w tym czasie radiator
    nie zdąży się rozgrzać... procek miał wypadek samochodowy, może się popsuł?

  • 5. Data: 2010-07-17 12:09:49
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > czy to normalne, że przy oryginalnym wiatraku pracującym z 3000 obr/min
    > Athlon X2 4400+ bardzo szybko sie przegrzewa jak zmuszam go do pakowania?
    pokaz nam fotkę tego kiepskiego chłodzenia

    moze automat regulujący chłodzenie kiepsko chodzi
    ja mam na 12v na lato i na 5v na zime

    ostatnio grafika mi dochodzila do 80 stopni a procek do 70
    do zmiany na 12v zmusily warunki...

    aktualnie grafa 60, proc 54 - q6600

  • 6. Data: 2010-07-17 12:18:27
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > pakera, po 10 sekundach osiąga 70 stopni... to dość dziwne, w tym czasie
    > radiator nie zdąży się rozgrzać... procek miał wypadek samochodowy, może

    No to teraz pomysl - skoro radiator sie nie nagrzewa a procesor tak to
    chyba oznacza zle zalozony radiator?

  • 7. Data: 2010-07-18 00:46:16
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Sat, 17 Jul 2010 12:15:25 +0200, identifikator: 20040501
    <N...@g...pl> napisał:
    > czy to normalne, że przy oryginalnym wiatraku pracującym z 3000 obr/min
    > Athlon X2 4400+ bardzo szybko sie przegrzewa jak zmuszam go do pakowania? co
    > można zrobić?

    Mialem X2 3800 ktory byl zimny i X2 6000 (windsor) ktory
    byl grzalka. Mialem usilne wrazenie ze ten X2 6000
    z czasem grzal sie coraz bardziej (mimo zmiany pasty).
    Temperatura dopuszczalna dla niego wynosila wg AMD
    62C a procek mial TDP ~125W wiec mimo porzadnego
    coolera od nowosci chodzil na ok 70C pod obciazeniem.
    Po jakims czasie (rzedu roku) pod obciazeniem osiagal 85C
    (ta sama obudowa, ta sama nalozona ponownie pasta).
    Podsumowywujac mysle ze te procki byly bardzo wysilone
    (tzn X2 6000 i X2 6400) i z definicji nawet bez podkrecania
    sie po jakims czasie degradowaly , bo nie przekroczenie
    62C pod obciazeniem na boxowym coolerze to byla
    fantazja (mialem chyba z 3 dodatkowe wiatraki).

    --
    pozdrawia
    yorgus

  • 8. Data: 2010-07-18 07:28:53
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-07-17 14:09, zlotowinfo pisze:
> [...]
    >
    > moze automat regulujący chłodzenie kiepsko chodzi
    > ja mam na 12v na lato i na 5v na zime
    >
    > ostatnio grafika mi dochodzila do 80 stopni a procek do 70

    Hm, mój GF9600GT HeatPipe, itd. z dołożonym wiatraczkiem ma 36 stopni. A
    procek 32 (E7300).

  • 9. Data: 2010-07-18 11:39:21
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Hm, mój GF9600GT HeatPipe, itd. z dołożonym wiatraczkiem ma 36 stopni. A
    > procek 32 (E7300).

    Wszystko zalezy jaka masz temperature w pomieszczeniu. W zimie, gdy mam
    20 stopni w pokoju moj e5200 ma 32-33 stopnie, 4850 w ogole wylacza
    wiatrak i ma wtedy cos kolo 40. Przy obecnych upalach wszytsko 10 stopni
    w gore.

  • 10. Data: 2010-07-18 13:50:24
    Od: wuwuzela <w...@a...pl>

    Użytkownik Grzegorz Prędki napisał:

    > Wszystko zalezy jaka masz temperature w pomieszczeniu. W zimie, gdy mam
    > 20 stopni w pokoju moj e5200 ma 32-33 stopnie

    Heh, tyle to mam moj e8400, i w sumie nie wazne, czy w pokoju jest 20
    stopni czy tak jak bylo ostatnio 30 :)

    Ale zalozylem tam nieboxowe chlodzenie, jzu nei pamietam jakie, ale
    raczej zaden wypas straszny, bo kosztowalo kolo 100 zeta, a moze mniej... :)