  • 21. Data: 2009-07-22 17:38:18
    Temat: Re: ISO 3200 Nikon D90+Tamron 17-50
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> wrote:

    [...]
    > Nie widze sensu pokazywania zdjec na takim wysokim iso przy pieknej
    > pogodzie. Jesli chcesz zobaczyc jak wyglada szum na wysokich czulosciach
    > zrob zdjecie bez swiatla dziennego, wtedy zobaczysz poziom szumow,
    > wtedy szum dopiero wyjdzie. Zastanawia mnie sens w ogole robienia takich
    > sampli...ale to moje prywatne zdanie.

    Z powyższym - pełna zgoda. Dodałbym tylko, że może i znalazłby
    się sens testowania w takich warunkach, gdyby dla każdego aparatu
    niedoświetlić zdjęcie o kilka EV. Po wyciągnięciu cieni (choćby
    autolevelingiem) naszym oczom powinna się wreszcie ukazać
    tajemnicza struktura... ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 22. Data: 2009-07-22 17:48:02
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 22 Jul., 18:36, "q...@g...com" <q...@g...com>
    wrote:

> [...]
    > wrazenia, nie moge porownac z moimi eselerami Sony  A-700 z, bo to
    > wyzsza polka, duza przewaga w solidnosci body- puchy, Fuji s5 to
    > calkiem inna melodia, poprawne fotki, za to "mechanicznie" do bani.
    > Wolny, i trudno mu dopasowac dodatki, CF karty, lampki blyskowe,
    > gripy, jak jedno troche dzisiaj sobie dziala to drugie nie. Z D90 nie
    > ma absolutnie problemu, no i ma tansze SD karty pamieci, dzialajace
    > nawet te "noname", czyli jednym zdaniem fajny sprzecik dla 100
    > procentowego amatora. Wychodza super Jpegi prosto z puszki. Dalem 600

    nie mam na mysli , ze zdjecie jest slabe , ale jesli jest w nim cos
    gorszege niz n.p. na iso 100 to wsutek pomniejszenia skali
    powiekszenia te niedostatki ulegaja zatarciu.
    im mniejsze zdjecia tym bardziej do siebie technicznie podobne - z
    najbardziej wypasionego d3 super turbo dostaniesz takie same jak z
    kompakta ponizej pewnej wielkosci.

    za male zeby cokolwiek zobaczyc i powiedziec.

    tez uwazam ze d90 to swietny aparat i cena bardzo fair.

  • 23. Data: 2009-07-22 23:53:17
    Od: Olek <o...@u...eu>

    q...@g...com wrote:
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bcc62c1d730ed581
    .html
    3
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a37775963f1f33d7
    .html2bc3f.html
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a37775963f
    1f33d7.html
    > Melduje wykonanie zadania. Tam chyba jest exif
    > StaM

    tragedia... śmiem twierdzić, że mój 50D pokazuje o wiele więcej
    szczegółów przy tej czułości... no i inaczej wygląda szum (jest
    drobniejszy na oko)...

  • 24. Data: 2009-07-23 05:04:28
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 23 Jul., 01:53, Olek <o...@u...eu> wrote:
    1.html
    c3
    7.html2bc3f.html
    f1f33d7.html

    teraz dopiero wyswietlilo mi linki do zdjec pelnych wymiarow
    obiektyw rysuje ostro.

    szumy sa kolosalne , przykladaja sie do powiekszenia tego zjawiska
    spore artefakty.
    to jpeg z aparatu ?
    jestem przekonany ze ten aparat moze dac mniejsze szumy .
    resampling na tej czulosci do ok 50 % jest konieczny.
    tutaj jest zdjecie na 3200 iso innym aparatem porownywalnej klasy -
    szumy praktycznie bez znaczenia.
    taki sam poziom a nawet nieco lepsy musisz osiagnac na d90.

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/Desktop#slid
    eshow/5359799784195755362

  • 25. Data: 2009-07-23 09:48:02
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 23 Lip, 07:04, XX YY <j...@u...at> wrote:
> [...]
    > obiektyw rysuje ostro.

    > taki sam poziom a nawet nieco lepsy musisz osiagnac na d90.

    Jeszcze jedna proba;-))

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6b061310be
    6475fe.html

    Zmienilem troche ustawienia, przyslona 5,6- ogniskowa 30 zamiast 17mm,
    czas 1/40 sec. z reki.
    Mysle ze z szumami jest nieco lepiej.
    Pozdrawiam i dziekuje za uwagi.
    Dziadek StaM

  • 26. Data: 2009-07-23 10:17:45
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 23 Jul., 11:48, "q...@g...com" <q...@g...com>
    wrote:

> [...]
    6475fe.html

    > Zmienilem troche ustawienia, przyslona 5,6- ogniskowa 30 zamiast 17mm,

    jest juz dobrze
    wiadomo ze z aps c na 3200 iso na 100 % wielkosci sie nie oglada
    po resamplingu bedzie juz calkiem uzytecznie.

  • 27. Data: 2009-07-23 15:23:15
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 23 Lip, 01:53, Olek <o...@u...eu> wrote:

    > tragedia... śmiem twierdzić, że mój 50D pokazuje o wiele więcej
    > szczegółów przy tej czułości... no i inaczej wygląda szum (jest
    > drobniejszy na oko)...
    Teraz musze podac pewien szczegol . Wszystkie fotki byly wykonane z
    zalozonym na obiektyw filtrem "TOKO Slim Protector Lens 67mm". Obok
    brzydkich szumow, na zdjeciu z cietzarowka jest z lewej strony duzy
    blik, ktorego juz na zdjeciu bez owego filtra nie ma. Dlaczego
    wybralem takie "glupie" ustawienia w sloneczny dzien?, dlatego wlasnie
    zeby wyszly mi wyrazbiejsze roznice z filtrem i bez. Dziekuje ,
    pozdrawiam wszystkich
    Dziadek StaM

  • 28. Data: 2009-07-23 15:31:40
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik <q...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]
    > wybralem takie "glupie" ustawienia w sloneczny dzien?, dlatego wlasnie
    > zeby wyszly mi wyrazbiejsze roznice z filtrem i bez.

    He?

  • 29. Data: 2009-07-23 15:52:00
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 23 Lip, 17:31, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:
    > Użytkownik <q...@g...com> napisał w wiadomościnews:

    , dlatego wlasnie

    > He?

    "warazniejsze" mialo byc Jakubie slodki. No i potwierdzilo mi to ze
    obiektyw najlepszy "goly" bez zadnego uzbrojenia.
    dziadek StaM

  • 30. Data: 2009-07-23 15:56:05
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > , dlatego wlasnie
    > "warazniejsze" mialo byc Jakubie slodki. No i potwierdzilo mi to ze
    > obiektyw najlepszy "goly" bez zadnego uzbrojenia.

    Musiales uzyc 3200ISO, zeby to stwierdzic? :)