    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ITD a za niedługo nawet harcerze.
    Date: Thu, 11 Apr 2013 21:11:12 +0200

    On 11.04.2013 00:06, J.F. wrote:

    > I tu masz tylko 99% racji.
    > a) bac sie mozna takze nierealnie,

    Nom. Wracałem po świętach i widziałem dużo policji, po drodze do pracy
    też zobaczyłem policję przez kolejne 3 dni - jeździłem na tym odcinku
    przepisowo w sumie przez 5 dni.

    > b) czy bedzie przestrzegal przepisow, to zalezy jak one sa dokuczliwe

    Dokładnie. Dlatego właśnie jeżeli celem jest "zmusić kierowców do jazdy
    przepisowo" to akcje w rodzaju "kosimy wszystkich na 3 pasmówce" to
    jedyna możliwość. Przy cenie benzyny ile trzeba dostać mandatów w ciągu
    roku, żeby się to przestało "wliczać w koszta" i człowiek zaczął uważać?
    Jak się wydaje rocznie ~4000 na benzynę to 10 mandatów po 100zł to tylko
    25% podwyżki - mój samochód ma większą różnicę w spalaniu między jazdą
    ekonomiczną a jazdą "ile fabryka dała".

    > 300 FR rozmieszczanych losowo i w ukryciu moze calkiem spora ilosc
    > mandatow wystawic, i zagrozenie mandatem stanie sie namacalne :-)

    Może. Na razie nie jest.

    > To jest drobiazg.

    Nie pamiętam już skąd wziąłem dane, ale wychodziło, że zakładany zysk z
    radarów jest i tak mniejszy niż wydatki na "obsługę" wypadków.

    > No ale czy nieprzepisowa jazda zaowocowala jakimis wypadkami ?

    Na szczęście nie. Chociaż po prawdzie to więcej w tym szczęścia niż
    rozumu - raz na zakręcie wyskoczyłem na przeciwległy pas, ale najbliższy
    samochód był dostatecznie daleko, raz wyleciałem z drogi, ale
    wyhamowałem przed rowem i raz wskoczyłem na chodnik, ale nie było tam
    pieszych.

    W żadnym z tych przypadków nie było mojej "bezpośredniej" winy poza
    nadmierną prędkością - w pierwszym i drugim przypadku jechałem tam
    wcześniej i było ok, ale w drodze powrotnej trafiłem na rozsypany
    piasek/wyślizgany śnieg. W trzecim na niewidoczną z pod śniegu dość
    głęboką dziurę która "złapała" mi koło tak, ze mnie obróciło.

    Michoo