  • Data: 2013-04-16 15:07:39
    Temat: Re: ITD, fotoradar i kolejna pomyłka
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie ma.
    > I o to cały flejm.
    > Procedura jest zła, a to ze wszyscy krzyczą na ITD nie różni się
    > znacząco od faktu, że "wszyscy" awanturują się jak to niesprawiedliwie
    > US i ZUS czasami łupie w podatników i ubezpieczonych (kiedy faktcznie
    > winien jest twórca przepisów).
    > Różnica jest taka, że ustawa nie zabrania ujawnienia dowodów
    > posiadanych przez ITD, a to jest sedno.

    Czyli utajnić mogą.

    > Przecież wiadomo, że NIE MA.

    Dla Ciebie wiadomo, że nie ma.
    Ja tego nie wiem.

    > Procedura po prostu nie uwzględnia wersji, że obwiniony NIE PAMIĘTA
    > czy dane zdarzenie mogło mieć miejsce.
    > Tak naprawdę nie pamięta, bez ściemniania.
    > I w tym momencie wersja "nie przyjmuję bo nie pamiętam" może skończyć
    > się sankcjami "za zawracanie d... sądowi" - w postaci grzywny sporo
    > wyższej od mandatu.

    Ale nie chodzi o nie pamiętam, bo "nie pamiętam" w kwestii przyjęcia
    mandatu
    czy w kwestii wskazania osoby, której powierzono pojazd.
    Chodzi mi o to właśnie czy jest gdzieś w procedurze miejsce, w którym
    w odpowiedzi na pismo można dodać
    (bo zakładam, że procedura jest jaka jest, że trzeba albo przyjąć mandat
    albo nie przyjąć albo wskazać dalej)
    jakiś paragraf, który zmusi stronę do przedstawienia pełnej dokumentacji
    na tym etapie. Pewnie prawnik w temacie wiedziałby. Pewnie nawet wie jakie
    furtki i gdzie...

    > Obwiniony jest więc skłaniany do przyznania się do czynu również
    > wtedy, jeśli go nie popełnił - a zwyczajnie NIE WIE że dowody
    > wskazują iż to nie on popełnił wykroczenie.
    > Te dowody ISTNIEJĄ - i w tym jest zaprzeczenie "idei
    > sprawiedliwości", że on ich nie zna i nie może się dowiedzieć bez
    > dodatkowego ryzyka.

    Czy ta "idea sprawiedliwości", o której piszesz jest ujeta w jakimś zgrabnym
    przepisie - kodeksy, kodeksy postępowania itp,
    który można przywołać czy jest tylko taką ideą jak ta, którą znam od wieków
    i nic z niej nie wynika (np sprawiedliwość społeczna)

    Bo jak nie ma takiego haczyka, na którym można się podczepić
    legalnie w każdym przypadku (nawet wtedy kiedy wiem, kto i ile jechał, ale
    chciałem sobie popatrzeć), to faktycznie bijemy tylko pianę.
    Chyba, że koledzy poszli dalej i juz oraganizują jakieś referendum
    interwencję poselską, dziennikarską czy inne pospolite ruszenie w tej
    sprawie?