-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Date: Tue, 15 May 2012 11:44:13 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 32
Sender: t...@m...oldfield.org.pl
Message-ID: <c1.01.3VsDPp$1AX@mike.oldfield.org.pl>
References: <jo5fpa$vla$1@usenet.news.interia.pl> <jojcku$c97$2@inews.gazeta.pl>
<c1.01.3VqfDg$17M@mike.oldfield.org.pl> <joo6tp$lei$1@news.task.gda.pl>
<jooi92$1km$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3Vr7kv$18L@mike.oldfield.org.pl>
<joq7vg$lug$1@news.task.gda.pl> <c1.01.3VrxSQ$19u@mike.oldfield.org.pl>
<7996354.1393.1337050305026.JavaMail.geo-discussion-forums@pbciu2>
NNTP-Posting-Host: 78-131-197-145.tktelekom.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1337075066 28009 78.131.197.145 (15 May 2012 09:44:26 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 15 May 2012 09:44:26 +0000 (UTC)
X-User: trzypion
X-Face: "$/+nTK,0%`.lc4B~D91pIue%5RICC8#$_Ew'cP{uuDnja,Cs.yc8MiB+/k+~Plew/u|WDT
7|0:(Sq?X-j&_?{]w+M/n'_(O3(Aj(4t[$Ep(|x]2v)R:E,Q|vM:z7Wipt2VeLQQ9iId1r\}"yBAEl
Ie@=ELl0`X:yH3~Y-P~6
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2449118
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 14 May 2012 19:51:45 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):
>> W kazdym aucie tak jest. Róznica mas zawsze działa na niekorzyśc lżejszego.
>
>
> No masa dziala. Ale nie mowimy tutaj o zderzeniu pociagu z osobowka. Ile ta
> wspomniana Granada wazy wiecej od wspolczesnej np. Fiesty? 100-300 kg?
> Jakos nie podzielam Twojego entuzjazmu ze te dodatkowe kilogramy zrobia
> cuda.
No to policz sobie. Masa Granady to 1500kg. Fiesta wazy jakieś 1100.
Pacnięcie przy prędkościach każdego samochodu 60 km/h (=16,7 m/s).
Liczymy pędy kazdego auta:
Fiesta 1100*16,7=18370 kg*m/s
Granada 1500*16.7=25050 kg*m/s
Po zderzeniu pozostanie zatem pęd 25050 - 18370 = 6680 kg*m/s, masa wspólna
to 2600kg, czyli mamy prędkość po wypadku 6680/2600=2,6m/s czyli 9,2km/h
Czyli dla Fiesty to odpowiednik walnięcia w scianę z prędkością 70km/h, a
dla Granady tak samo z prędkościa 50km/h.
20km/h różnicy. To tylko 30% predkości początkowej. Cudów masa nie robi. To
tylko fizyka.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Następne wpisy z tego wątku
- 15.05.12 11:56 Iguan_007
- 15.05.12 13:43 J.F
- 15.05.12 20:57 Adam Płaszczyca
- 15.05.12 20:59 Adam Płaszczyca
- 15.05.12 21:01 Adam Płaszczyca
- 15.05.12 21:02 Adam Płaszczyca
- 15.05.12 23:02 Iguan_007
- 16.05.12 07:06 Marek Dyjor
- 16.05.12 07:08 Marek Dyjor
- 16.05.12 07:14 Marek Dyjor
- 16.05.12 08:47 Mirek Ptak
- 16.05.12 13:52 Adam Płaszczyca
- 16.05.12 13:54 Adam Płaszczyca
- 16.05.12 22:25 Iguan_007
- 16.05.12 22:59 Michał Baszyński
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=