  • Data: 2013-04-12 19:25:50
    Temat: Re: ITD a za niedługo nawet harcerze.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-12 17:42, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    (...)

    > Gdzies sie rozrosl, a w innych miejscach sie nie rozrosl.
    > I ja dawniej miales tablice z nazwa, tak teraz tez jest, tylko ze
    > zielona, a "zabytki dalej".

    A po drodze były białe z czarnymi, jak kolega tutaj podpowiedział.

    > Skrzyzowan to chyba niewiele przybylo.

    A co za różnica, skoro przybyło i pojawia się ruch lokalny?
    Kiedyś było pole, potem jakaś bita dróżka, teraz jest asfalt,
    skrzyżowanie i miejscami ograniczenie do 70.

    > Przybylo tez obwodnic i slupkow FR :-)

    Na omawianej trasie? Gdzie?

    > I tu znow wracamy do matematyki - wysokiej sredniej nie zrobie
    > rozpedzajac sie do 150 czy wiecej.

    Ale Ty jej nie masz zrobić na takiej drodze, ponieważ nie jest to
    realizowalne w normalny sposób.

    > Wysoka srednia zrobie jak wyprzedze ciazarowke i nie bede kilometrami
    > jechal 70, 60 czy 50 ..

    Przy ograniczeniu do 90km/h to wiele wyższej nie zrobisz, ponieważ tam
    gdzie można prędkość na 'zabytkach' podniesiono.

    > Nie, szybciej sie nie da (tzn owszem czasem da, ale nie o tym piszemy).
    > No to wszyscy jada plynnie w jednym korku :-)

    A niby jak ma wyglądać ruch na jednojezdniowej drodze, o jednym pasie
    ruchu w każdą stronę?

    > I skrzyzowania sa bezpieczniejsze i szybsze czy bezpieczniejsze ale
    > wolniejsze ?

    Bezpieczniejsze - w tym wolniejsze np. ronda. Czasem światła ;)

    > Bo w tym drugim przypadku co jest "lepiej", to kwestia subiektywna :-)

    Wolę dojechać spokojnie i później, niż wcale. Parę wypadków mógłbym
    szczegółowo opisać, ale po co. Tu jeden z gorszych (o ile można
    jakoś to kwalifikować):
    http://www.fakt.pl/Wypadek-busa-pod-Sierpcem-12-latk
    a-nie-zyje-Smierc-w-wypadku-busa,artykuly,203209,1.h
    tml
    Nie patrz na to, że to z Faktu - chodzi o sytuację. Zimowy poranek,
    pewnie ślisko, jest ograniczenie na trasie do 70, do 50, znaki
    o niebezpiecznych zakrętach itd. Tak, zwolnić do tych 50 to jakaś
    kara boska, choć widać, że miejsce nie jest do tego, by jechać wg
    własnego widzimisię.

    > Na zabudowanym akurat mozna. Na niezabudowanym nie mozna.

    No i na zbudowanych są stosowne podniesienia - gdybyś trasę znał,
    to byś wiedział, że tak jest. Oczywiście tam, gdzie można.

    > Ale tu nie chodzi o to czy mozna, ja sobie z 90 poradze (chyba ze
    > nastawiaja tych FR tysiace), problem w tym ze jade 60-70 a nie 90.
    > Bo ciezarowka, bo kapelusz, bo wioska,

    Wiesz, postrzeganie przez pryzmat jednej znanej trasy to zdaje się
    nie najlepsza forma wyciągania sensownych wniosków.

    > Mozna zielona fale zrobic. I zestroic chocby na 120 :-P

    Od Płońska to Torunia? Hmmm, musiałbyś to Galasowi zaproponować.

    > Tak w przecietnych warunkach ?

    W przeciętnych? A gdzie ja o takich pisałem?

    > Moze i mozna, nie probowalem, bo na moj gust to juz igranie z zyciem :-)
    > I nie mam bynajmniej na mysli osiaganych predkosci, tylko ilosc miejsca
    > do wyprzedzania.

    Sam widzisz - ruch jest gęsty, ludzie szybciej nie pojadą.

    > Wielu drog nie znam. Jakos nie czuje potrzeby przejechania np z Ustrzyk
    > do Szczecina.

    Trudno. Ja w przeciwieństwie do Ciebie o drogach których nie znam
    raczej się nie wypowiadam

    > Ale wieloma przejechalem. I wiekszosc wyglada podobnie.

    To, że wygląda podobnie o niczym nie świadczy.