  • Data: 2020-01-20 18:25:14
    Temat: Re: Idą promocje
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-01-20 o 07:40, Iguan_007 pisze:
    > Mam wrażenie, że cały czas padają te same argumenty i kręcę się w kółko.
    >
    > Tyle, ze to tyle sa argumenty a fakty. Ja akurat jestem z tym zwiazany zawodowo,
    ale nawet jesli nie masz bezposredniego kontaktu z cenami i kontraktami to koszty
    produkcji sa szacowane np. przez Lazard (https://www.lazard.com/perspective/lcoe2019)
    czy Bloomberg (poszukaj 'Bloomberg New Energy Outlook').
    > Nawet jesli patrzysz na niedotowane porownianie, solar jest tanszy.
    >
    > W Australijskim Qeensland (gdzie boom na OZE, glownie solar, jest ogromny), srednia
    cena za energie w 2017 wyniosla $102/MWh, w 2019 ponizej $72/MWh a teraz kontrakty
    futures na gieldzie na rok 2021 mozna juz kupic za $55.20/MWh.

    > https://www.forbes.com/sites/energyinnovation/2018/1
    2/03/plunging-prices-mean-building-new-renewable-ene
    rgy-is-cheaper-than-running-existing-coal/#2d52e5493
    1f3

    > https://www.aemc.gov.au/news-centre/economists-corne
    r/glimpses-new-market-dynamic-queensland

    Ależ ja się w pełni zgadzam z tym, że prąd z OZE bardzo staniał. Sam to
    właśnie pisałem w którejś dyskusji (dlatego pisałem, że już nie
    pamiętam, gdzie jakie argumenty padały).

    Wiem też, że prąd z atomu jest nienaturalnie drogi bo jest niemodny i
    nie ma teraz efektu skali.

    Wiadomo jednak, że bez atomu (i to w ogromnych ilościach) nie zbudujemy
    cywilizacji zeroemisyjnej.

    --
    MN