  • Data: 2013-04-16 20:24:10
    Temat: Re: ITD, fotoradar i kolejna pomyłka
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 16 Apr 2013 15:07:39 +0200, cef napisał(a):

> [...]
    > Ja tego nie wiem.

    > Ale nie chodzi o nie pamiętam, bo "nie pamiętam" w kwestii przyjęcia
    > mandatu
    > czy w kwestii wskazania osoby, której powierzono pojazd.

    > Chodzi mi o to właśnie czy jest gdzieś w procedurze miejsce, w którym
    > w odpowiedzi na pismo można dodać
    > (bo zakładam, że procedura jest jaka jest, że trzeba albo przyjąć mandat
    > albo nie przyjąć albo wskazać dalej)
    > jakiś paragraf, który zmusi stronę do przedstawienia pełnej dokumentacji
    > na tym etapie. Pewnie prawnik w temacie wiedziałby. Pewnie nawet wie jakie

    Raczej nie ma takich furtek.
    Zasadniczo to jest tak, że postępowanie mandatowe jest postępowaniem mocno
    uproszczonym, opierającym się na dobrowolnym przyznaniu do popełnieniu
    wykroczenia.
    Nie trzeba tu niczego udowadniać - jak obwiniony zgadza się że popełnił
    wykroczenie, to dostaje mandat, jak się nie zgadza to mandatu nie dostaje.

    A docelowe postępowanie - ze świadkami, dowodami, sądem, prawnikami itp.
    itd. to dopiero przed sądem i to nie w trybie nakazowym.

    Natomiast zazwyczaj wykroczenia dotyczyły spraw gdzie obwiniony był łapany
    na gorącym uczynku przez funkcjonariusza. Wszystko działo się "tu i teraz"
    i w ogóle nie było takiego problemów. Pomimo to w ramach możliwości np.
    policjant zawsze pokazuje odczyt z radaru, czy alkomatu, chociaż zapewne
    też nie musiałby.

    A bardzo źle, że władza karząc z opóźnieniem, wykorzystuje tu prawne
    możliwości bo utrudnienia rozpoznania swojej pozycji obwinionemu, po to
    żeby zwiększyć wpływy z grzywien. To nie powinno być celem aparatu.

    > Bo jak nie ma takiego haczyka, na którym można się podczepić
    > legalnie w każdym przypadku (nawet wtedy kiedy wiem, kto i ile jechał, ale
    > chciałem sobie popatrzeć), to faktycznie bijemy tylko pianę.

    To czy władza ma być dla obywatela, czy też ma wykorzystać każdą możliwość
    do zgnojenia obywatela, to nie jest ujęte w paragrafach...