-
Data: 2013-04-11 21:11:12
Temat: Re: ITD a za niedługo nawet harcerze.
Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 11.04.2013 00:06, J.F. wrote:
> Dnia Wed, 10 Apr 2013 19:26:04 +0200, Michoo napisał(a):
>> A merytorycznie?
>> Nie mówię, że to jest korzystne czy nie, po prostu stwierdzam fakt -
>> jeżeli kierowca nie będzie się REALNIE bał mandatu to nie będzie jeździł
>> przepisowo. [*]
>
> I tu masz tylko 99% racji.
> a) bac sie mozna takze nierealnie,
Nom. Wracałem po świętach i widziałem dużo policji, po drodze do pracy
też zobaczyłem policję przez kolejne 3 dni - jeździłem na tym odcinku
przepisowo w sumie przez 5 dni.
> b) czy bedzie przestrzegal przepisow, to zalezy jak one sa dokuczliwe
Dokładnie. Dlatego właśnie jeżeli celem jest "zmusić kierowców do jazdy
przepisowo" to akcje w rodzaju "kosimy wszystkich na 3 pasmówce" to
jedyna możliwość. Przy cenie benzyny ile trzeba dostać mandatów w ciągu
roku, żeby się to przestało "wliczać w koszta" i człowiek zaczął uważać?
Jak się wydaje rocznie ~4000 na benzynę to 10 mandatów po 100zł to tylko
25% podwyżki - mój samochód ma większą różnicę w spalaniu między jazdą
ekonomiczną a jazdą "ile fabryka dała".
>
>> 300 fotoradarów to jest prawie nic - 3000 pewnie i by było mało.
>
> 300 FR rozmieszczanych losowo i w ukryciu moze calkiem spora ilosc
> mandatow wystawic, i zagrozenie mandatem stanie sie namacalne :-)
Może. Na razie nie jest.
>
>> A czy zmuszenie do jazdy przepisowo jest korzystne? Z puntu widzenia
>> kosztów budżetu - tak, bo redukcja wypadków to mniej na opiekę
>> zdrowotną.
>
> To jest drobiazg.
Nie pamiętam już skąd wziąłem dane, ale wychodziło, że zakładany zysk z
radarów jest i tak mniejszy niż wydatki na "obsługę" wypadków.
>
>> [*] Inni kierowcy "nauczyli" mnie jeździć nieprzepisowo w ciągu jakiś 2
>> miesięcy - i to wchodzi po prostu w nawyk.
>
> No ale czy nieprzepisowa jazda zaowocowala jakimis wypadkami ?
Na szczęście nie. Chociaż po prawdzie to więcej w tym szczęścia niż
rozumu - raz na zakręcie wyskoczyłem na przeciwległy pas, ale najbliższy
samochód był dostatecznie daleko, raz wyleciałem z drogi, ale
wyhamowałem przed rowem i raz wskoczyłem na chodnik, ale nie było tam
pieszych.
W żadnym z tych przypadków nie było mojej "bezpośredniej" winy poza
nadmierną prędkością - w pierwszym i drugim przypadku jechałem tam
wcześniej i było ok, ale w drodze powrotnej trafiłem na rozsypany
piasek/wyślizgany śnieg. W trzecim na niewidoczną z pod śniegu dość
głęboką dziurę która "złapała" mi koło tak, ze mnie obróciło.
--
Pozdrawiam
Michoo
Następne wpisy z tego wątku
- 11.04.13 21:20 masti
- 11.04.13 21:26 Artur Maśląg
- 11.04.13 21:29 masti
- 11.04.13 21:32 Artur Maśląg
- 11.04.13 21:33 Michoo
- 11.04.13 21:48 jerzu
- 11.04.13 21:56 Axel
- 11.04.13 22:10 masti
- 11.04.13 22:11 masti
- 11.04.13 22:28 Artur Maśląg
- 11.04.13 22:34 Axel
- 11.04.13 22:42 masti
- 11.04.13 22:55 J.F.
- 11.04.13 23:21 Michoo
- 11.04.13 23:32 Michoo
Najnowsze wątki z tej grupy
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!
- 2025-01-16 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-15 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS